Η «Γοργόνα», μια ψεύτικη influencer

Ένα πρωτότυπο πείραμα...

Deasy @ 15.02.2018
Η «Γοργόνα», μια ψεύτικη influencer

Τις παθογένειες και τα προβλήματα της έλλειψης ελέγχου από τις επιχειρήσεις αλλά και τις διαφημιστικές εταιρείες σε ότι αφορά το χώρο του “influencer marketing” αναδεικνύει ένα πρωτότυπο project που υλοποίησε το ισπανικό διαφημιστικό γραφείο H2H (Human to Human Communications).

Το project είχε την κωδική ονομασία “Mermaid” (Γοργόνα) και το γραφείο Η2Η δημιούργησε ένα ψεύτικο προφίλ στο Instagram (@almu_ripamonti). Χρησιμοποιώντας τις πιο δημοφιλείς μορφές απάτης που αντιμετωπίζει ο συγκεκριμένος χώρος το διαφημιστικό γραφείο φρόντισε να αγοράσει χιλιάδες followers και likes για το λογαριασμό του, για τις αναρτήσεις του οποίου είχε χρησιμοποιηθεί ηθοποιός, ώστε στις αναρτήσεις να εμφανίζεται ένας συγκεκριμένος χαρακτήρας και να αποκτά υπόσταση. Μέσα σε μόλις 3 εβδομάδες ο λογαριασμός έφθασε τους 30.000 followers, γεγονός που έδωσε το ερέθισμα σε αρκετές επιχειρήσεις και διαφημιστικές εταιρείες για να προσεγγίσουν το συγκεκριμένο λογαριασμό στην προώθηση των προϊόντων τους. Μάλιστα, στο διάστημα των 3 μηνών που κράτησε το project, ο λογαριασμός είχε περισσότερους από 100.000 followers, με αποτέλεσμα οι προτάσεις προώθησης να πολλαπλασιαστούν. Όπως σημειώνει το γραφείο Η2Η, likes και followers κόστισαν μόλις 500 ευρώ, ποσό που αποσβέσθηκε μόλις σε 3 εβδομάδες.

Το project Mermaid έρχεται λοιπόν να αναδείξει ότι αρκετές φορές οι εταιρείες δεν προχωρούν στον απαραίτητο έλεγχο για την ποιότητα ενός «λογαριασμού» που επιλέγουν να τους αντιπροσωπεύει. Η απουσία ελέγχου ως προς το ποιος βρίσκεται πίσω από το λογαριασμό, που οφείλεται και από που προέρχεται η δημοτικότητά του, θέτουν αυτόματα σε κίνδυνο και τη διαφημιστική τους δαπάνη, καθώς ενδέχεται να χρησιμοποιούν λογαριασμούς με ανύπαρκτο κοινό και αγορασμένου followers. Λαμβάνοντας υπόψη ότι πρόκειται για ένα κλάδο που διαχειρίζεται 2 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως παγκοσμίως οι κίνδυνοι είναι ακόμα μεγαλύτεροι, σημειώνει η Η2Η, αναφέροντας ότι πρακτορεία και εταιρείες, δεν διερευνούν όπως θα έπρεπε την ποιότητα και την καταλληλότητα των «εκπροσώπων» που επενδύουν.

Η H2H προσθέτει ότι περίπου το 8% των λογαριασμών στο Instagram είναι «λογαριασμοί-φαντάσματα», ενώ στο Twitter το ποσοστό ανεβαίνει στο 15%. Σύμφωνα με το Facebook, περίπου 60 εκατομμύρια λογαριασμοί του είναι ψεύτικοι.

 

SOCIAL MEDIA,ONLINE MARKETING,H2H,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home