Απροετοίμαστες οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την ψηφιακή εποχή

Απροετοίμαστες οι αυτοκινητοβιομηχανίες για την ψηφιακή εποχή

Η στροφή στην ψηφιακή εποχή που ανατρέπει δεδομένα στον κλάδο πιάνει απροετοίμαστες τις αυτοκινητοβιομηχανίες, σύμφωνα με τα ευρήματα μιας νέας έρευνας από την KPMG και την Egon Zehder. Όπως επισημαίνεται στα συμπεράσματα της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 527 στελέχη του παγκόσμιου κλάδου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ναι μεν αισθάνονται πίεση να υιοθετήσουν άμεσα τον ψηφιακό μετασχηματισμό ωστόσο οι απαραίτητες αλλαγές σε επίπεδο στρατηγικής και κουλτούρας συντελούνται με δυσκολία. H δυσκολία αυτή έχει ως αποτέλεσμα να προσφέρει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους νέους παίκτες που παίζουν συνεχώς με "καινούρια χαρτιά", όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς/εδραιωμένους παίκτες που καλούνται να «αλλάζουν τροχούς ενώ οδηγούν».

Στα κύρια συμπεράσματα της έρευνας περιλαμβάνονται τα εξής:

—  Παρότι το 92% των ερωτηθέντων έχουν πειστεί ότι είναι επιτακτική η ανάγκη υιοθέτησης μιας νέας κουλτούρας, μόλις το 29% θεωρεί την οικοδόμηση ενός περιβάλλοντος που στηρίζεται στην αρχή «όποιος αποτυχαίνει πρώτος, αποτυχαίνει γρήγορα» ως οδηγό για αυτή τη νέα κουλτούρα, ενώ μόλις το 34% θεωρεί σκόπιμη τη μείωση των ιεραρχικών δομών. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες (55%) παραδέχθηκαν ανοιχτά ότι η εταιρεία τους δεν έχει προσδιορίσει την υιοθέτηση μιας νέας κουλτούρας.

—  Στην πλειονότητά τους (57%) δήλωσαν ότι προϋπόθεση για την ψηφιοποίηση είναι οι «αλλαγές των διαδικασιών». Χαμηλότερα στην ευαισθητοποίηση κατατάσσονται οι αλλαγές κουλτούρας και η ηγεσία. Επίσης, όταν ερωτήθηκαν σχετικά με τη χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) και άλλων τεχνολογιών ψηφιοποίησης, το 50% περίπου αποκάλυψε ότι στρατηγική του είναι να ακολουθούν στενά τον πρωτοπόρο της αγοράς. Μόνο το 40% απάντησε ότι θέλουν να είναι πρωτοπόροι.

—  Η πλειοψηφία υποστηρίζει ότι κινητήριος δύναμη της ψηφιοποίησης είναι τα μοντέλα συνεργασίας με παίκτες του κλάδου. Επίσης, το 66% των συμμετεχόντων υποστήριξαν ότι τα παραδοσιακά και νέα επιχειρησιακά μοντέλα πρέπει να προχωρούν «χέρι-χέρι», ενώ μόλις το 34% πιστεύει στον «πλήρη μετασχηματισμό των επιχειρησιακών μοντέλων και προϊόντων με πλήρη επίγνωση ότι οι αποδόσεις των νέων επιχειρήσεων μπορεί να είναι αρνητικές σήμερα».

ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ,KPMG,ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home