Έρχονται τα συνδρομητικά κανάλια του YouTube!

Έρχονται τα συνδρομητικά κανάλια του YouTube!

Το θέμα το έβγαλε πρώτο το AdAge στα τέλη Ιανουαρίου όμως τότε η Google/YouTube το σχολίασε σχετικά χλιαρά ("Ναι, είναι κάτι που το κοιτάμε καθώς κάποιοι από τους δημιουργούς περιεχομένου που φιλοξενούμε θα το ήθελαν"). Όμως φαίνεται ότι τα συνδρομητικά κανάλια στο δημοφιλέστερο σύστημα φιλοξενίας βίντεο του Internet είναι πλέον προ των πυλών: σύμφωνα με το Android Police, ο κώδικας στη νέα έκδοση του app του YouTube περιέχει και τις γραμμές "You can only subscribe to this paid channel on your computer" και "You can only unsubscribe from this paid channel on your computer".

Μας αφορά όλους; Με τη στενή έννοια όχι καθώς προφανώς όλα τα βίντεο του YouTube δε θα μετατραπούν σε συνδρομητικά* το νέο μοντέλο θα έχει νόημα μόνο στους content creators που πραγματικά δημιουργούν βίντεο σε τακτική βάση και που διαθέτουν περισσότερους από χίλιους χρήστες ώστε οι (πιθανολογούμενες) συνδρομές του ενός ή των δύο δολαρίων το μήνα να αντιστοιχούν σε κάποιο πραγματικό έσοδο. Με την ευρύτερη έννοια, ωστόσο, η είδηση είναι σημαντική καθώς ένας από τους πιο κεντρικούς προορισμούς του Δικτύου αλλάζει, έστω και εν μέρει, από το παραδοσιακό δωρεάν μοντέλο στο επί πληρωμή, πλησιάζοντας τα παραδοσιακά Μέσα και διαταράσσοντας μια ισορροπία που ούτως ή άλλως είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη.

Ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον έχει ότι η συγκεκριμένη αποκάλυψη έρχεται πολύ κοντά με μια άλλη, αυτή τη φορά από τη Wall Street Journal: ότι η Google βρίσκεται σε συζητήσεις με διάφορες δισκογραφικές εταιρείες για τη δημιουργία ενός συστήματος συνδρομητικής παροχής streaming μουσικής αλά Spotify και ότι σε ανάλογες συζητήσεις βρίσκεται και το τμήμα της εταιρείας που διαχειρίζεται το YouTube για τη δημιουργία μιας συνδρομητικής υπηρεσίας που θα μεταδίδει μουσικά βίντεο* όσοι θεωρούσαν ότι το Google Music δεν είναι παρά ο φτωχός συγγενής του iTunes, μάλλον θα πρέπει να το ξανασκεφτούν.

Όπως έγραψα παραπάνω, ωστόσο, το θέμα είναι γενικότερο και ξεφεύγει από το συνήθη ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών -όχι ότι ο τελευταίος δε θα έχει ενδιαφέρον, βεβαίως! Η άποψη που εκφράζεται συχνά ότι οι εταιρείες του Internet πρόκειται να πρωταγωνιστήσουν και σε χώρους που ως τώρα ούτε τους φανταζόμασταν θα πρέπει να πάψει να αντιμετωπίζεται σαν μελλοντολογικό σενάριο και να αρχίσει να θεωρείται απλή διαπίστωση.

YOUTUBE,ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ,GOOGLE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home