A tale of two gamers

Zynga vs Playfish στα αλώνια του social networking

A tale of two gamers

Αν η πρώτη σας ενέργεια όταν ανοίγετε το προφίλ σας στο Facebook είναι να στείλετε energy pack στη μαφία σας, να ταϊσετε τα ζώα στη φάρμα σας, να ακονίσετε τις γνώσεις σας στη γεωγραφία ή να ανταλλάξετε υλικά μαγειρικής με τους φίλους σας, τότε τα ονόματα Playfish και Zynga σας είναι γνωστά. Για τους υπόλοιπους (ας υποθέσουμε οτι υπάρχουν κάποιοι που δεν έχουν υποκύψει στη γοητεία των παιχνιδιών των δύο εταιρειών, παρά τις χιλιάδες εκκλησεις των facebook friends τους να μπουν σε μαφιόζικο πόλεμο ή να δημιουργήσουν το δικό τους pet), θα προβούμε στις απαραίτητες συστάσεις,

Οι Zynga και Playfish είναι οι παραγωγοί των δημοφιλέστερων social networking παιχνιδιών, κυρίως στο Facebook. Έχουν τελείως διαφορετικό υπόβαθρο όμως ο ανταγωνισμός τις έχει κάνει να αποκτήσουν αρκετά κοινά. Η Zynga είναι εταιρεία γέννημα-θρέμα της Sillicon Valley και ιδρύθηκε το 2007 από τον Mark Pincus, έναν άνθρωπο που -κατά δική του ομολογία- δεν ήταν μεγάλος οπαδός των παιχνιδιών. Τα πιο δημοφιλή  της παιχνίδια μύριζουν  τεστοστερόνη από μακριά -Texas Hold 'em Poker και Mafia Wars. Το μοντέλο των παιχνιδιών της στηρίζεται στην περαίωση δοκιμασιών από τους παίκτες, οι οποίοι αποκτούν περισσότερη δύναμη όταν στρατολογούν φίλους στις ομάδες τους (αν βομβαρδιζεστε με προσκλήσεις για mafia wars μην μας ξεσυνερίζεστε, άρρωστοι άνθρωποι είμαστε). Ακόμα και το "θηλυκό" παιχνίδι της Zynga, το Fashion wars στηρίζετε στις δοκιμασίες (παρουσία σε fahion events) και στη στρατολογηση όσο το δυνατόν περισσότερων χρηστών για το "posse" της παίκτριας.

Στον αντίποδα, η βρετανική Playfish, της οποίας ο CEO και συνιδρυτής Kristian Segerstrale δηλώνει "φανατικός των παιχνιδιών" έφερε στο social networking κάτι από τη νοσταλγική διάθεση των επιτραπέζιων παιχνιδιών. Όσοι έχετε ξενυχτήσει για να ξεπεράσετε το σκορ του κολλητού σας στο Geo  Challenge ή στο Who Has the Biggest Brain, ξέρετε καλά τι εννοώ.

Οι δύο εταιρείες έχουν ως βασική πηγή εσόδων τα έσοδα από τους χρήστες (micro-transactions), οι οποίοι πληρώνουν για να αποκτήσουν μεγαλύτερο στρατό και άλλα πλεονεκτήματα στην περίπτωση της Zynga ή να παίξουν στην "pro" εκδοχή του αγαπημένου τους παιχνιδιού στην περίπτωση της Playfish. Αν αναρωτιέστε ποιοι πληρώνουν για παιχνίδια στο Facebook, μια ματιά στα οικονομικά των δύο εταιρειών θα σας λύσει τις απορίες: πληροφορίες του Business Week θέλουν την Zynga να "καθαρίζει" 30-40 δις δολάρια κέρδος για το 2008, ενώ η Playfish δεν έχει ξοδέψει ούτε δεκάρα από τα 17 εκατ. Δολάρια του επενδυτικού της κεφαλαίου -κι αυτό λέει πολλά.

Παρά τις διαφορές τους, οι δύο εταιρείες έχουν πλέον αρκετά κοινά, δείχνοντας οτι παρακολουθούν πολύ στενά η μία την άλλη. Στην αρχή του 2009, η Playfish λάνσαρε το Restaurant City, ένα παιχνίδι όπου ο χρήστης είναι ιδιοκτήτης εστιατορίου και ανταλάσσει υλικά με τους συμπαίκτες του. Όσους περισσότερους βάλει στο παιχνίδι, τόσο το καλύτερο -σας θυμίζει λίγο Zynga; Επίσης, οι χρήστες μπορούν να αποκτήσουν χρήματα για να αγοράσουν υλικά και έπιπλα για το εστιατόριο τους μέσω micro transactions. H Zynga απάντησε πολύ προσφατα με το Cafe World, στο οποίο ο χρήστης είναι ιδιοκτήτης καφέ -οποιαδήποτε ομοιότητα με το restaurant city είναι συμπτωματική. Δεν είναι η μόνη περίπτωση ομοιότητας, αφού το Word Twist (μια παραλλαγή του Word Challenge της Playfish) αλλά και τα Sudoku και Scramble της Zynga θυμίζουν πολύ τα παιχνίδια συναναστροφής που καθιέρωσε η Playfish.

Η συνέχεια του ανταγωνισμού ανάμεσα στις δύο εταιρείες προβλέπεται άκρως ενδιαφέρουσα..

ZYNGA,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home