Καλά τα like -με τις πωλήσεις τι γίνεται;

Καλά τα like -με τις πωλήσεις τι γίνεται;

Το γύρο των σάιτ της αγοράς του online marketing έχει κάνει μια έρευνα των Forrester Research και GSI Commerce που κυκλοφόρησε πρόσφατα -μπορείτε να τη βρείτε σε PDF εδώ. Η έρευνα μέτρησε την online καταναλωτική συμπεριφορά στην περίοδο πριν τις γιορτές του 2010 και προσπάθησε να καταγράψει τι ήταν αυτό που καθοδήγησε τους χρήστες να αγοράσουν αγαθά στο Δίκτυο και δη σε μια περίοδο που η ηλεκτρονική αγορά βρίσκεται στα καλύτερά της, περιλαμβάνοντας τόσο την "Cyber Monday" (τη Δευτέρα μετά την αργία της Ημέρας των Ευχαριστιών, ημέρα μεγάλης κατανάλωσης)  όσο και τις εβδομάδες αμέσως πριν τα Χριστούγεννα.

Τα ευρήματα της έρευνας, μάλλον θα στενοχωρήσουν πολλούς από τους marketers που τα τελευταία χρόνια έχουν ρίξει πολύ το βάρος τους στα social media, καθώς η συντριπτική πλειονότητα των χρηστών, οδηγήθηκε σε αγορές κυρίως μέσω direct mail, μέσω διαφημίσεων σε μηχανές αναζήτησης και μέσω διαφόρων interactive marketing ενεργειών και ελάχιστα (λιγότερο από 2%) μέσω των social networks. Για την ιστορία, η έρευνα αφορούσε καθαρά αγορές λιανικής τόσο "σκληρών" αγαθών (π.χ. συσκευές), όσο και "μαλακών" (π.χ. ρούχα).

Όπως και κάθε έρευνα, βεβαίως, έτσι κι αυτή θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με... ερευνητική ματιά καθώς υπάρχουν διάφορες ιδιαιτερότητες (το μέγεθος του δείγματος, η ιδιαιτερότητα της περιόδου, το πόσο δραστήριες ήταν οι συγκεκριμένες εταιρείες στα social media κ.α.) όμως το σίγουρο είναι ότι τα "παλιά" online μέσα δεν έχουν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη. Όπως είχαμε γράψει και παλιότερα με αφορμή το branding, οι περισσότερες εταιρείες δεν έχουν ακόμα σαφή εικόνα για το τι σημαίνει η παρουσία τους στα social media και λειτουργούν βασικά με το άγχος του "να είμαι κι εγώ εκεί", χωρίς να είναι σίγουρες πώς το "εκεί" θα επηρεάσει θετικά το bottom line τους. Μ' άλλα λόγια, ακόμα βλέπουμε μια επανάληψη του, γνωστού από τα τέλη της δεκαετίας του '90, φαινομένου "όλοι στο Ίντερνετ".

 

SOCIAL MEDIA,ONLINE MARKETING,ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home