Η ηλεκτρονική στην υπηρεσία του οδηγού

Δοκιμή στην πράξη: Οδηγούμε το νέο Ford Focus ST στην πίστα του Brands Hatch

Γιάννης Λημναίος @ 22.10.2012

Για άλλη μια φορά η Ford μας έδωσε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε από κοντά τον τρόπο με τον οποίο εξελίσσει τα αυτοκίνητά της, όχι μόνο σε επίπεδο κινητήρων αλλά κυρίως σε επίπεδο υιοθέτησης νέων τεχνολογιών. Αυτή τη φορά σειρά είχε η ηλεκτρονική στον τομέα των σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης. Θα ήταν περιττό ίσως να πούμε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία στο σύνολό της είναι ένας κλάδος όπου τα τελευταία χρόνια η ηλεκτρονική έχει διεισδύει και αναπτύσσεται ραγδαία, καθώς όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές οχημάτων εξελίσσουν ή προμηθεύονται από εξειδικευμένες εταιρείες ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού για τα νέα τους μοντέλα. Συστήματα που, εκτός από υψηλότερο επίπεδο ασφάλειας στο δρόμο, φροντίζουν και για την ψυχαγωγία του – αρκετά από αυτά έχουμε παρουσιάσει στο παρελθόν, στο αφιέρωμα που κάναμε για την επίσκεψή μας στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Έρευνας και Καινοτομίας της Ford.

Προορισμός αυτή τη φορά ήταν το Λονδίνο και ειδικότερα η αγγλική πίστα Brands Hatch, για να διαπιστώσουμε στην πράξη τη λειτουργία όλων των σύγχρονων συστημάτων ασφάλειας & υποβοήθησης του οδηγού του νέου Focus ST (στο link που σου δίνουμε έχει ενδιαφέρον να δεις πόσα ηλεκτρονικά συστήματα υπάρχουν στο νέο Focus). Ανάμεσά τους, ξεχωρίζουν τα εξής:

•    Electronic Stability Programme (ESP): Το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας του νέου Focus ST προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας – κατ’ επιλογή του οδηγού: μία όπου το ESP είναι ενεργοποιημένο, μία για μειωμένη επέμβαση ή αλλιώς για αυξημένη ολίσθηση μέσω της απενεργοποίησης του ελέγχου ελκτικής πρόσφυσης (αντισπίν), και μία πλήρους απενεργοποίησης του ESP.

•    Sport Steering System: Η νέα κρεμαγιέρα με το μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού μειώνει την ευαισθησία του τιμονιού στην ευθεία, ενώ την αυξάνει όταν το όχημα στρίβει. Έτσι, ο οδηγός μπορεί να στρίψει το τιμόνι σχεδόν μέχρι τέρμα ακόμη και με το ένα χέρι, που σημαίνει καλύτερο έλεγχο σε κλειστές στροφές και φουρκέτες.

•    Torque Vectoring Control (TVC): Λειτουργεί σαν μπλοκέ διαφορικό, εφαρμόζοντας πέδηση (φρένα) στον εσωτερικό τροχό σε μία στροφή για μείωση της υποστροφής (γλίστρημα του εμπρός μέρους προς το εξωτερικό της στροφής).

•    Cornering Under Steer Control (CUSC): Υποστηρικτικό του TVC. Εφαρμόζει πέδηση που δημιουργεί ροπή περιστροφής του αμαξώματος, ανάλογα με την τάση υποστροφής, πριν την επέμβαση του ESP, τόσο στο πάτημα όσο και στο άφημα του γκαζιού.

•    Το σύστημα υποβοήθησης τιμονιού Electronic Power Assisted Steering (EPAS), που έχει χαρτογραφηθεί ειδικά για το νέο Focus ST, ανιχνεύει και αντισταθμίζει τις αντιδράσεις από τη μετάδοση μέσω μιας πιο σπορ ρύθμισης του Torque Steer Compensation (TSC).

Στην ερώτηση κατά πόσο είναι αποτελεσματική και πόσο αντιληπτή γίνεται η λειτουργία των συστημάτων αυτών, η απάντηση έρχεται από την απαιτητική οδήγηση σε μια τεχνική πίστα όπως το Brands Hatch. Στα γλιστερά σημεία της πίστας το ST βγάζει στην επιφάνεια τον ομοιογενή οδηγικό χαρακτήρα του, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να επεμβαίνουν διακριτικά μα και αποτελεσματικά, πριν καν ο οδηγός χρειαστεί να διορθώσει την πορεία του. Νιώθεις για παράδειγμα το Cornering Under Steer Control που προκαλεί ανεπαίσθητη υπερστροφή (γλίστρημα του πίσω μέρους προς το εξωτερικό της στροφής), τοποθετώντας ιδανικά την ουρά για καλύτερη είσοδο στη στροφή και το Torque Vectoring Control να μαζεύει τα μούτρα στην έξοδο εξαλείφοντας την υποστροφή (γλίστρημα του εμπρός μέρους προς το εξωτερικό της στροφής). Σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο του νέου Focus ST, το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό: ο 2λιτρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας EcoBoost με τους 250 ίππους δίνουν εκρηκτικές επιδόσεις, τα φρένα είναι δυνατά και το τιμόνι προσφέρει απίστευτη σαφήνεια και πληροφορία.


Περισσότερα όμως για την οδήγηση του Focus ST στο Brands Hatch μπορείτε να διαβάσετε στο gocar.gr.

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ,FORD,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home