Τι συμβαίνει με τη Zynga;

Τι συμβαίνει με τη Zynga;

Ίσως κάποιοι θα το αποκαλούσαν «η κατάρα του Facebook» ─προσωπικά θα προτιμούσα το «η κατάρα του Web 2.0» καθώς περιλαμβάνει και άλλες εταιρείες που δε σχετίζονται άμεσα με το μεγάλο SNS, με χαρακτηριστικότερη ίσως περίπτωση αυτή της Groupon: τεράστιες προσδοκίες, κυρίως σε σχέση με το οικονομικό μέλλον της εταιρείας και δη μετά την είσοδό της στο χρηματιστήριο οι οποίες διαψεύδονται με θεαματικό τρόπο, ακριβώς μετά την είσοδο στο χρηματιστήριο. Το πιο πρόσφατο παράδειγμα είναι η Zynga ─αν και στην προκειμένη περίπτωση, η σχέση της με τη Facebook ίσως να παίζει κάποιο ρόλο.

Τις τελευταίες εβδομάδες, η εταιρεία που ταύτισε το όνομά της με το gaming στο Facebook έχει απασχολήσει όλα τα μέσα της αγοράς καθώς κορυφαία στελέχη της φεύγουν το ένα μετά το άλλο∙ κρίνοντας από αυτά που διαβάζουμε σε άρθρα όπως το πρόσφατο του Reuters αν η κατάσταση συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό, η Zynga πρόκειται λίαν συντόμως να αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα λειτουργίας τα οποία είναι αναπόφευκτο να επηρεάσουν την ήδη σε πτώση μετοχή της.

Οι υπεύθυνοι της εταιρείας σπεύδουν να σημειώσουν ότι τα δυσμενή οικονομικά στοιχεία που οδήγησαν τους επικεφαλής της προς την έξοδο οφείλονται κατά πολύ σε προβλήματα της Facebook σε τεχνικά ζητήματα τα οποία δυσχέραναν τη δυνατότητά της να παρουσιάσει καινούριους τίτλους∙ και πιθανότατα αυτό ισχύει καθώς και η ίδια η Facebook έχει αρκετούς μπελάδες στο κεφάλι της, κυρίως σε σχέση με την πορεία της στις αγορές χρήματος (και οι συνεχείς ρευστοποιήσεις εκ μέρους μεγαλομετόχων σίγουρα δεν κάνουν τα πράγματα καλύτερα).

Είναι όμως μόνο αυτό; Όπως έχω γράψει και στο παρελθόν, προσωπικά πιστεύω ότι πρόκειται για ένα ευρύτερο θέμα το οποίο, ίσως αγγίζει τα όρια της... φιλοσοφίας: ο σύγχρονος κόσμος έχει, ας μου συγχωρεθεί το λογοπαίγνιο, επενδύσει πολλά στις εταιρείες τεχνολογίας, ίσως πολύ περισσότερα από όσα μπορούν να αντέξουν. Ίσως κάποιες από τις εταιρείες αυτές, κυρίως οι εταιρείες του hardware μπορούν να συγκριθούν με τους βιομηχανικούς κολοσσούς του 19ου και του πρώτου μισού του 20ου αιώνα, όμως το ίδιο δε συμβαίνει με εταιρείες όπως η Facebook ή η Zynga. Οι εταιρείες αυτές προσφέρουν μια υπηρεσία και άσχετα από το πόσο δημοφιλής είναι η υπηρεσία αυτή, δεν μπορούν να στηρίξουν μια οικονομία και δη την παγκόσμια οικονομία. Και όσο πιο γρήγορα το αντιληφθούμε, τόσο πιο γρήγορα θα στραφούμε αλλού...

ZYNGA,ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home