Apple εναντίον Microsoft: μια ανισόρροπη μάχη

Apple εναντίον Microsoft: μια ανισόρροπη μάχη

Μόλις τελείωσα το διάβασμα ενός εξαιρετικού κειμένου, γραμμένου από τον Σκοτ Μ. Φούλτον, ένα όνομα που όσοι ασχολούνται με την τεχνολογία τα τελευταία 20 χρόνια σίγουρα θα αναγνωρίσουν. Το κείμενο βρίσκεται στο Read Write Web και αναφέρεται στο τι θα έπρεπε (κατά τον κ. Φούλτον) να κάνει η Microsoft προκειμένου να καταφέρουν τα Windows να σταθούν επάξια απέναντι στην
Apple, στην αυγή της νέας εποχής που ζούμε τα τελευταία πέντε χρόνια, της εποχής των πολλαπλών συσκευών, των social networks και του cloud computing.

Η πρότασή του κ. Φούλτον (οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να τη βρουν εδώ) περιλαμβάνει μια σειρά από «lifestyle changes» προς τη Microsoft σε σχέση με το πώς αυτή αντιλαμβάνεται το λειτουργικό της και πώς το προωθεί προς την αγορά, ιδιαίτερα σε αντιπαράθεση με το πώς κάνει τις ανάλογες κινήσεις η Apple. Σύμφωνα με τον κ. Φούλτον, η στρατηγική της μεγάλης εταιρείας λογισμικού θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε περιθωριοποίηση των Windows –για την ακρίβεια, έχει ήδη οδηγήσει σε
κάτι τέτοιο και οι προτάσεις του δίνουν μια πιθανή διέξοδο.

Το άρθρο, όπως είπα, είναι εξαιρετικό. Όμως δεν μπορώ παρά να μείνω άφωνος με δύο σημαντικές παραβλέψεις αυτού του τόσο έγκυρου κατά τα λοιπά, παρατηρητή της τεχνολογίας: η μια είναι ότι η Microsoft και η Apple διαφέρουν σε κάτι βασικό (η μια είναι, βασικά, εταιρεία λογισμικού και η άλλη, βασικά, εταιρεία hardware). Και η άλλη, ότι η Microsoft έχει δημιουργήσει στην ευρύτερη αγορά μια μάλλον αρνητική εικόνα για το ποια είναι και για το τι θέλει να κάνει· βεβαίως η αρνητική αυτή εικόνα είναι πολύ πιο ισχυρή στους κύκλους των σκληροπυρηνικών των υπολογιστών, όμως μετά από τόσα χρόνια, έχει γενικευτεί και έξω απ’ αυτούς.

Προσωπική μου άποψη είναι ότι ακόμα και αν παρακάμψει κανείς τα προσωπικά αισθήματα υπέρ της μιας ή της άλλης, η Apple και η Microsoft είναι άλλης κατηγορίας εταιρείες και, άρα, δεν μπορούν παρά να διαφέρουν σε ουσιώδη ζητήματα όπως είναι αυτό της δημόσιας εικόνας τους και των προσδοκιών που καλλιεργούν στους καταναλωτές των προϊόντων της. Όπως πολύ σωστά λέει και ο ίδιος ο κ. Φούλτον, η πρώτη πουλάει ένα ιδανικό και η δεύτερη πουλάει έναν κινητήρα. Είναι, άραγε, δυνατό να σταθούν ποτέ δίπλα-δίπλα στη συνείδηση των καταναλωτών; Θέλω να πω, οι φωτογραφικές μου μηχανές είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής μου, όμως ποτέ δεν ενδιαφέρθηκα ούτε για το ποιος έχει φτιάξει το firmware που τρέχουν, ούτε για το ποιος έχει φτιάξει τον αισθητήρα τους...

 

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ,APPLE,MICROSOFT,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home