Από μόνο του δεν είναι ακριβώς αυτό που θα οι παλιοί δημοσιογράφοι θα αποκαλούσαν “λαβράκι” όμως έχει το ενδιαφέρον του: σύμφωνα με δημοσίευμα του “Bloomberg”, η Twitter πρόκειται σύντομα (ίσως και ως το τέλος του μήνα) να πάψει να θεωρεί τις εικόνες και τα λινκ σαν μέρος των 140 χαρακτήρων των μηνυμάτων που επιτρέπει στο σύστημά της –αυτό σημαίνει ότι ένας μεγάλος αριθμός χρηστών θα κερδίσει 23 χαρακτήρες σε κάθε μήνυμα.
Αυτό από μόνο του είναι ευχάριστο (υποθέτω: προσωπικά δεν είμαι ιδιαίτερα φαν του Twitter πέραν της ειδησεογραφικής του αξίας) όμως αυτό που προκαλεί σκέψεις είναι η ευρύτερη συζήτηση, μέρος της οποίας μεταφέρεται και από τους συντάκτες του “Bloomberg” στο παραπάνω άρθρο: αν έχει έρθει ο καιρός η εταιρεία να βγάλει εντελώς από τη μέση το όριο ή, αν δεν πάει τόσο μακριά, τουλάχιστον να το ανεβάσει πολύ. Πάντα κατά το ίδιο άρθρο, κάποιοι στο Σαν Φρανσίσκο έκαναν πρόσφατα κουβέντα για 10.000 χαρακτήρες –μ' άλλα λόγια να μεγαλώσει κάθε μήνυμα κατά 7000%.
Γιατί το Twitter ξεκίνησε με 140 χαρακτήρες είναι γενικά γνωστό: είχε να κάνει με τις ανάγκες για συμβατότητα με τα μηνύματα SMS των παλιών κινητών. Ό,τι νόημα και αν είχε αυτό πριν από 10 χρόνια, όταν ιδρύθηκε η Twitter, το έχει χάσει στην εποχή των smartphones, πράγμα που σημαίνει ότι για ένα πολύ μεγάλο μέρος των χρηστών του Μικρού Γαλάζιου Πουλιού, ο περιορισμός δεν έχει λόγο ύπαρξης. Και αν λάβουμε υπόψη ότι η υπηρεσία αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα τελμάτωσης στην αύξηση των χρηστών της, μια απάντηση μπορεί όντως να είναι η άρση του ορίου των 140 χαρακτήρων.
Ακόμα και αν δεν είναι κανείς φανατικός χρήστης του Twitter δεν μπορεί παρά να αναρωτηθεί αν μια τέτοια αλλαγή θα σημάνει το τέλος του Twitter όπως το μάθαμε αυτή τη δεκαετία. Για τα δεδομένα του Internet, το χρονικό αυτό διάστημα είναι αρκετά μεγάλο ώστε να μπορούμε να μιλήσουμε για μια “κουλτούρα του Twitter” η οποία έχει βασιστεί κατά μεγάλο βαθμό και στο ιδιαίτερο αυτό χαρακτηριστικό της βραχύτητας των μηνυμάτων –και εδώ μπορούμε να αφήσουμε εκτός συζήτησης αν ο τρόπος επικοινωνίας που αυτό επιβάλει είναι “καλός” ή “κακός”: το σίγουρο είναι ότι ένα Twitter με tweets των 10.000 χαρακτήρων δε θα είναι το Twitter που ήταν μέχρι τώρα.
Αυτό που αξίζει ακόμα περισσότερο είναι το γεγονός ότι μια τέτοια αλλαγή, υποθέτοντας ότι όντως θα συμβεί, θα έχει υπαγορευτεί από παράγοντες που δε σχετίζονται με τις ανάγκες των χρηστών –η Twitter σίγουρα θα θελήσει να την παρουσιάσει σαν “βελτίωση της χρηστικής εμπειρίας” ή με κάποιο ανάλογο μαρκετινίστικο σπιν όμως όλοι θα ξέρουμε ότι ο βασικός λόγος θα είναι η ανάγκη να γίνει το Twitter πιο “φιλικό” για τους νέους χρήστες. Αν αυτό θα αποδειχθεί καλύτερο ή χειρότερο για την εταιρεία, μένει να φανεί όμως προσωπικά θα άρχιζα να ετοιμάζω ένα άρθρο του τύπου “τέλος εποχής”. Και ενδεχομένως και μια νεκρολογία...
Σχόλια