busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
FACE2FACE
«Πολύ πρόθυμος ο Έλληνας καταναλωτής για ψηφιακές ασφαλιστικές υπηρεσίες»

«Πολύ πρόθυμος ο Έλληνας καταναλωτής για ψηφιακές ασφαλιστικές υπηρεσίες»

Συνέντευξη με το διευθυντή πληροφορικής της Metlife, Αντώνη Χριστοφίλη.

Φανούρης Δρακάκης @ 27.03.2017
Σχόλια -

Διείσδυση μεγαλύτερη του 55% της πελατειακής της βάσης παρουσιάζουν οι ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρει η Metlife, σύμφωνα με το διευθυντή πληροφορικής της εταιρείας, Αντώνη Χριστοφίλη. Στην πρόσφατη συνάντηση που είχαμε μαζί του ο κ. Χριστοφίλης σημείωσε ότι «το ελληνικό κοινό αποδεικνύεται πολύ δεκτικό στο να λαμβάνει ηλεκτρονικές υπηρεσίες, παρουσιάζοντας δείκτες εφάμιλλους των ευρωπαϊκών» και παραδέχεται ότι σε ένα βαθμό είναι τελικά ο καταναλωτής που ωθεί τις ασφαλιστικές εταιρείες να κινηθούν ακόμα πιο εντατικά στο ψηφιακό περιβάλλον για την εξυπηρέτησή του.

Η αλήθεια είναι ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός απασχολεί κάθε επιχείρηση και όχι μόνο τις ασφαλιστικές εταιρείες. Στην αρχική μορφή του, ο πρωτεύων στόχος ήταν η προσαρμογή της εταιρείας σε ένα κόσμο που αλλάζει λόγω της ψηφιακής τεχνολογίας, αλλά και ο έλεγχος (περιορισμός) του κόστους. Σήμερα, το επίκεντρο αυτού του μετασχηματισμού είναι άμεσα συνδεδεμένο με τον πελάτη, με τη μεγάλη πρόκληση να εντοπίζεται στην ανταπόκριση των προσδοκιών και απαιτήσεών του για περισσότερη, ξεκάθαρη και αμεσότερη επικοινωνία, η οποία θα είναι καταλύτης στη σχέση του με την εταιρεία. Στόχος της στρατηγικής μας είναι οι ψηφιακές υπηρεσίες να επαναπροσδιορίσουν το Customer eXperience που προσφέρουμε στους πελάτες μας, σε κάθε σημείο επαφής ους με την εταιρία.

Σύμφωνα με τον κ. Χριστοφίλη η διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού των ασφαλιστικών εταιρειών καθυστέρησε, γεγονός που σε ένα μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ίδια τη φύση του προϊόντος. «Αν συγκρίνουμε τον κλάδο μας με τον τραπεζικό, ο καταναλωτής θα μπει σχεδόν κάθε μέρα σε κάποια online τραπεζική υπηρεσία είτε για να ελέγξει το λογαριασμό του είτε για να πραγματοποιήσει κάποια συναλλαγή. Αντιθέτως, σε ένα ασφαλιστικό συμβόλαιο δεν υπάρχει αυτή η καθημερινή ανάγκη, είναι ένα μακροχρόνιο προϊόν» μας αναφέρει, προσθέτοντας όμως ότι «ο κάθε πελάτης σε συγκρίνει με την τράπεζα, με το eshop, με κάθε άλλη ηλεκτρονική υπηρεσία που λαμβάνει σήμερα και απαιτεί και από την ασφαλιστική εταιρεία ανάλογες υπηρεσίες». 

 

Οι ψηφιακές υπηρεσίες της Metlife

Πως όμως απαντάει στις αυξημένες, όπως φαίνεται, απαιτήσεις του Έλληνα καταναλωτή η Metlife;

“Οι νέες τεχνολογίες και η Πληροφορική συμβάλουν αποφασιστικά στην ανάπτυξη νέων ασφαλιστικών προϊόντων και υπηρεσιών. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε επικεντρώσει τις προσπάθειες μας στην ανάπτυξη καινοτόμων εφαρμογών και συστημάτων, αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες και διαδικασίες, που μας βοηθούν να αντικαταστήσουμε τους παραδοσιακούς τρόπους επαφής με τον καταναλωτή με digital λύσεις» αναφέρει ο κ. Χριστοφίλης, προχωρώντας στη συνέχεια στην αναφορά των πιο σημαντικών IT Projects που έχει υλοποιήσει η Metlife προς αυτήν την κατεύθυνση. O διευθυντής πληροφορικής της Metlife στάθηκε σε δύο βασικά προϊόντα. Στην πλατφόρμα «eServices, η οποία παρέχει σε κάθε πελάτη μια ολική πληροφόρηση για τα ασφαλιστικά του προϊόντα, ανεξαρτήτως κλάδου ή καναλιού πωλήσεων. Eνδεικτικές λειτουργίες της πλατφόρμας eServices είναι το eBilling, η ηλεκτρονική επικοινωνία μέσω email & SMS, η δυνατότητα upselling και η καθημερινή ενημέρωση δεδομένων, η οποία είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα επενδυτικά προϊόντα». Το δεύτερο προϊόν είναι η βραβευμένη εφαρμογή eClaims «για τους ομαδικούς πελάτες, η οποία αντικατοπτρίζει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εταιρείας, βάζει στο επίκεντρο τον πελάτη, ο οποίος πλέον έχει τη δυνατότητα να αποζημιώνεται ηλεκτρονικά και να λαμβάνει τα χρήματα στον τραπεζικό του λογαριασμό εντός 2 εργάσιμων ημερών. Επίσης, έχουμε προχωρήσει στη χρήση υπηρεσιών cloud (για παράδειγμα, Office 365, Lync, Yammer) και τη μεταφορά των υποδομών μας σε εταιρικό Global Data Center».

 «Έχουμε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να είμαστε μέλη του πολυεθνικού Ομίλου της Metlife, γεγονός που μας προσφέρει την ευχέρεια να υλοποιούμε πιο γρήγορα καινοτόμες λύσεις. Δεν χρειάζεται να ανακαλύπτουμε συνεχώς τον τροχό. Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες είναι εδώ και περίπου 5 χρόνια στη στρατηγική μας και ήδη έχουμε μια σημαντική εμπειρία σε επίπεδο λύσεων που μας δίνει πιστεύω ένα προβάδισμα στις μελλοντικές εξελίξεις. Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος δημιούργησε πρόσφατα ένα παγκόσμιο Software Center στην Ιρλανδία, ένα Software HUB που θα έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη ψηφιακών λύσεων για όλο τον κόσμο, οι οποίες θα παρέχονται ως υπηρεσίες στις κατά τόπους θυγατρικές μας εταιρείες». Σύμφωνα με τον κ. Χριστοφίλη, στο Software HUB της εταιρείας, στο οποίο θα εργάζονται μέχρι το τέλος του 2017, τουλάχιστον 200 άτομα και θα έχει ως αποτέλεσμα να υλοποιούνται πιο γρήγορα ψηφιακά προϊόντα υπηρεσιών.

Αναφερόμενοι στο άμεσο μέλλον και στις λύσεις που είναι έτοιμη να προσφέρει η Metlife, o κ. Χριστοφίλης μας έδωσε μια πρώτη ιδέα. «Σταθεροί πυλώνες του ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας παραμένουν οι εφαρμογές eServices/eClaims, οι οποίες όμως θα εμπλουτιστούν με νέες λειτουργίες όπως self services capabilities, marketing campaigns και content management βελτιώνοντας παράλληλα την εμπειρία του πελάτη-χρήστη και παρέχοντας πρόσβαση από κάθε συσκευή, PC, tablet και smartphone. Στόχος μας είναι να είμαστε δίπλα στον πελάτη σε κάθε σημείο επαφής του με την εταιρεία, σε όλα τα επίπεδα, πριν και μετά την ασφάλισή του, παρέχοντας ολοκληρωμένης λύσεις για τη διαδικασία έκδοσης προσφοράς/αίτησης/ συμβολαίου με τεχνολογίες ψηφιακής υπογραφής και αυτοματοποιημένες διαδικασίες ασφάλισης όπου είναι εφαρμόσιμο. Επιπρόσθετα, η ασφάλεια των ευαίσθητων δεδομένων του πελάτη είναι ένα ζήτημα ύψιστης προτεραιότητας για την Metlife και για τον λόγο αυτό, υλοποιούμε τις απαραίτητες λύσεις, έτσι ώστε να είμαστε απόλυτα εναρμονισμένοι και πιστοποιημένοι με τα διεθνή πρότυπα, όπως το PCI DSS για την φύλαξη και διαχείριση των πιστωτικών καρτών.

 

Τι μας φέρνει το μέλλον

"H Metlife διαθέτει ηγετική θέση στην αγορά, παρέχοντας ολοκληρωμένες λύσεις μέσα από τα ασφαλιστικά της προϊόντα" υποστηρίζει ο κ. Χριστοφίλης, προσθέτοντας ότι ως ασφαλιστικός Όμιλος είχε πάντα τη δυνατότητα να διακρίνει τις κυρίαρχες τάσεις της αγοράς. Τάσεις που στην παρούσα φάση δείχνουν ότι η τεχνολογία θα παίξει ακόμα πιο σημαντικό ρόλο στη λειτουργία των ασφαλιστικών εταιρειών σε όλα τα επίπεδα: στη δομή τους, στην επικοινωνία τους με τον πελάτη, στο ίδιο το ασφαλιστικό προϊόν.

«Η Πληροφορική και οι νέες τεχνολογίες θα επηρεάσουν σημαντικά τη λειτουργία και την ανάπτυξη των ασφαλιστικών εταιρειών στο μέλλον» υποστηρίζει ο κ. Χριστοφίλης, προσθέτοντας στην κουβέντα μας μερικές από τις εξελίξεις που αναμένεται να δούμε στο μέλλον:

• Ταχύτερες, ολοκληρωμένες και με μεγαλύτερη τεκμηρίωση αποφάσεις χάρη στα Data Analytics & Big Data

• Ευρύτερη εκμετάλλευση των Social Media, για μια πιο άμεση επικοινωνία με τον πελάτη

• Εξορθολογισμός και βελτιστοποίηση των διαδικασιών

• Μείωση του κόστους των υποδομών, ευέλικτη διαχείριση και αυξημένη ασφάλεια χάρη στην ανάπτυξη υποδομών cloud & server virtualization

Κλείνοντας, για τον κ. Χριστοφίλη, «ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η ψηφιακή αλλαγή που συμβαίνει γύρω μας, που ξεπερνά τα στενά εταιρικά πλαίσια και υπάρχει στην καθημερινότητά μας με διάφορες εκφάνσεις, σε σημείο βιωματικό πλέον, ειδικά για τις νέες γενιές». Σε αυτό το πλαίσιο έχει για τον ίδιο ιδιαίτερη σημασία η εμπειρία του πελάτη, καθώς σήμερα η τεχνολογία βοηθάει τις ασφαλιστικές εταιρείες να προσφέρουν το κατάλληλο ασφαλιστικό προϊόν για τον κάθε πελάτη ξεχωριστά αλλά και να εκμεταλλεύονται διαφορετικά κανάλια για τις πωλήσεις τους. «Τέλος, στο μέλλον θα έχουμε και μια πιο εκτεταμένη χρήση των wearables, των social media και των mobile εφαρμογών. Η χρήση των παραπάνω τεχνολογιών θα δώσουν τη δυνατότητα στις εταιρείες να προσφέρουν ακόμα πιο προσωποποιημένα προϊόντα και υπηρεσίες».

Topics: CYBERCULTURE
COMMENTS
TOP BRANDS