Joyn: το νέο στοίχημα των παρόχων

Πρόκειται για την απάντηση των εταιρειών κινητής στο Skype και το WhatsApp

Joyn: το νέο στοίχημα των παρόχων

Το μεγάλο παράπονο των πάροχων κινητής τηλεφωνίας τα τελευταία χρόνια -πέραν της ρύθμισης- είναι ότι υποχρεώνονται σε μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές για να έρθουν εταιρείες όπως η Google, το Skype, το WhatsApp και άλλες που προσφέρουν υπηρεσίες βασιζόμενες σε αυτές τις υποδομές, χωρίς, όμως, να δίνουν κάτι σε αντάλλαγμα. Το αποτέλεσμα είναι οι πάροχοι να μην έχουν έσοδα από μία σειρά νέες υπηρεσίες, όπως είναι το instant messaging και το video call, και να παραπονιούνται ότι κάποιοι κερδίζουν εις βάρος τους.

Τα παράπονα για τους αποκαλούμενους και over-the-top (OTT) “παίκτες” συνεχίστηκαν και φέτος, αλλά αυτή τη φορά, ο κλάδος της κινητής αποφάσισε να απαντήσει, λανσάροντας το Joyn.

Πρόκειται για μία ονομασία – ομπρέλα για όλες τις υπηρεσίες που ετοιμάζονται να βγάλουν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας σε αρκετές χώρες και θα προσφέρει ένα πακέτο αντίστοιχων υπηρεσιών instant messaging, video calls και άλλων και θα βασίζονται σε ένα πρότυπο που αποκαλείται RCS (Rich Communication Services). Το ατού των υπηρεσιών του Joyn είναι η διαλειτουργικότητα. Δηλαδή, οι χρήστες των υπηρεσιών που θα ακολουθούν το RCS θα μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους. Για να επικοινωνήσει κάποιος μέσω Skype ή μέσω WhatsApp, για παράδειγμα, θα πρέπει και οι δύο πλευρές να χρησιμοποιούν την ίδια εφαρμογή. Με το RCS αυτό δεν είναι απαραίτητο. Οι εταιρείες υποστηρίζουν πως η φιλοσοφία είναι αντίστοιχη με εκείνη του SMS, όπου ο αποστολέας και ο παραλήπτης δεν χρειάζεται να έχουν την ίδια συσκευή ή έστω την ίδια μάρκα για να επικοινωνήσουν.

Υπηρεσίες Joyn ανακοίνωσαν οι πάροχοι κινητής τηλεφωνίας στην Ισπανία (Telefonica, Vodafone και Orange) και αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλες χώρες, όπως π.χ. η Κορέα όπου η SK Telecom έκανε ήδη σχετικές ανακοινώσεις. Το ερώτημα είναι, βέβαια, αν οι καταναλωτές θα τις προτιμήσουν, καθώς οι μέχρι τώρα προσπάθειες των εταιρειών κινητής σε παρεμφερείς τομείς δεν έχουν στεφθεί με επιτυχία. Για παράδειγμα, η κίνηση της δημιουργίας δικών τους καταστημάτων εφαρμογών δεν είχε ιδιαίτερη ανταπόκριση στο κοινό.

Πάντως, ενδιαφέρουσα ήταν η απάντηση του προέδρου της Google, Έρικ Σμιντ, όταν ρωτήθηκε σχετικά. Ο κ. Σμιντ είπε ότι ναι μεν οι εταιρείες κινητής επενδύουν πολλά χρήματα σε υποδομές για νέα δίκτυα, αλλά και η Google έχει επενδύσει πολλά σε εφαρμογές που οδηγούν σε αύξηση της κίνησης των δεδομένων στα δίκτυα κινητής. “Η κίνηση δεδομένων είναι ο τομέας που παρουσιάζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη και φέρνει νέα έσοδα στις εταιρείες κινητής” ήταν το χαρακτηριστικό σχόλιο του προέδρου της Google.

MOBILE WORLD CONGRESS,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home