Πώς αποδεικνύεις ότι δεν είσαι ελέφαντας;

Πώς αποδεικνύεις ότι δεν είσαι ελέφαντας;

Είναι μια από εκείνες τις ιστορίες που προκαλούν σοκ -όχι λόγω της σοβαρότητας του αντικειμένου αλλά του πώς η απόσταση του Δικτύου μπορεί να λειτουργήσει απολύτως αντίστροφα και να μεγαλώσει την απόσταση του προσώπου που έχει το πρόβλημα από αυτούς που θα μπορούσαν να του δώσουν τη λύση. Και δυστυχώς, περιλαμβάνει μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες του χώρου, και δη από αυτές που έχουν συνδέσει το όνομά τους με το ίδιο το Internet, το Amazon* μ' άλλα λόγια θα μπορούσε να συμβεί στον καθένα μας.

Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να τη διαβάσουν στο μπλογκ του νορβηγού Μάρτιν Μπέκελουντ-ευτυχώς όπως συχνά συμβαίνει στις σκανδιναβικές χώρες, το κείμενο και τα περισσότερα σχόλια είναι γραμμένα στα αγγλικά: μια αναγνώστρια του κ. Μπέκελουντ και πελάτισσα του Amazon μέσω Kindle, έλαβε από το πολυκατάστημα την ειδοποίηση ότι ο λογαριασμός της έχει διακοπεί, χωρίς όμως να λάβει καμία δικαιολογία πέραν κάποιας ασάφειας περί "σύνδεσης με κάποιον άλλο λογαριασμό που ήταν προβληματικός"* στην αλληλογραφία της συγκεκριμένης πελάτισσας με την εταιρεία, τα μηνύματα ήταν γεμάτα υπεκφυγές για να καταλήξουν σε ένα "λυπούμαστε, δεν μπορούμε να σας πούμε τίποτα άλλο και ευχόμαστε να βρείτε ένα άλλο κατάστημα για τις αγορές σας".

Το χειρότερο; Πέραν του ότι η συγκεκριμένη γυναίκα δεν μπορούσε πλέον να αγοράσει άλλα βιβλία για το Kindle της, η Amazon διέγραψε και τα βιβλία που είχε ήδη αγοράσει καθώς, όπως πολύ συχνά ξεχνάμε, οι αγοραστές των e-books αγοράζουν στην πραγματικότητα τη δυνατότητα ανάγνωσής τους και όχι το ίδιο το περιεχόμενο -εκτός αν φροντίσουν (βεβαίως παράνομα!) να σπάσουν το κλείδωμα της εταιρείας και να αποθηκεύσουν τα βιβλία κάπου αλλού. Συνεπώς η εν λόγω πελάτισσα του Amazon βρέθηκε όχι μόνο να έχει χάσει όσα χρήματα είχε δώσει για βιβλία (εκτός από όσα είχε ήδη διαβάσει) αλλά και να έχει στα χέρια της μια άχρηστη συσκευή.

Επειδή, ωστόσο, πρόκειται για το Internet και επειδή ο κόσμος στο Internet μπορεί να κάνει πολύ θόρυβο, πολλοί αναγνώστες του μπλογκ έσπευσαν να γράψουν στην Amazon ζητώντας εξηγήσεις και να μεταφέρουν την ιστορία σε άλλα μπλογκ και φόρα με αποτέλεσμα, ως δια μαγείας, ο λογαριασμός της άτυχης νορβηγίδας να αποκατασταθεί χωρίς ωστόσο να υπάρξει κάποια επίσημη απάντηση για το περιστατικό πέραν από ένα "η κατάσταση του λογαριασμού δεν επηρεάζει την ικανότητα του χρήστη να έχει πρόσβαση στη βιβλιοθήκη του". Και έτσι τόσο αυτή, όσο και εμείς οι υπόλοιποι μένουμε με την απορία: τις έπταιξε; Και ποιος εγγυάται ότι ένα παρόμοιο περιστατικό δε θα ξαναγίνει αύριο -ή ότι δε συμβαίνει αυτή τη στιγμή;

ΑΤΟΜΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ,E-BOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home