Οι επιχειρήσεις ανακαλύπτουν τα social media

6 στις 10 τα χρησιμοποιούν καθημερινά

Οι επιχειρήσεις ανακαλύπτουν τα social media

Σε μία από τις βασικές προτεραιότητες και των ελληνικών επιχειρήσεων εξελίσσεται η ενασχόληση με τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (social media), όπως είναι το Facebook, το Twitter ή το LinkedIn.

Παράλληλα, αυτή τη στιγμή, η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων της χώρας έχει αρχίσει να ασχολείται ακόμη και σε καθημερινή βάση με τα social media, τα οποία εξελίσσονται σε χρήσιμα και δημιουργικά εργαλεία για την προβολή της επιχείρησης.

Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά συμπεράσματα των ερευνών (μία ποιοτική και μία ποσοτική με τη συμμετοχή στελεχών από 200 επιχειρήσεις) που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Πάντειο Πανεπιστήμιο και την MRB Hellas τον περασμένο μήνα.

Τα συμπεράσματα παρουσιάστηκαν στο συνέδριο “Social Μedia & Επιχειρήσεις: Που θα πάει αυτή η σχέση» που διοργάνωσε το Ινστιτούτο Επικοινωνίας με χορηγό επικοινωνίας (και) το deasy.gr.

Όπως επεσήμανε ο Δ. Α. Μαύρος της MRB Hellas, οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται το ρόλο και τις δυνατότητες των social media και των αντίστοιχων δικτύων και φαίνεται πως άρχισαν να τα εντάσσουν στη στρατηγική τους. Είναι αξιοσημείωτο πως σύμφωνα με την έρευνα, η αξιοποίηση των μέσα κοινωνικής δικτύωσης και του Διαδικτύου αποτελεί την 3η κατά σειρά προτεραιότητα των ελληνικών επιχειρήσεων για τη φετινή χρονιά όταν πέρσι ήταν στην 5η θέση και πρόπερσι στην 6η.

Από τα πλέον ενδιαφέροντα στοιχεία της ποσοτικής έρευνας ήταν ότι:

•    Το 60,1% κάνει καθημερινή χρήση των social media

•    Το 44% σκοπεύει να αυξήσει τον προϋπολογισμό του για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

•    Το 43% έχει 2-3 στελέχη που ασχολούνται με τα social media

•    Το 83,1% υποστήριξε πως έχει συγκεκριμένη στρατηγική για την κοινωνική δικτύωση

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η παρουσία μίας εταιρείας στα social media συνδέεται κυρίως με την εξωστρέφεια, την αμεσότητα, την καινοτομία και το χτίσιμο θετικής εικόνας. Διακρίνονται τρεις βασικοί τύποι επιχειρήσεων με βάση το βαθμό αντίληψης και τις συνήθεις πρακτικές αναφορικά με τα social media:

•    Οι «customer control» επιχειρήσεις που επιζητούν τον «έλεγχο» των πελατών, το ποσοστό των οποίων είναι στο 40,3%. Πρόκειται για εταιρείες που εστιάζουν στην ευκολία χρήσης και επικοινωνίας του μέσου, στη διάχυση της γνώσης και στην ανάλυση πελατών καθώς και στην προσέλκυση νέων πελατών.

•    Οι «image control» εταιρείες οι οποίες ενδιαφέρονται κυρίως για την εικόνα τους και αντιπροσωπεύουν το 31,2%. Eστιάζουν στη διαφήμιση και προώθηση προϊόντων, στη διάχυση θετικής φημολογίας, καθώς και στον έλεγχο και διαχείριση φήμης και την συλλογή απόψεων

•    Οι «customer engagement» που εστιάζονται στη σχέση με τους πελάτες και το ποσοστό τους είναι στο 28,5%. Πρόκειται για επιχειρήσεις που εστιάζουν στην άμεση και γρήγορη επικοινωνία, στην εξυπηρέτηση πελατών, στο δέσιμο/χτίσιμο εμπιστοσύνης, στην ανταλλαγή απόψεων αλλά και τη δυνατότητα εμπορικής ανάπτυξης.

Η τελευταία ομάδα, αν και με χαμηλότερο ποσοστό, είναι και αυτή που θεωρείται ότι αξιοποιεί καλύτερα τα social media, ενώ είναι και οι επιχειρήσεις που ασχολούνται περισσότερα χρόνια με τις συγκεκριμένες υπηρεσίες.

Όσον αφορά στις υπηρεσίες που χρησιμοποιούνται κατά κύριο λόγο, το Facebook, όπως και αναμενόταν είναι στην κορυφή της λίστας, ενώ ακολουθούν το Twitter, το YouTube και το LinkedIn.



SOCIAL MEDIA,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home