busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
UNPLUGGED
Περί συμβούλων (στα ελληνικά: κονσάλτινγκ)

Περί συμβούλων (στα ελληνικά: κονσάλτινγκ)

Λέγεται Ιωσήφ Μαστακουνάς (βεβαίως δε λέγεται “Ιωσήφ Μαστακουνάς”: απλώς ούτε το “Deasy” ούτε εγώ έχουμε όρεξη για μηνύσεις) και είναι –κατά δήλωσή του- “στέλεχος επιχειρήσεων με πολυετή εμπειρία σε μεγάλες εταιρείες –οι εταιρείες δεν κατονομάζονται, ούτε οι θέσεις που κατείχε ο κ. Μαστακουνάς και αυτό προφανώς δεν είναι τυχαίο καθώς κατά πάσα πιθανότητα, η αναφορά των εταιρειών θα ήταν περισσότερο δυσφήμιση παρά διαφήμιση, είτε λόγω του μικρού τους μεγέθους, είτε λόγω του απίθανου αντικειμένου τους, είτε λόγω της θέσης που είχε σ’ αυτές το “στέλεχος”.

Στο σάιτ του, το οποίο έχει το όνομά του συνδυασμένο με κάποιο συστατικό της λέξης “consulting” (ή “corporate” ή “management”, δεν έχω καταλάβει πολύ καλά) αποτελείται από κείμενα στα οποία ο κ. Μαστακουνάς μοιράζεται με τους επισκέπτες το απόσταγμα της “πολυετούς εμπειρίας” του στον επιχειρηματικό κόσμο. Και τα οποία, με διόλου διακριτικό τρόπο, έχει διακοσμήσει με υπαινιγμούς για το πόσο περισσότερες και πιο αποτελεσματικές θα είναι οι πληροφορίες που περιλαμβάνονται σ’ αυτά αν κανείς παρακολουθήσει τα σεμινάρια που ο ίδιος διοργανώνει (συνήθως σε μικρομεσαία ξενοδοχεία) ή αν τον καλέσει για εκπαίδευση στην εταιρεία του.

Αν ο αναγνώστης δεν έχει καταλάβει γιατί τα παραπάνω ενδιαφέρουν το “Deasy”, φταίω εγώ: δεν έχω αναφέρει ως τώρα ότι ο κ. Μαστακουνάς δεν είναι γενικώς “σύμβουλος”. Είναι “σύμβουλος e-επιχειρείν” (επίσης κατά δήλωσή του καθώς πουθενά δεν αναφέρεται πού απέκτησε το “e” που φιγουράρει στην επαγγελματική του ιδιότητα) και έχει ταχθεί στο πώς να σας βοηθήσει να κάνετε την “ηλεκτρονική σας επιχείριση” πιο κερδοφόρα –δεν έχει καμία σημασία αν πρόκειται για ηλεκτρονικό κατάστημα, για B2B, για ΜΜΕ ή για υπηρεσία, στο web ή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: ένας “σύμβουλος e-επιχειρείν” αυτού του είδους μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες όλων.

Η πρώτη φορά που ήρθα σε επαφή με το συγκεκριμένο είδος “επαγγελματία” ήταν κάπου στα τέλη της δεκαετίας του 1990 –τότε ήταν που μου ήρθε για πρώτη φορά και το πρώτο σπαμ από τον ίδιο τον κ. Μαστακουνά. Έκτοτε, έχω αλλάξει βασικό μέιλ τρεις φορές όμως τα μηνύματά του εξακολουθούν να μου έρχονται, αψηφώντας τα φίλτρα αλλά και τις επανειλημμένες αιτήσεις μου να με βγάλει από τη λίστα αποδεκτών των ηλεκτρονικών του φυλλαδίων. Μάλλον πρέπει να το αποδεχτώ: όσο είμαι ονλάιν, στην Ελλάδα ή στην Ιαπωνία, στην Ένωση Ελλήνων Χρηστών Ίντερνετ, στην OTEnet ή στο Gmail, μια φορά το τρίμηνο (πλέον ευτυχώς μόνο τότε) θα εμφανίζεται στο  μέιλ μου ένα ακόμα μήνυμα του κ. Μαστακουνά.

Η αλήθεια είναι ότι δε με πειράζει πια τόσο πολύ: όπως τα φυλλάδια για πίτσες (ναι, στην Ιαπωνία αυτά συχνά αντικαθίστανται από φυλλάδια για σούσι) και για υδραυλικούς της γειτονιάς, τα μηνύματα της “Mastakounas Consulting” είναι κάτι που συμβαίνει και που το αγνοείς –αυτός είναι άλλωστε ο λόγος που γράφω δημόσια για το θέμα τώρα παρότι τα μέιλ αυτά μου έρχονται αδιάλειπτα για σχεδόν 20 χρόνια. Όμως πραγματικά αναρωτιέμαι: υπάρχουν επιχειρήσεις, έστω και μικρές, που όντως προσλαμβάνουν τέτοιους “συμβούλους”; Και αν ναι, τους πληρώνουν τόσο ικανοποιητικά ώστε να συνεχίσουν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους; Και αν ναι, ποιες είναι οι υπηρεσίες αυτές; Αλήθεια θα ήθελα να μάθω όμως από την άλλη, βλέποντας το επίπεδο του... e-επιχειρείν στην Ελλάδα, μάλλον οι απαντήσεις είναι αυτές που φαντάζομαι.

 

ΥΓ: Για να αποφύγω τυχόν εξυπνάδες, το e-επιχειρείν δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση ούτε στην Ιαπωνία –σχολιάζω το επίπεδο στην Ελλάδα σε σύγκριση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες...

 

Topics: INTERNET
COMMENTS
TOP BRANDS