Ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που συζητείται στη Βουλή επαναλαμβάνει μια υποχρέωση που υπήρχε και στις προηγούμενες εκδόσεις: Όλα τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν οδηγό και αυτή η αναφορά προκαλούσε γέλια πριν από 15 ή 20 χρόνια αφού τότε ήταν δεδομένο ότι κάθε όχημα πρέπει να έχει οδηγό. Τα πράγματα άλλαξαν όμως και στην αναθεώρηση του ΚΟΚ συμπεριλαμβάνεται η εξαίρεση που είχαμε δει και σε μία τροπολογία του παρελθόντος - εξαιρούνται τα λεωφορεία χωρίς οδηγό και μάλλον πρέπει να κοιτάξουμε προς τα Τρίκαλα για να καταλάβουμε προς τι η συγκεκριμένη ρύθμιση.
Στο Λονδίνο όμως τα πράγματα προχωρούν. H Uber και η Wayve θα συνεργαστούν με τον τοπικό οργανισμό συγκοινωνιών για την κυκλοφορία οχημάτων με αυτονομία επιπέδου 4 και αν αναρωτιέσαι τι είναι αυτό το επίπεδο αυτονομίας, η απάντηση είναι απλή: Αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.
Οι δύο εταιρείες πήραν την πρώτη έγκριση και θα ξεκινήσουν τη συζήτηση με το Transport for London, τον οργανισμό δηλαδή που έχει υπό την ευθύνη του όλα τα μέσα μεταφοράς της βρετανικής πρωτεύουσας. Η Uber προσφέρει υπηρεσίες με πλήρως αυτόνομα οχήματα σε πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών και στο Αμπου Ντάμπι, ενώ το Λονδίνο είναι η πρώτη ευρωπαϊκή πόλη στην οποία η εταιρεία θα προσφέρει τη συγκεκριμένη δυνατότητα.
Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να κλείσετε τώρα εισιτήρια για να ζήσετε την εμπειρία κίνησης με ένα όχημα που δεν έχει οδηγό. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένεται να κυκλοφορήσουν στους δρόμους του Λονδίνου την ερχόμενη άνοιξη. Όπως λένε από την Uber, το Λονδίνο έχει μια εντελώς διαφορετική ρυμοτομία σε σχέση με τις αμερικανικές πόλεις. Αφήστε που εκεί οδηγούν αριστερά.
Σχόλια