To περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς

To περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς

Έκανε πάταγο όταν ανακοινώθηκε: η General Motors, ο τρίτος από άποψη διαφημιστικής δαπάνης διαφημιζόμενος στις ΗΠΑ (οι πρώτοι δύο είναι η Procter & Gamble και η AT&T) αποφάσισε να σταματήσει τη διαφήμισή της στο Facebook (για την ακρίβεια, να σταματήσει τις πληρωμένες καταχωρίσεις) καθώς, από ό,τι είπαν διάφορες πηγές «κοντά στις δύο εταιρείες» το μεγάλο κοινωνικό δίκτυο δεν κατάφερε να πείσει την GM ότι τα λεφτά της πιάνουν τόπο.

Η ανακοίνωση ήρθε λίγες μέρες πριν τη διάσημη είσοδο της Facebook στο χρηματιστήριο και δεν είναι λίγοι αυτοί που σχολίασαν ότι ίσως η εν λόγω είσοδος θα ήταν... λιγότερο διάσημη αν δεν είχε προηγηθεί αυτή η βόμβα από ένα διαφημιζόμενο τέτοιου διαμετρήματος.

Το θέμα έχει συνέχεια: σύμφωνα με δημοσιεύματα που κυκλοφορούν τις τελευταίες ημέρες, οι του εμπορικού τμήματος της Facebook δεν έπαψαν να πολιορκούν τους ομολόγους τους στην GM και δεν αποκλείεται σύντομα η απόφαση της μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας να ανατραπεί.

Αυτό από μόνο του είναι είδηση (για την ακρίβεια, θα είναι όταν θα γίνει) όμως το πιο ενδιαφέρον είναι τα νούμερα που αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα του Reuters: η εταιρεία ξόδεψε πέρσι 271 εκατομμύρια δολάρια σε online διαφήμιση (display και search ads) εκτός Facebook και 40 εκατομμύρια στο Facebook, από τα οποία «μόλις» 10 σε πληρωμένες διαφημίσεις εκεί –τα υπόλοιπα 30 εκατομμύρια δολάρια, δαπανήθηκαν στη δημιουργία περιεχομένου.

Μπορεί, άραγε, κανείς εξ όσων εργάζονται στην ελληνική αγορά του Internet να συνειδητοποιήσει τι μέγεθος είναι τα 30 εκατομμύρια δολάρια και στη συνέχεια, ότι δόθηκαν για περιεχόμενο; Βεβαίως, αναφερόμαστε στο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο και έναν από τους σημαντικότερους παραδοσιακούς αμερικανικούς βιομηχανικούς κολοσσούς, όμως ακόμα κι έτσι το ποσό είναι ασύλληπτο, ειδικά για τα δεδομένα μιας χώρας που θεωρεί ότι «online παρουσία» σημαίνει «εντυπωσιακό» σάιτ και ότι «εμπλοκή με τα κοινωνικά δίκτυα» σημαίνει «φτιάχνω ένα έξυπνο Facebook app και μαζεύω likes».

Μήπως οι εγχώριοι αντίστοιχοι μεγάλοι παίκτες (έστω, τηρουμένων των αναλογιών) θα πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται σοβαρά ότι αν μια εταιρεία μεγέθους GM ξοδεύει 30 εκατομμύρια δολάρια για περιεχόμενο, ίσως να ξέρει κάτι που αυτοί δεν ξέρουν; Βεβαίως με τον τρόπο που σκέφτονται οι έλληνες επιχειρηματίες, δεν αποκλείεται κάποιοι να αποδώσουν σ’ αυτή τη δαπάνη τη χρεοκοπία και αναδιοργάνωση της εταιρείας το 2009...

ONLINE MARKETING,FACEBOOK,ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home