Ενα λάθος 6,2 δισ. από την Microsoft

Ενα λάθος 6,2 δισ. από την Microsoft

Το θέμα των display ads, δηλαδή των διαφημιστικών banner έχει αποτελέσει αντικείμενο μεγάλης συζήτησης στους κύκλους της εμπορικής επικοινωνίας με τις απόψεις να ποικίλλουν από την πλήρη απαξίωση (ιδιαίτερα μετά την έλευση των κοινωνικών δικτύων) ως την εξύψωσή τους στον αποκλειστικό τρόπο διαφήμισης στο web.

Αν και το θέμα βεβαίως δεν έχει λήξει, οι πολέμιοι των display ads πρόκειται να συμπεριλάβουν στο οπλοστάσιό τους ένα ακόμα στοιχείο που κυκλοφόρησε τις τελευταίες ημέρες: στο πλαίσιο της υποχρέωσής της απέναντι στην αμερικανική νομοθεσία, η Microsoft (όπως και κάθε άλλη εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία) θα πρέπει να επαναξιολογήσει τα διάφορα τμήματά της.

Και στην επαναξιολόγησή της αυτή για το τέταρτο τρίμηνο του 2012, θα υποτιμήσει το τμήμα της που σχετίζεται με τις online υπηρεσίες (Online Services Division) κατά 6,2 δις δολάρια.

Αν το ποσό φαίνεται κάπως συγκεκριμένο, είναι: πρόκειται σχεδόν για το σύνολο του ποσού που έδωσε η Microsoft το 2007 για να αγοράσει την εταιρεία aQuantive και να τη μεταμορφώσει σε Microsoft Advertising, δηλαδή στο τμήμα της που θα ασχολούταν με την online διαφήμιση. Όμως, όπως παραδέχεται και η ίδια στη σχετική ανακοίνωσή της, «αν και η εξαγορά της aQuantive μας έχει προσφέρει εργαλεία που μας βοηθούν να συνεχίζουμε τις προσπάθειές μας στη διαφήμιση, η εν λόγω εξαγορά δεν αύξησε την ανάπτυξή μας στο βαθμό που περιμέναμε» Συνδυάζοντας το «δεν αύξησε την ανάπτυξή μας στο βαθμό που περιμέναμε» με το ότι το ποσό της υποβάθμισης είναι ακριβώς το ποσό που δόθηκε για την εξαγορά, καταλήγουμε στο ότι τα λεφτά που έδωσε η Microsoft πριν από πέντε χρόνια πήγαν εντελώς χαμένα. Βεβαίως για μια εταιρεία τέτοιου μεγέθους ακόμα και τα 6,2 δις δολάρια δεν είναι θανάσιμο πλήγμα, όμως αυτό που έχει πραγματικό ενδιαφέρον είναι το τι πήγε στραβά; Ήταν τόσο μεγάλος ο ανταγωνισμός από την (τότε κραταιά) Yahoo! την (πάντα κραταιά) Google τόσο ισχυρός που η Microsoft δεν κατάφερε να βάλει ούτε το πόδι της στην πόρτα; Όχι και απίθανο, ιδιαίτερα αν υπολογίσει κανείς ότι παρά τη διαρκή προώθηση του Bing από τα ΜΜΕ, η μηχανή της εταιρείας δεν έχει καταφέρει να πλήξει σοβαρά την Google. Επίσης, σοβαρή παράλειψη θα ήταν αν έβγαινε εκτός συζήτησης το Facebook το οποίο στην πενταετία αυτή ανέβηκε σε δυσθεώρητα ύψη παίρνοντας και τη διαφήμιση μαζί του· ένα μεγάλο μέρος της επιχειρηματολογίας των υπερμάχων του display άλλωστε, προέρχεται ακριβώς από αυτόν τον νέο αέρα που έδωσε στο συγκεκριμένο τρόπο διαφήμισης το δημοφιλές SNS. Και, τελικά, ίσως δε θα πρέπει να παραβλέψουμε ούτε την πάγια αμηχανία της Microsoft σε οτιδήποτε σχετίζεται με το Internet και, τελικά, με οτιδήποτε ξεφεύγει από το core business της, δηλαδή τα Windows και το Office. Ειδικά αν μιλάμε για την αγορά της διαφήμισης, μια αποτυχία της Microsoft ίσως, τελικά, να μη σημαίνει και τόσο πολλά.

MICROSOFT,ONLINE MARKETING,MICROSOFT,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home