Ωριμάζει η Facebook

Ωριμάζει η Facebook

Ίσως βιάστηκαν όσοι ανακοίνωσαν –περίπου- θριαμβευτικά την πτώση της μετοχής της Facebook μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου του 2014: σύμφωνα με τα στοιχεία, η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ σκοπεύει να αυξήσει τις επενδύσεις της στις υπηρεσίες που έχει αγοράσει (WhatsApp, Instagram, Oculus κ.λπ.) κατά 55-75%, γεγονός που θα οδηγήσει σε πτώση των κερδών παρότι τα τωρινά της νούμερα παρουσιάζουν εντυπωσιακή άνοδο (τριπλασιασμός των τιμών στις διαφημίσεις –και ειδικά σ’ αυτές του mobile-, άνοδος του τζίρου από 2,02 δις δολάρια πέρσι σε 3,2 δις φέτος και άνοδος των καθαρών εσόδων από 425 εκατομμύρια δολάρια πέρσι σε 806 εκατομμύρια φέτος).

Οι λόγοι που οδήγησαν τη μετοχή σε πτώση είναι, βεβαίως, εύκολα εξηγήσιμοι: τα νούμερα ήταν χαμηλότερα από τις προσδοκίες ενώ η προοπτική αύξησης των δαπανών για τα νέα προϊόντα/υπηρεσίες (και ειδικά για τα προβληματικά: σύμφωνα με τη Facebook, η WhatsApp έχασε 232,5 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2014 ενώ το πρώτο εξάμηνο του 2013 είχε χάσει 58,8) κάνει αρκετούς επενδυτές να αισθάνονται ότι οι αποδόσεις τους θα είναι ακόμα μικρότερες μέσα στο 2015 και να ανησυχούν μήπως η εταιρεία ποντάρει στα λάθος άλογα. Ακόμα και αυτή η αύξηση των χρηστών (που πλέον έχουν φτάσει αισίως στο 1,35 δις) δεν άρκεσε να σταματήσει το «χαρτί» από μια πτώση της τάξης του 7,4%.

Αν ωστόσο παρακάμψει κανείς το χρηματιστηριακό παιχνίδι, τόσο από Internetική άποψη όσο και από κλασσική επιχειρηματική, το στρατηγείο του Μένλο Πάρκ κάνει ακριβώς αυτό που πρέπει: χτίζει το μέλλον του και το χτίζει χρησιμοποιώντας το υλικό που ξέρει καλύτερα, τους χρήστες και για όσους αμφιβάλλουν, το είπε ο ίδιος ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ στις δηλώσεις που συνόδευσαν τα ίδια αυτά νούμερα: Για μας, τα προϊόντα δεν έχουν τόσο ενδιαφέρον μέχρι να φτάσουν να τα χρησιμοποιούν περίπου ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι. Έπαρση; Μοιάζει κάπως έτσι όμως ο 30χρονος Νεοϋορκέζος είναι από τους λίγους ανθρώπους στον κόσμο που μπορούν να υποστηρίξουν ότι ξέρουν τι σημαίνει να έχεις ένα δις ανθρώπους να χρησιμοποιούν αυτό που έχεις φτιάξει.

Αν οι εξαγορές της Facebook ακούστηκαν υπερβολικές όταν έγιναν (αυτές που ξέρουμε ξεπερνούν σε ύψος τα 25 δις δολάρια με τρεις από αυτές να καλύπτουν 80% του ποσού αυτού), η πορεία της εταιρείας δείχνει ότι σίγουρα δεν ήταν παρορμητικές: στα δυόμισι χρόνια που μεσολάβησαν από την είσοδό της στο χρηματιστήριο, η εταιρεία πίσω από το Μεγάλο Μπλε Δίκτυο, μοιάζει να έχει ωριμάσει αρκετά ώστε να έχει πολύ σαφή σχέδια και για την αξιοποίησή τους και για την ευρύτερη πορεία της. Μπορεί το Facebook να έχει πάψει να είναι κουλ όμως στον κόσμο των εταιρειών αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων, αυτό δεν είναι κατ’ ανάγκη προβληματικό.

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ,ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home