Ο τάφος στην Αμφίπολη και τα social media

Μεγαλύτερος σήμερα ο αριθμός αναφορών σε σχέση με οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία.

Deasy @ 12.11.2014
Ο τάφος στην Αμφίπολη και τα social media

Έχουν περάσει περίπου 7 ώρες από τη στιγμή που έγινε γνωστή η ανεύρεση του τάφου στην Αμφίπολη (και το χρόνο που γράφεται το κείμενο) και με τη βοήθεια του εργαλείου Monitor της Sidebar προσπαθήσαμε να δούμε την επίδραση της είδησης στα ελληνικά social media. Και ταυτόχρονα να συγκρίνουμε αυτήν την επίδραση με άλλες σημαντικές ημερομηνίες, από τα μέσα Αυγούστου, όταν και ξεκίνησε η ειδησεογραφία με τις ανασκαφές στο λόφο Καστά.

Το ενδιαφέρον στοιχείο της μικρής έρευνας που κάναμε (σε Facebook και Twitter) είναι ότι η σημερινή είδηση ξεσήκωσε περισσότερη κουβέντα (βλέπουμε κοντά 4.000 αναφορές με λέξη-κλειδί την Αμφίπολη) από το αντίστοιχο buzz που δημιουργήθηκε τις υπόλοιπες σημαντικές ημερομηνίες. Για παράδειγμα την ημέρα που αποκαλύφθηκαν οι Σφίγγες (13/08) το Monitor της Sidebar μας δίνει λίγο πάνω από 2.600 αναφορές. Αντίστοιχα, όταν οι Καρυάτιδες είδαν το φως της δημοσιότητας (7/9) είχαμε σχεδόν 2.300 αναφορές, ενώ την ημέρα που αποκαλύφθηκε το ψηφιδωτό δάπεδο (12/10) οι αναφορές ξεπέρασαν για λίγο τις 1.800. Μάλιστα, ακόμα και αν αφαιρέσουμε έναν αριθμό (maximum) 1.200 αναφορών που έτσι κι αλλιώς συγκεντρώνει ο τάφος της Αμφίπολης σε μια συνηθισμένη μέρα, ο σημερινός αριθμός είναι μεγαλύτερος από οποιαδήποτε άλλη ημερομηνία. Ενδεικτικό είναι το παρακάτω γράφημα, που αφορά τον τελευταίο μήνα.

Σχετικά με επιμέρους στοιχεία της σημερινής ημέρας στα social media βλέπουμε ότι τις δύο πρώτες ώρες από τη στιγμή που έγινε γνωστή η είδηση παρατηρείται μια «έκρηξη» με περίπου 800 αναφορές/ώρα, ενώ όσο βαδίζαμε προς το απόγευμα ο ρυθμός αναφορών «ομαλοποιούνταν» σε επίπεδα λίγο κάτω από τις 500 αναφορές/ώρα.  

Σχετικά με το μείγμα φύλου και ηλικιών από τα οποία προέρχονται οι αναφορές, παρατηρούμε ότι η πλειοψηφία τους γίνεται από το ανδρικό κοινό, ενώ το ηλικιακό group 21-35 είναι υπεύθυνο για σχεδόν το μισό όγκο των αναφορών. Αντίστοιχα σχεδόν, με πολύ μικρές αποκλίσεις είναι τα συγκεκριμένα στοιχεία και για τις σημαντικές ημερομηνίες των προηγούμενων μηνών, στοιχείο μάλλον ενδεικτικό για την κοινότητα των ενεργών χρηστών στα ελληνικά social media.

Τέλος, το Twitter εμφανίζεται να προσφέρει πολύ μεγαλύτερο πεδίο για σχόλια και κουβέντα στο συγκεκριμένο θέμα, αφού το 97% των αναφορών προέρχονται από το Twitter, με το 3% μόλις από το Facebook. Από την άλλη πλευρά, οι πολωμένες αναφορές αποτελούν μόλις το 15% του συνόλου, ενώ σχεδόν μοιρασμένο σε θετικό και αρνητικό είναι το αίσθημα των πολωμένων αναφορών (48%-52% αντίστοιχα).

SIDEBAR,ΑΜΦΙΠΟΛΗ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home