Δικτυακές... εμπειρίες

Δικτυακές... εμπειρίες

Γράφοντας το κείμενο για τη Subway και τα σάντουιτς, ήρθα για μια ακόμα φορά αντιμέτωπος με ένα πρόβλημα του εταιρικού της site που δυστυχώς δεν περιορίζεται στη συγκεκριμένη εταιρεία -παραδόξως δε συμβαίνει τόσο στις ελληνικές εταιρείες αν και υποπτεύομαι, ο λόγος δεν είναι ότι οι έλληνες δημιουργοί site το σκέφτηκαν αλλά ότι δεν το σκέφτηκαν καθόλου. Αναφέρομαι στο αυτόματο localization βάσει ΙΡ, δηλαδή στο να ανακατευθύνει το βασικό εταιρικό site τον browser στο αντίστοιχο τοπικό site βλέποντας ότι η διεύθυνση ΙΡ του χρήστη είναι από την αντίστοιχη χώρα.

Αντιλαμβάνομαι ότι η συγκεκριμένη διευκόλυνση είναι μέρος της ευρύτερης εταιρικής φιλολογίας περί "user experience" και ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αισθάνονται πιο άνετα όταν διαβάζουν κάτι γραμμένο στη γλώσσα τους. Αυτό που δε συνειδητοποιούν οι σοφές κεφαλές (της Subway ή οποιασδήποτε άλλης εταιρείας που ακολουθεί τη συγκεκριμένη πρακτική) είναι ότι όλοι οι άνθρωποι που βρίσκονται στη χώρα Χ δεν είναι κατ' ανάγκη ιθαγενείς της* μ' άλλα λόγια, όποιος βρεθεί στην Ιαπωνία και δοκιμάσει να χτυπήσει το www.subway.com θα μεταφερθεί αυτόματα στο www.subway.co.jp και σε ένα site γραμμένο σε... άπταιστα ιαπωνικά. Και χωρίς δυνατότητα επιλογής του διεθνούς site καθώς η ανακατεύθυνση γίνεται αυτόματα.

Βλέποντας ότι η εταιρεία διαθέτει 38.633 καταστήματα σε 100 χώρες στον κόσμο, υποψιάζομαι ότι το παραπάνω... feature δεν είναι μόνο ιαπωνικό φαινόμενο* δεδομένου ότι πρόκειται για αμερικανική αλυσίδα και δη για την μεγαλύτερη αλυσίδα fast-food στον κόσμο (η Wikipedia υποστηρίζει ότι είναι μεγαλύτερη και από τη McDonalds) είμαι σχεδόν βέβαιος αφενός ότι η πολιτική είναι ενιαία και αφετέρου ότι κάποιοι marketers στο αρχηγείο της θα εξακολουθούν να το θεωρούν πολύ καλή ιδέα. Για την ακρίβεια, είμαι βέβαιος ότι αν τους ρωτούσε κανείς θα έχουν και τα στοιχεία για να το αποδείξουν.

Αυτό όμως ήταν πάντοτε το πρόβλημα στο Internet με τους marketers: στις περισσότερες περιπτώσεις επιλέγουν τα στοιχεία που υποστηρίζουν την άποψη που θέλουν να περάσουν αγνοώντας την ευρύτερη πραγματικότητα, δηλαδή ότι από κάποιο σημείο και έπειτα, ο αυτοματισμός μπορεί να γίνει μπούμερανγκ και γίνει πολύ ενοχλητικός στο χρήστη -πολύ περισσότερο από το να πρέπει να επιλέξει στην πρώτη σελίδα σε ποιο local site θέλει να στρέψει τον browser του. Ίσως κάποτε θα έπρεπε όσοι ασχολούνται με τις υπηρεσίες Internet (και εννοώ κυρίως τα στελέχη των πελατών και των διαφημιστικών τους καθώς οι καθαρές εταιρείες παροχής υπηρεσιών Internet συνήθως δε σκέφτονται έτσι) να αντιληφθούν ότι όλα τα interactions με μια εταιρεία ούτε είναι, ούτε και πρέπει να είναι "εμπειρίες". Συνήθως είμαστε απλώς καταναλωτές και αυτοί απλώς έμποροι...

SITES,WEB,CYBERCULTURE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home