Το επικίνδυνο πείραμα του Twitter

Deasy @ 16.12.2015
Το επικίνδυνο πείραμα του Twitter

Αν έχεις λογαριασμό τόσο στο Twitter όσο και στο Facebook δεν σου λέμε τίποτα καινούργιο με την παρατήρηση πως το ένα κοινωνικό δίκτυο θέλει να μοιάσει στο άλλο, ωστόσο το καθένα διατηρεί κάποια χαρακτηριστικά που δεν θα βρεις στο άλλο.

Το κύριο χαρακτηριστικό του Twitter είναι η χρονολογική εμφάνιση των μηνυμάτων. Τα νεώτερα εμφανίζονται πάντα στην κορυφή και αν θέλεις να δεις τι κάνει περισσότερο ντόρο στο κοινωνικό δίκτυο είτε σε τοπικό είτε σε παγκόσμιο επίπεδο, δεν έχεις παρά να συμβουλευτείς τον κατάλογο με τα Trending Topics που σε ακολουθεί σε κάθε σελίδα.

Σε αυτό το χαρακτηριστικό οφείλεται και η επιτυχία του Twitter. Το τι θα διαβάσεις δεν θα το ορίσει ένας αλγόριθμος όπως αυτός του Facebook, όπου το περιεχόμενο που θα εμφανιστεί στην οθόνη σου εξαρτάται από τη σχέση που έχεις με τον κάθε χρήστη-“φίλο” με αποτέλεσμα πολλές φορές να χάνεις μια δημοσίευση. Στο Twitter η λογική είναι “ό,τι μπήκε τελευταίο δημοσιεύεται στην κορυφή” (για να αποδώσουμε το Last In First Out) και αυτό ισχύει και στις θεματικές σελίδες κάθε Trending Topics.

Τώρα όμως κάτι (ίσως) αλλάξει. Σχετικά δημοσιεύματα αναφέρουν πως η εταιρεία εργάζεται για μια ριζική αλλαγή του αλγορίθμου της, καταργώντας τη χρονολογική ιεράρχηση ή, έστω, υποβαθμίζοντάς τη σημαντικά. Αυτή η μη γραμμική εμφάνιση των tweets φέρνει βέβαια το Twitter ένα (μεγάλο) βήμα πιο κοντά στο Facebook και δεν είναι η πρώτη φορά που γίνεται σχετική συζήτηση. Εδώ και ένα χρόνο το Twitter αφήνει να εννοηθεί πως “πειράζει” τους αλγορίθμους του και τον περασμένο Ιούλιο οι επικεφαλής της εταιρείας έλεγαν πως η αμφισβήτηση της χρονολογικής σειράς των tweets θα συνεχιστεί. Σε απλά λόγια, η εμφάνιση μηνυμάτων σε στιλ Facebook θα έρθει κάποια στιγμή στο Twitter.

Το ερώτημα είναι αν η εταιρεία θα ξηλώσει εντελώς τον σημερινό μηχανισμό που βολεύει ιδιαίτερα ειδικά όταν παρακολουθείς την εξέλιξη μίας ιστορίας (στην οποία το Twitter κερδίζει έναντι του Facebook, σήμερα).

Η αλήθεια είναι πως το Twitter αναζητά διακαώς κάτι που θα του φέρει περισσότερους χρήστες. Στο τρίτο τρίμηνο του έτους στην πλατφόρμα προστέθηκαν μόλις 3 εκατ. χρήστες και συνολικά το δίκτυο έχει 284 εκατ. ενεργούς χρήστες κατά μέσο όρο τον μήνα. Θα τους κάνει 400 ή 500 μιμούμενο το Facebook; Δεν το πιστεύουμε…

TWITTER,TWITTER,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home