Alfa Romeo Mito 1.3 JTD – Στην πόλη

Όπως ανέφερα και στο πρώτο κείμενο, το Mito είναι αυτοκίνητο πόλης. Τι καλύτερο λοιπόν πεδίο δράσης από την Αθήνα.

Η εβδομάδα γεμάτη με υποχρεώσεις, ραντεβού αλλά και φιλικές συναντήσεις, οπότε ένα αυτοκίνητο με τα χαρακτηριστικά του είναι ένας πολύ καλός σύμμαχος.

Από μέσα άνεση

Βασικό ζητούμενο σε ένα αυτοκίνητο που περνάω πολλές ώρες της ημέρας είναι να μου προσφέρει την απαραίτητη άνεση. Όχι τόσο σε επίπεδο χώρου, όχι ότι είχα κάποιο παράπονο, αλλά τέτοιων ανέσεων που δεν θα αποσπούν την προσοχή από το δρόμο.

Τι απόλαυσα λοιπόν σ’ αυτό το επίπεδο στο Mito:

Μία λέξη ή μάλλον δύο: σύστημα uConnect. Στο προηγούμενο κείμενο έκανα αναφορά, σε ένα βαθμό σε θεωρητικό επίπεδο για το multimedia σύστημα με το οποίο έχει εξοπλίσει η Alfa Romeo το αυτοκίνητο, όμως μετά από τέσσερις μέρες με το Mito τα συμπεράσματα αποτυπώνονται στην πράξη. Το σύστημα uConnect έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χρειάζομαι στις καθημερινές μετακινήσεις. Η ασύρματη επικοινωνία μέσω Bluetooth του smartphone με το uConnect δεν παρουσίασε τέσσερις μέρες ποτέ κανένα κόλλημα. Η ανοικτή ακρόαση στις τηλεφωνικές κλήσεις έχει λειτουργήσει άψογα μεταφέροντας τον ήχο είτε σε εμένα είτε στον συνομιλητή μου με την απαραίτητη καθαρότητα. Πολύ βολική είναι επίσης και η δυνατότητα ασύρματης αναπαραγωγής των αποθηκευμένων τραγουδιών στο smartphone από το ηχοσύστημα της Alfa, όπως βέβαια και η δυνατότητα σύνδεσης οποιουδήποτε media player (ή του ίδιου του κινητού) στην υποδοχή USB για τον ίδιο λόγο. Το σύστημα πλοήγησης, όποτε το χρειάστηκα έδειξε ακριβές, σε ένα βαθμό αναμενόμενο βέβαια, καθώς χρησιμοποιεί μία από τις καλύτερες λύσεις της αγοράς, αυτή της Tom Tom.

Καλή είναι και η απόκριση της οθόνης, αν και παρασυρμένος από την καθημερινή επαφή με τα smartphones, αρκετές φορές έπιασα τον εαυτό μου να προσπαθεί να «σκρολάρει» στην επιφάνεια της με τον ίδιο τρόπο όπως στα κινητά. Στα αυτοκίνητα δυστυχώς δεν έχουμε φθάσει σ’ αυτό το σημείο… Πολύ πρακτικά βέβαια είναι και τα πλήκτρα διαχείρισης επάνω στο τιμόνι: αυξομείωσης ήχου, πλοήγησης σε ραδιοφωνικούς σταθμούς ή τραγούδια, φωνητικής εντολής στην αγγλική γλώσσα κ.α.

 

ΤοDNA του Mito

Δεν ξέρω αν το γνωρίζεις αλλά ο diesel κινητήρας που χρησιμοποιεί το Mito 1.3 JTD θεωρείται κορυφαία λύση της κατηγορίας, ενώ ο όμιλος Fiat, τον έχει «δανείσει» και σε αρκετές άλλες εταιρείες για τα μοντέλα τους. Κύρια χαρακτηριστικά του η εξασφάλιση καλών επιδόσεων για τα κυβικά και βέβαια το καύσιμο που καίει και η χαμηλή κατανάλωση.

Μετά από τέσσερις μέρες κίνησης στην πόλη, η κατανάλωση κυμαινόταν κοντά στα 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Λαμβάνοντας υπόψη ότι με την όλο και μεγαλύτερη εξοικείωση με ένα αυτοκίνητο ένας οδηγός μπορεί να κατεβάζει την κατανάλωση καυσίμου, υποθέτω ότι και εγώ είχα το περιθώριο να κατέβω αρκετά κάτω από τα 6 λίτρα. Λαμβάνοντας υπόψη διαφοράς τιμής diesel και βενζίνης και τον μέσο όρο κατανάλωσης που έχω στο κανονικό μου αυτοκίνητο (λίγο κάτω από τα 9 λίτρα) το οικονομικό όφελος σε μια αναγωγή μηνιαίας ή ετήσιας δαπάνης είναι αρκετά μεγάλο.

Ένα ακόμα χρήσιμο στοιχείο του Mito είναι το DNA (υπάρχει σε διάφορα μοντέλα της Alfra Romeo), ένα σύστημα που αναλόγως τι θα επιλέξεις «D», “N” ή “A”, ρυθμίζεται ανάλογα η αίσθηση του τιμονιού, η ανάρτηση και η χαρτογράφηση του κινητήρα. Με δεδομένο ότι στην πόλη το ζητούμενο δεν είναι η ισχύς και η ταχύτητα αφού στην κίνηση των κεντρικών λεωφόρων δεν έχεις και πολλές επιλογές, η πιο ενδεδειγμένη λύση μάλλον είναι το «Ν» (Normal).  

Πολύ καλή είναι και η απόκριση των φρένων στο Mito. Λειτουργούν πραγματικά υποδειγματικά και μάλιστα συνηθισμένος εκ νέου από τη χρήση των φρένων στο δικό μου αυτοκίνητο, τα αρχικά φρεναρίσματα με το Mito ήταν πιο απότομα από αυτό που περίμενα.

Το σαββατοκύριακο παίρνει σειρά η επαρχία, όπου θα έχω την ευκαιρία να οδηγήσω το αυτοκίνητο της Alfa Romeo σε πιο ανοικτούς δρόμους…

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home