Η αλήθεια των αριθμών για τις μετακινήσεις μας

Ίσως δεν πρέπει να πιστεύουμε όλα όσα βλέπουμε

Η αλήθεια των αριθμών για τις μετακινήσεις μας

Έχουμε δει αρκετά ρεπορτάζ στην τηλεόραση σύμφωνα με τα οποία συμπολίτες μας αψηφούν τους περιορισμούς και ξεχύνονται σε πάρκα και παραλίες. Το τελευταίο επεισόδιο σε αυτό το σίριαλ είχε ως αποτέλεσμα να κλείσει η πρόσβαση στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης μετά από σχετικό ρεπορτάζ τηλεοπτικού σταθμού. Αλλά υπάρχουν αριθμοί που να δείχνουν πού και πόσο έπεσε η κίνηση με την εφαρμογή της καραντίνας;

Είχαμε την υποψία πως κάτι θα έκανε η Google και πράγματι η εταιρεία δημοσιοποίησε εκθέσεις βασιζόμενη στα ίδια δεδομένα που χρησιμοποιεί για τις πληροφορίες κίνησης στους χάρτες της.

Η εταιρεία χρησιμοποιεί τα στίγματα των κινητών μας τηλεφώνων και πώς αυτά μεταβάλλονται για να «καταλάβει» αν υπάρχει κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κάποιο δρόμο και αυτή η πληροφορία εμφανίζεται στο Google Maps που αποτελεί χείρα βοηθείας για πολλούς εποχούμενους. Μόνο που τώρα οι εποχούμενοι είναι ελάχιστοι, οπότε η ίδια τεχνική χρησιμοποιήθηκε για να διαπιστωθεί πόσο μεταβλήθηκαν οι συμπεριφορές μας.

Έχουμε κάτι σημαντικό εδώ, οι αριθμοί δεν επιβεβαιώνουν τις αναφορές ότι «ασυνείδητοι συμπολίτες ξεχύθηκαν σε πάρκα και πλατείες», τουλάχιστον όχι στον όγκο που αναφέρεται.

Σύμφωνα με την αναφορά της Google για την Ελλάδα, η κίνηση σε πάρκα, μαρίνες, παραλίες και παρόμοιους χώρους υποχώρησε κατά 55% σε σχέση με τον Φεβρουάριο. Υπήρξε μια σημαντική αύξηση στις αρχές Μαρτίου αλλά αυτή είναι αποτέλεσμα του τριημέρου της Καθαράς Δευτέρας, άλλωστε τα πρώτα περιοριστικά μέτρα στη χώρα μας ληφθήκαν στις 11 Μαρτίου όταν έκλεισαν τα σχολεία. Από εκείνη τη στιγμή και μετά η κίνηση σημείωσε σταδιακή πτώση, αν και στις 29 Μαρτίου έδειξε να ανεβαίνει λίγο.

Κάποιος λοιπόν δεν αποτυπώνει την πραγματικότητα σωστά και επειδή στο deasy μας αρέσουν οι αριθμοί θα στοιχηματίσουμε πως το πρόβλημα είναι στη (μαγική;) εικόνα των τηλεοπτικών ρεπορτάζ.

Η Google  καταγράφει επίσης πτώση 41% στην κίνηση στα καταστήματα τροφίμων και τα φαρμακεία, πτώση 80% στα εμπορικά κέντρα, τα μουσεία, τις βιβλιοθήκες και παρόμοιους χώρους (ενδεχομένως το ποσοστό αυτό δεν είναι 100% γιατί υπάρχουν περαστικοί από αυτούς τους χώρους) κατά 76% στους σταθμούς των συγκοινωνιακών μέσων  και κατά 53% στον χώρο εργασίας. Αντίθετα, στον χώρο της κατοικίας καταγράφεται αύξηση παρουσίας κατά 20%.

Η Google διευκρινίζει πως δεν έχει συλλέξει προσωπικά δεδομένα και πως οι αναφορές της βασίζονται σε όσους έχουν ενεργοποιήσει το ιστορικό των μετακινήσεών τους (το Location History δηλαδή) και αν θέλεις να διαβάσεις περισσότερα, θα πας στο https://google.com/covid19/mobility για τα περαιτέρω.

ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ,GOOGLE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home