Οι Δαβίδ και ο Γολιάθ

Οι Δαβίδ και ο Γολιάθ

Έπεσε μπροστά μου στο “Pulse” του LinkedIn (για το ότι το LinkedIn εξελίσσεται επίσης σε μέσο ενημέρωσης, θεωρητικά πιο σχετικής με τις core υπηρεσίες του θα μιλήσουμε μια άλλη φορά) και έρχεται να επιβεβαιώσει έναν προβληματισμό που είχαμε όλοι όταν είδαμε ότι η Amazon επεκτείνει τις σειρές δικών της προϊόντων και σε άλλους τομείς όπως η διατροφή, τα είδη για μωρά κ.α. Ο προβληματισμός είναι η επίδραση του φαινομένου Amazon στις startups που δραστηριοποιούνται στο e-commerce και τον θέτει το άρθρο Κάρολαϊν Φέρτσαϊλντ “To Amazon δεν είναι φίλος σου”.

Εν συντομία, το άρθρο μιλάει για το συνηθέστερο ερώτημα που αντιμετωπίζουν οι νέες εταιρείες από δημοσιογράφους και δυνητικούς επενδυτές όταν ανακοινώνουν την πρόθεσή τους να δραστηριοποιηθούν στον συγκεκριμένο χώρο: γιατί δε θα σας συντρίψει το Amazon; Οι συζητήσεις τις οποίες επικαλείται η κ. Φέρτσαϊλντ προέκυψαν στο συνέδριο Shoptalk όμως όπως γράφει δεν περιορίζονται εκεί. Είναι τόσο μεγάλη η σκιά που ρίχνει η εταιρεία του Τζεφ Μπέζος στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου που καμία εταιρεία, και ειδικά καμία καινούρια εταιρεία, δεν μπορεί να την αγνοήσει –ακόμα περισσότερο δεν μπορούν να την αγνοήσουν εκείνοι που σκέφτονται να τοποθετήσουν τα χρήματά τους σε κάθε νέα προσπάθεια.

Οι άνθρωποι της αγοράς θεωρούν ότι περιθώρια υπάρχουν –κάποια που καταγράφει το άρθρο είναι η δυσκολία για το Amazon να αποδείξει ότι μπορεί όντως να φτιάξει δικά του brands που μπορούν να σταθούν σε όλες τις αγορές του κόσμου και το πλεονέκτημα που έχουν τα μικρά, εξειδικευμένα brands με το ήδη πιστό τους κοινό. Όμως κανείς τους δεν αρνείται ότι ο ανταγωνισμός με το μεγαθήριο του Σιάτλ δεν είναι εύκολος και ότι με κάθε χρόνο που περνάει οι δυσκολίες θα αυξάνονται. Εκτός, ίσως, αν εκλεγεί ο Ντόναλντ Τραμπ και, όπως δήλωσε πρόσφατα βάλει την εταιρεία κάτω από το αντιμονοπωλιακό μικροσκόπιο της κυβέρνησης των ΗΠΑ.

Στις παραπάνω δυσκολίες θα πρόσθετα και το θέμα της ασφάλειας των συναλλαγών: ναι μεν κολοσσοί όπως το Amazon έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να γίνουν στόχοι επιθέσεων από ό,τι τα μικρά μαγαζιά, όμως ταυτόχρονα έχουν στη διάθεσή και πολύ περισσότερους πόρους για να αμυνθούν από ό,τι αυτά. Νομίζω δεν είμαι ο μόνος που αισθάνεται περισσότερη ασφάλεια ψωνίζοντας από το Amazon από ό,τι από ένα (σχετικά) ανώνυμο μικρό μαγαζί. 

Παρόλα αυτά, και παρότι δεν έχω καμία αμφιβολία ότι οι ανησυχίες των ειδικών του e-commerce είναι έγκυρες δε νομίζω ότι υπάρχουν πολλές πιθανότητες να φτάσουμε σε ένα Internet στο οποίο υπάρχει μόνο ένα κατάστημα. Κάτι το μέγεθος, κάτι η διασπορά, κάτι οι προσωπικές φιλοδοξίες του Τζεφ Μπέζος και κάτι η χαμηλή του κερδοφορία, το Amazon θα έχει πάντα κενά στην άμυνά του και αυτά τα κενά θα μπορούν να τα εκμεταλλεύονται οι ευφυέστεροι και οι πιο ευφάνταστοι –ή εκείνοι που δεν παραβλέπουν εντελώς τις αρετές των τοπικών αγορών θαμπωμένοι από το όραμα της διεθνούς επιτυχίας...

E-COMMERCE,ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ,AMAZON,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home