Smartphones: η premium κατηγορία συνεισέφερε το 55% των εσόδων των εταιρειών

Smartphones: η premium κατηγορία συνεισέφερε το 55% των εσόδων των εταιρειών

Διαρκώς αυξανόμενη είναι η συνεισφορά των premium smartphones στα έσοδα των κατασκευαστριών εταιρειών, καθώς οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας αποτελούν όλο και μεγαλύτερο ποσοστό του συνόλου των πωλήσεων στο σύνολο των κινητών τηλεφώνων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Counterpoint Research, κατά τη διάρκεια του 2022 η premium κατηγορία, δηλαδή τα smartphones αξίας άνω των 600 δολαρίων (χονδρική), συνεισέφεραν το 55% του συνόλου των εσόδων των κατασκευαστριών εταιρειών. Ταυτόχρονα, περισσότερα από 1 στα 5 κινητά τηλέφωνα που πωλήθηκαν στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς ανήκαν στη συγκεκριμένη κατηγορία (μερίδιο 21%). Επιδόσεις που αποτελούν την κορύφωση μιας παγιωμένης τάσης ενίσχυσης της premium κατηγορίας τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα, όπως δείχνουν τα ιστορικά στοιχεία της Counterpoint Research, το μερίδιο της premium κατηγορίας στο σύνολο των πωλήσεων έχει τριπλασιαστεί (από το 7% το 2016, στο 21% το 2022), ενώ αντίστοιχος είναι και ο ρυθμός συνεισφοράς στα έσοδα των εταιρειών (από το 18% το 2016, στο 55% το 2022).

Πηγή: Counterpoint Research

Όπως σημειώνουν οι αναλυτές της Counterpoint Research η τάση αυτή εξηγείται από το γεγονός ότι οι εύποροι καταναλωτές που είναι σε θέση να δαπανήσουν ένα μεγάλο ποσό για την απόκτηση μιας συσκευής ήταν πιο ανθεκτικοί στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες της προηγούμενης χρονιάς. Δεν επηρεάστηκε δηλαδή η καταναλωτική τους δαπάνη, σε αντίθεση με όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες καταναλωτών, οι οποίοι είδαν την αγοραστική τους δύναμη να μειώνεται. Επιπρόσθετα, μια μερίδα καταναλωτών βλέπει την απόκτηση μιας συσκευής σαν επένδυση, επαγγελματική και προσωπική, με αποτέλεσμα να εμφανίζεται διατεθειμένη να δαπανήσει μεγαλύτερο ποσό για την απόκτηση κινητού, το οποίο θα κρατήσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Μεγάλη κερδισμένη αυτής της τάσης είναι η Apple ισχυροποιώντας ακόμα περισσότερο τη θέση της στην κατηγορία των premium smartphones. Ειδικότερα, ο αμερικανικός κολοσσός είδε τις πωλήσεις του iPhone να αυξάνονται κατά 6%, με αποτέλεσμα να ελέγχει το 75% της συγκεκριμένης κατηγορίας. Πολύ υψηλός ρυθμός ανάπτυξης και για τη Google (118%), όμως η συγκεκριμένη εταιρεία ξεκινούσε από πολύ χαμηλή αφετηρία, αφού το μερίδιο αγοράς της ήταν μόλις 1% στο συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς (κάτι ανάλογο ισχύει και για την Honor). Εντελώς αντίστροφη πορεία εμφανίζει η Huawei και η Xiaomi, οι οποίες εμφάνισαν απώλειες -44% και -40%, αντίστοιχα, ενώ αρνητικά κινήθηκε και η Samsung με το ποσοστό μεταβολής να ανέρχεται στο -5%.

Πηγή: Counterpoint Research

SMARTPHONES,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home