Χάσματα γενεών

Χάσματα γενεών
Φωτογραφία: xflickrx (Flickr)

Είναι, υποθέτω, σημείο των (προσωπικών) καιρών: όταν κανείς περάσει τα 40, αρχίζει να μιλάει για την επόμενη γενιά με μάλλον υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς –ή στην καλύτερη περίπτωση, να συγκρίνει τα μέλη της με αυτά της δικής του, παίρνοντας συνήθως θέση υπέρ των δεύτερων και κατά των πρώτων. Για τους σημερινούς 40άρηδες και άνω, εμάς που αποδεχθήκαμε ως κολακευτικό τον χαρακτηρισμό των λάιφσταϊλ ΜΜΕ “Γενιά Χ”, αποδέκτης των χαρακτηρισμών είναι βεβαίως οι “millennials”, οι άνθρωποι που γεννήθηκαν σε σπίτια όπου το Internet ήταν τόσο φυσικό όσο ήταν για μας το τηλέφωνο ή η τηλεόραση.

Προσωπικά, ίσως επειδή δεν έχω παιδιά, δε συμμερίζομαι την επιτίμηση των ανθρώπων αυτών. Συμφωνώ ότι ίσως η εξάρτησή τους από τις ηλεκτρονικές συσκευές ίσως να είναι κάπως μεγαλύτερη από αυτή που θα ήθελα όμως κανείς δε μπορεί να υποστηρίξει με βεβαιότητα ότι αυτό δεν είναι κάτι που θα μετριαστεί όταν περάσουν στην επόμενη φάση της ζωής τους –πολλοί συνομήλικοί μου περάσαμε σχεδόν όλη μας την εφηβεία μπροστά από τις οθόνες των arcade όμως πολύ λίγοι παραμείναμε εξίσου εμμονικοί gamers μετά τα 18 μας. Επιπλέον, και αυτό είναι κάτι που το θεωρώ σημαντικό, η ιδεολογία των ανθρώπων αυτών, ακριβώς λόγω της διαρκούς έκθεσής τους στο Internet, χτίζεται σιγά-σιγά με ευαισθησίες και αξίες που πολύ θα ήθελα να τις έβλεπα στους συνομηλίκους μου.

Διαβάζω για παράδειγμα ένα άρθρο στη “New York Post” σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Victoria's Secret στην προσπάθειά της να πουλήσει στο κοινό των millennials: κατά τη συντάκτη του άρθρου, η εταιρεία δυσκολεύεται (και πιθανότατα θα συνεχίσει να δυσκολεύεται) επειδή έχει στηρίξει όλη της την ύπαρξη σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο γυναικείας ομορφιάς. Το οποίο, δυστυχώς γι αυτή, δε συμμερίζονται οι νεώτερες γυναίκες καθώς στο δικό τους σύστημα αξιών, η ομορφιά είναι κάτι πολύ πιο ευρύ και περιλαμβάνει τύπους σώματος και προσώπου που ως τώρα θεωρούνταν από “μέτρια” μέχρι “άσχημα”.

Ως τεκμηρίωση για τον ισχυρισμό της, η συντάκτης αναφέρει την είδηση που κυκλοφόρησε ευρέως πρόσφατα και που θέλει την εταιρεία να βρίσκεται σε διαδικασία αναδιοργάνωσης –το θέμα δεν ξέφυγε ούτε από τα ΜΜΕ του χώρου των επιχειρήσεων και της οικονομίας όπως το “Fortune” και παρότι εκεί τα πιθανά προβλήματα δεν εστιάζουν τόσο πολύ στους millennials, δείχνουν ότι αν μη τι άλλο η εταιρεία έχει και θέματα εστίασης ως προς το κοινό της και θέματα ανταγωνισμού από εταιρείες όπως η American Eagle Outfitters με προφίλ πολύ πιο φιλικό προς τους κάτω των 25.

Συμμερίζομαι την άποψη του άρθρου της “Post” ότι δηλαδή η διαφορά φάσης μπορεί να είναι τόσο έντονη που μπορεί να οδηγήσει την Victoria's Secret σε κλείσιμο; Μάλλον όχι –είμαι σίγουρος ότι μια σημαντική μερίδα των millennials αποδέχεται τα αισθητικά της πρότυπα ή θα τα αποδεχτεί μεγαλώνοντας. Όμως είμαι διατεθειμένος να στοιχηματίσω ότι όσο οι άνθρωποι αυτοί εξακολουθούν να είναι καλωδιωμένοι (και πώς θα μπορούσαν να μην είναι), ένα σημαντικό κομμάτι τους θα συνεχίσει να διαμορφώνεται από ιδέες αποδοχής των διαφορών και διάθεσης για κατανόηση των άλλων. Και ακόμα και αν αυτό δεν κλείσει την Victoria's Secret, μπορεί σίγουρα να την αλλάξει –έχει δει κανείς το “Playboy” πρόσφατα;

WEB,ΚΟΙΝΩΝΙΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home