Yahoo: διαχειριστικά ζητήματα

Yahoo: διαχειριστικά ζητήματα

Λέγεται Έρικ Τζάκσον, διαχειρίζεται το “NightOwl” ένα fund που για τα δεδομένα της αγοράς τεχνολογίας είναι μάλλον μικρό (300 εκατομμύρια δολάρια) και παρότι δεν είναι μεγαλομέτοχος της Yahoo, είναι μέτοχος  και άρα έχει δικαίωμα να μπορεί να εκφέρει γνώμη στο συμβούλιο των μετόχων. Και τις τελευταίες μέρες, ο κ. Τζάκσον είναι επίσης και ο τελευταίος μεγάλος πονοκέφαλος της Μαρίσα Μάγιερ καθώς η αναφορά του προς το συμβούλιο της εταιρείας (η οποία βεβαίως κυκλοφόρησε και σε όλα τα ΜΜΕ) στρέφεται εναντίον της με έναν τρόπο διαφορετικό από ό,τι το έχουν κάνει οι μέχρι τώρα επικριτές της. 

Η αναφορά της “NightOwl” (υπάρχει διαθέσιμη σε PDF εδώ) δεν περιορίζεται μόνο στα περί αριθμών που μειώνονται με κάθε τρίμηνο που περνάει, περί του προβλήματος με το μερίδιο στην Alibaba και περί ανάγκης επαν-αξιολόγησης του core business της ιστορικής εταιρείας –όλα αυτά που της προσάπτει η πολύ ισχυρότερη από πλευράς συμμετοχής Starboard. Αντίθετα, χαρακτηρίζει όλη τη στρατηγική της “ροκ σταρ” CEO αποτυχημένη φέρνοντας παράλληλα στην επιφάνεια μερικά ιδιαίτερα ενοχλητικά άσχημα άπλυτα.

Κατά τον κ. Τζάκσον, η κ. Μάγιερ ξοδεύει ασυλλόγιστα τεράστια ποσά χρημάτων –από τις εξαγορές διαφόρων μικρών εταιρειών που δεν έφεραν πίσω ούτε το ελάχιστο από τα 3 δις που κόστισαν, ως εκατοντάδες εκατομμύρια το χρόνο για αστρονομικές αμοιβές διακεκριμένων παρόχων περιεχομένου όπως η δημοσιογράφος Κέιτι Κούρικ , για δωρεάν φαγητό για τους εργαζόμενους στη Yahoo ή για κινηματογραφικού τύπου πάρτι και φωτογραφίσεις. Με άλλα λόγια, η Μαρίσα Μάγιερ εμφανίζεται να έχει έλλειψη επαφής με την πραγματικότητα και να οδηγεί την εταιρεία στην καταστροφή.

Ούτε η Yahoo, ούτε η ίδια η κ. Μάγιερ σχολίασαν την αναφορά της “NightOwl” παρότι όλα τα ΜΜΕ που την αναδημοσίευσαν δοκίμασαν –ως όφειλαν, άλλωστε. Συνεπώς δεν έχουμε τον επίσημο αντίλογο και, άρα, την επιβεβαίωση ή τη διάψευση των ισχυρισμών της. Αυτό που έχει ενδιαφέρον όμως είναι ότι οι αναλυτές των ΜΜΕ αυτών βάζουν τα στοιχεία κάτω από το μικροσκόπιο και τα επαληθεύουν διασταυρώνοντάς τα με πληροφορίες τόσο από την ίδια τη Yahoo όσο και από άλλες πηγές της αγοράς. Αν στα παραπάνω προστεθεί και αυτό που παρατηρούμε όλοι, δηλαδή η διαρκώς επιδεινούμενη θέση της εταιρείας στην... παγκόσμια κατάταξη, μπορούμε να καταλήξουμε με ασφάλεια στο ότι ο κ. Τζάκσον έχει δίκιο.

Πρέπει αλήθεια να μας απασχολούν όλα αυτά; Σε τελική ανάλυση όλοι ξέρουμε ότι οι μέρες των Φάιλο και Γιανγκ και του γκρίζου “Οδηγού του WWW” έχουν ούτως ή άλλως παρέλθει ανεπιστρεπτί και ότι την κορυφή της πυραμίδας των εταιρειών τεχνολογίας μοιράζονται από αρκετά χρόνια οι Apple, Amazon, Facebook και Google. Παρόλα αυτά, το domain “yahoo.com” παραμένει σταθερά στην πρώτη πεντάδα επισκεψιμότητας σε όλο το web και για πολλούς από εμάς, η ιδέα ενός Internet χωρίς το Yahoo εξακολουθεί να ακούγεται παράξενη. Και η ιδέα ότι το Yahoo μπορεί να πάψει να υπάρχει επειδή οι επικεφαλής του είναι σπάταλοι, ακούγεται επιεικώς εξωφρενική!

 

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home