ROI, συνέχεια

ROI, συνέχεια

Διάβαζα πρόσφατα ένα άρθρο σε ελληνικό περιοδικό (όχι της αγοράς του Internet) και ομολογώ ότι προβληματίστηκα. Το θέμα του άρθρου ήταν το ηλεκτρονικό μάρκετινγκ γενικότερα και σε σχέση με τα κοινωνικά δίκτυα ειδικότερα και, βασικά, παρουσίαζε τις θέσεις διαφόρων στελεχών, τόσο από διαφημιστικές εταιρείες, όσο και από διαφημιζόμενους-εταιρείες τα οποία κατέθεταν την εμπειρία τους από τη χρήση των συγκεκριμένων μέσων.

Μεταξύ των ερωτηθέντων ήταν και ένα στέλεχος μάρκετινγκ το οποίο υποστήριζε ότι το Facebook σαφώς έχει ROI (return on investment) και ως παράδειγμα έφερνε έναν πελάτη του ο οποίος, από τότε που άρχισε να έχει παρουσία στο Facebook είδε κάποιες χιλιάδες χρήστες να κάνουν
like τη σελίδα του. Παράλληλα (και εδώ είναι το θέμα που με προβλημάτισε), ο marketer υποστηρίζει ότι οι χρήστες της σελίδας καταναλώνουν κατά μέσο όρο προϊόντα αξίας περίπου 50 ευρώ κάθε μήνα και με δεδομένο ότι καθένας κόστισε κάτι παραπάνω (ή παρακάτω, δε θυμάμαι ακριβώς) από ένα ευρώ, το ROI είναι σαφές.

Η απάντηση του marketer είναι αρκετά καλά διατυπωμένη ώστε φαινομενικά τα δύο γεγονότα (δηλαδή η επένδυση στο Facebook και η κατανάλωση των πελατών) να συνδέονται. Ωστόσο, πουθενά δεν αναφέρεται σαφώς κάποια τέτοια σύνδεση, ούτε το αν και κατά πόσον οι συγκεκριμένοι fan της σελίδας ήταν ούτως ή άλλως πελάτες της εταιρείας και πριν τη δημιουργία της. Αν πρόκειται όντως για μερικές χιλιάδες νέους πελάτες (και όχι απλώς για ανθρώπους που κάνουν like μια σελίδα γιατί είχε ένα έξυπνο τρικ), τότε σαφώς μπορούμε να αναφερόμαστε σε ROI· αν όχι (και αυτό τόσο ο marketer όσο και ο πελάτης του, είναι σε θέση να το γνωρίζουν –υποθέτω) τότε τα δύο γεγονότα είναι άσχετα.

Παρόμοια άρθρα έχω διαβάσει κατά καιρούς σε διάφορα μέσα, ελληνικά και ξένα. Και διερωτώμαι πραγματικά αν εγώ δεν έχω αντιληφθεί κάτι ή αν η ίδια σύγχυση υπάρχει και μεταξύ εταιρειών-πελατών και marketers/διαφημιστών. Και τα λέω όλα αυτά, επειδή θυμάμαι πολύ καθαρά τις εποχές που κάποιοι που επίσης δήλωναν «online marketers» είχαν καταφέρει να πείσουν πολλούς, ενίοτε αφελείς, επιχειρηματίες ότι μπαίνοντας στο Ίντερνετ «θα εκτεθούν σε εκατομμύρια χρήστες» και ότι πρέπει να αντιλαμβάνονται ως μέτρο της online επιτυχίας τους, τα hits των σελίδων τους. Και, επίσης αφελώς σκεπτόμενος, ήθελα να ελπίζω ότι οι εποχές εκείνες έχουν παρέλθει.

ONLINE MARKETING,DIGITAL MARKETING,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home