Τελικά η απάντηση δεν ήταν η Κίνα;

Τελικά η απάντηση δεν ήταν η Κίνα;

Εκφράσαμε τις πρώτες θετικές μας σκέψεις και μετά τις δεύτερες, τις πιο επιφυλακτικές. Και όπως δείχνουν τα πράγματα καλά κάναμε αφού τα πρόσφατα αποτελέσματα των εταιρειών τη αγοράς δείχνουν ότι τελικά η μεγάλη απογείωση της Apple από το κινεζικό έδαφος δεν έγινε παρά τη συμφωνία με την China Mobile. Πιο συγκεκριμένα, η "πολυτιμότερη εταιρεία τεχνολογίας" βρέθηκε να πουλάει στο τελευταίο τρίμηνο του 2013 51 εκατομμύρια συσκευές οι οποίες, αν και ρεκόρ, ήταν λιγότερες από τα 55 εκατομμύρια που περίμεναν οι αναλυτές. Και η ευθύνη γι αυτό αποδόθηκε στην Κίνα.

Από την άλλη ίσως δε θα έπρεπε: την ίδια περίοδο η Samsung πούλησε 86 εκατομμύρια συσκευές, νούμερο που φέρνει το μερίδιό της στο 29,6% με την Apple να αρκείται στο 17,6%. Ένα μέρος από την άνοδο της Samsung οφείλεται σαφώς στην Κίνα -το ίδιο και τα 16,6 και 13,6 εκατομμύρια συσκευών των Huawei και Lenovo αντίστοιχα. Συνεπώς το πρόβλημα δεν είναι ότι οι Κινέζοι δεν αγοράζουν τηλέφωνα αλλά ότι δεν αγοράζουν iPhone. M' άλλα λόγια, το πρόβλημα δεν είναι η Κίνα αλλά η ίδια η Apple. Η οποία έχει να παλέψει το γνωστό φαύλο κύκλο για τον οποίο έχουμε μιλήσει και παλιότερα: ακόμα και αν χάσει τις προσδοκίες έστω και ελάχιστα (εν προκειμένω μάλιστα, οι πωλήσεις της ξεπέρασαν τις προσδοκίες κατά 100 εκατομμύρια δολάρια), η μετοχή της πέφτει και αρχίζουν οι συζητήσεις περί "τέλματος".

Επιμένω σ' αυτό που έχω υποστηρίξει κατ' επανάληψη: οι Ασιάτες δείχνουν να αντιλαμβάνονται τους Ασιάτες καλύτερα από ό,τι οι Αμερικανοί. Βεβαίως η αγορά των smartphones μεγαλώνει καθημερινά -το 2013 ανέβηκε κατά 38% φτάνοντας το 1 δισεκατομμύρια συσκευές- όμως μόνο τα 153,5 εκατομμύρια ήταν iPhones και η Apple  δε μας λέει πόσα από αυτά πουλήθηκαν στην Κίνα. Και λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο που η εταιρεία πλασάρει τον εαυτό της και τα προϊόντα της (και τις τιμές που αυτό συνεπάγεται) δεν υπάρχει λόγος να αμφιβάλλουμε ότι ήταν σαφώς λιγότερα από όσα προσδοκούσαν οι σοφές κεφαλές του Κουπερτίνο.

Η αμερικανική αγορά έχει αρχίσει να παρουσιάζει κάμψη (με εταιρείες όπως η Verizon να ανακοινώνουν απώλειες συνδρομητών της τάξης του 10%, απώλειες που πρωτίστως αντικατοπτρίζονται στην Apple) και αυτό είναι αναμενόμενο: υπάρχει ένα όριο στο πόσες συσκευές μπορεί να αγοράσει κανείς, ειδικά όταν είναι ακριβές και ειδικά όταν οι καινούριες δεν προσφέρουν (γιατί δεν μπορούν να προσφέρουν) το "breakthrough" που πρόσφεραν οι παλιότερες. Για την Ευρώπη δεν μπορούμε να μιλήσουμε όσο βιώνει κρίση συνεπώς αυτό που μένει είναι οι "νέες αγορές" της Ασίας. Όμως ίσως θα πρέπει να αντιληφθούμε όλοι ότι οι αγορές αυτές δεν είναι πλέον νέες: έχουν ωριμάσει αρκετά ώστε να έχουν τους δικούς τους παίκτες οι οποίοι κατά τα φαινόμενα ξέρουν να τις χειρίζονται καλύτερα. Αν η Apple θέλει να το αλλάξει αυτό, δε θα το αλλάξει στα δικαστήρια -θα πρέπει να το αλλάξει στα ράφια.

SMARTPHONES,IPHONE,ΚΙΝΑ,APPLE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home