Τέλος στις πολιτικές και κοινωνικές διαφημίσεις στη Meta

Τέλος στις πολιτικές και κοινωνικές διαφημίσεις στη Meta

Λίγες εβδομάδες έχουν απομείνει και αν δεν αλλάξει κάτι με δραματικό τρόπο, όλες οι πλατφόρμες της Meta θα σταματήσουν από τον Οκτώβριο να δέχονται διαφημίσεις για πολιτικά και κοινωνικά θέματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η σχετική ανακοίνωση της Meta εκδόθηκε τον περασμένο Ιούλιο αλλά την έφαγε η θερινή ραστώνη και, ενόψει της λήξης του διαθέσιμου χρόνου, επανήλθε στην επιφάνεια. «Από τις αρχές Οκτωβρίου 2025, δεν θα επιτρέπουμε πλέον τις διαφημίσεις πολιτικών, εκλογικών και κοινωνικών θεμάτων στις πλατφόρμες μας στην ΕΕ. Πρόκειται για μια δύσκολη απόφαση - την οποία λάβαμε ως απάντηση στον επερχόμενο κανονισμό της ΕΕ για τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφήμισης (TTPA), ο οποίος εισάγει σημαντικές λειτουργικές προκλήσεις και νομικές αβεβαιότητες» αναφέρει η Meta.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι έχει λάβει μέτρα για την πολιτική διαφήμιση, καθώς οι διαφημιζόμενοι πρέπει να αποδεικνύουν την ταυτότητά τους, ενώ οι καταχωρίσεις εμφανίζουν σαφή σήμανση από ποιον έχουν πληρωθεί. Γενικά και μετά το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica, η Meta έβαλε διάφορες δικλείδες, όμως τώρα υποστηρίζει ότι ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. «εισάγει σημαντικές, πρόσθετες υποχρεώσεις στις διαδικασίες και τα συστήματά μας, οι οποίες δημιουργούν ένα αφόρητο επίπεδο πολυπλοκότητας και νομικής αβεβαιότητας για τους διαφημιζόμενους και τις πλατφόρμες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ. Για παράδειγμα, ο TTPA θέτει εκτεταμένους περιορισμούς στη στόχευση και την παράδοση διαφημίσεων, οι οποίοι θα περιορίσουν τον τρόπο με τον οποίο οι διαφημιζόμενοι με πολιτικά και κοινωνικά θέματα μπορούν να προσεγγίσουν το κοινό τους και θα οδηγήσουν τους χρήστες να βλέπουν λιγότερο σχετικές διαφημίσεις στις πλατφόρμες μας. Πρόκειται για μια ακόμη απειλή για τις αρχές της εξατομικευμένης διαφήμισης, αγνοώντας τα οφέλη για τους διαφημιζόμενους και τους ανθρώπους που θέλουν να προσεγγίσουν». Αυτά λέει η Meta.

Βεβαίως, το τι είναι πολιτική διαφήμιση εύκολα μπορούμε να το περιγράψουμε. Τι γίνεται όμως με τις διαφημίσεις κοινωνικών θεμάτων; H Meta αναφέρει ότι «τα κοινωνικά θέματα είναι φλέγοντα ευαίσθητα θέματα, τα οποία μπορεί να επηρεάσουν το αποτέλεσμα μιας εκλογικής διαδικασίας ή να οδηγήσουν ή/και να σχετίζονται με υπάρχοντα ή προτεινόμενα νομοθετήματα. Απαιτούμε αυξημένη αυθεντικότητα και διαφάνεια για την προβολή διαφημίσεων που σχετίζονται με κοινωνικά θέματα που έχουν στόχο να επηρεάσουν την κοινή γνώμη καθώς πραγματεύονται, θέτουν υπό συζήτηση, υποστηρίζουν ή εναντιώνονται σε σημαντικά ζητήματα, όπως το περιβάλλον, την υγεία και τα πολιτικά και κοινωνικά δικαιώματα. Αυτές οι διαφημίσεις μπορεί να προέρχονται από διάφορους διαφημιζόμενους. Οι διαφημιζόμενοι μπορεί να είναι, μεταξύ άλλων, ακτιβιστές, επωνυμίες, μη κερδοσκοπικές ομάδες και πολιτικές οργανώσεις».

Εφόσον συμβούν αυτά που λέει η Meta, από τον Οκτώβριο μάλλον δεν θα βλέπεις διαφημίσεις πολιτικών φορέων, αλλά και περιβαλλοντικών οργανώσεων, οργανώσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της υγείας ή οργανώσεις για κοινωνικές δράσεις.

Μάλλον δεν είναι ιδέα μας ότι οι εταιρείες τεχνολογίας βάζουν την Ευρώπη στη δεύτερη ταχύτητα. Οι διαφημίσεις είναι, φυσικά, η κορυφή του παγόβουνου...

ΠΟΛΙΤΙΚΗ,ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ,FACEBOOK,ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home