Το πείραμα του Facebook και η οργή των χρηστών

Deasy @ 30.06.2014
Το πείραμα του Facebook και η οργή των χρηστών

Η είδηση για την ενέργεια του Facebook να υποβάλλει (εν αγνοία τους) 600.000 έως 700.000 χρήστες σε ένα ψυχολογικό πείραμα ξεκίνησε να απλώνεται στο Internet μέσα στο σαββατοκύριακο. Για όποιον δεν την έχει διαβάσει, το Μεγάλο Μπλε Δίκτυο θέλοντας να διαπιστώσει πως το newsfeed επηρρεάζει τους χρήστες πείραξε τους αλγόριθμους βάσει των οποίων εμφανίζονται τα διάφορα posts στο timeline εκατοντάδων χιλιάδων χρηστών για μια μέρα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας σε όσους χρήστες τα θέματα που εμφανίζονταν στο newsfeed ήταν αρνητικά είχαν περισσότερες πιθανότητες να πραγματοποιήσουν εξίσου αρνητικό post. Αντίστοιχα, σε όσους χρήστες τα θέματα που εμφανίστηκαν ήταν θετικά είχαν επίσης περισσότερες πιθανότητες να ποστάρουν και εκείνοι θετικές ενημερώσεις στο status τους.

Στη συζήτηση που ξέσπασε ενεπλάκησαν και οι ίδιοι οι άνθρωποι του Facebook που συμμετείχαν στο πείραμα, καθώς με δημόσια posts στο δίκτυο απάντησαν στην κατακραυγή με ατυχή, όμως, επιχειρήματα: το πείραμα είχε διάρκεια μόλις μία ημέρα, αφορούσε ένα πολύ μικρό ποσοστό του συνόλου των χρηστών, πραγματοποιήθηκε πριν από δύο χρόνια κ.α.

Το βασικό ερώτημα που θέτει ο κόσμος πλέον στο Internet είναι ποια είναι τα όρια που θα πρέπει να υπάρχουν για αυτές τις κινήσεις του Facebook και όλων των εταιρειών που έχουν ίσως αντίστοιχα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Μέχρι που μπορούν να φθάσουν οι πρακτικές αυτών των εταιρειών. Ερωτήματα που ίσως δεν έχουν καμία βάση, που τελικά να δικαιώνει τους χρήστες, εφόσον συμφωνούμε με τους όρους χρήσης αυτών των κοινωνικών δικτύων. Εκτός βέβαια και αν αποφασίσουν να επέμβουν οι αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές.  

ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home