Εισερχόμενα: μηδέν

Αξίζει τον κόπο;

Deasy @ 16.04.2013
Εισερχόμενα: μηδέν
Γιούπι;

Ο όρος “information overload” πρέπει να έχει ηλικία ελαφρώς μικρότερη του Internet και κατά καιρούς κάνει ένα πέρασμα από την επικαιρότητα έτσι για να δούμε τι πρόοδο έχει κάνει στο μεταξύ και πώς τα πάει με τη ζωή.

Με τη ζωή δεν πολυγνωρίζουμε πώς τα πηγαίνει αλλά από πρόοδο άλλο τίποτα. Κάτι η διαρκής αύξηση του online πληθυσμού, κάτι η τεράστια διάδοση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, από πληροφορία και υπερφόρτωση καλά τα πάμε.

Το, δε, ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο αναστενάζει. Δεκάδες μηνύματα καταφτάνουν κάθε μέρα από φίλους, γνωστούς, συγγενείς, εταιρείες, χώρια εκείνα που έρχονται μέσω Facebook, χώρια οι υπενθυμίσεις από το twitter, το Linkedin, το Pinterest και των υπολοίπων παρόμοιων συστημάτων, χώρια τα διαφημιστικά μηνύματα, χώρια, χώρια, χώρια...

Αν είσαι, μάλιστα, σε έναν επαγγελματικό χώρο που το e-mail το έχουν ψωμοτύρι, δεν είναι διόλου δύσκολο μέσα σε λίγες ώρες να βρεθείς να κολυμπάς σε μια μικρή θάλασσα από μηνύματα.

Μπορείς, λες, να μηδενίσεις τον αριθμό των μηνυμάτων που περιμένουν στο φάκελο των εισερχομένων σου με ανυπομονησία να τους ρίξεις μια ματιά; Θεωρητικά ναι. Κάνεις “επιλογή όλων” και διαγραφή. Είναι αυτό παραγωγικό όμως; Οχι και τόσο.

Διαβάζοντας για τη θεωρία του Inbox Zero αντιλαμβάνεται κανείς πως πρόκειται περισσότερο για φιλοσοφία παρά για κάποια συγκεκριμένη τεχνολογία. Υπάρχουν μεν κάποια εργαλεία που υπόσχονται να κάνουν ευκολότερη την καθημερινότητά σου όσον αφορά στην αλληλογραφία αλλά αν θέλεις να κάνεις πραγματικά κάτι για να φτάσεις στο... ζεν της αλληλογραφίας καλό είναι να προσπαθήσεις λίγο.

Πρώτα πρώτα μια παρένθεση. Αν χρησιμοποιείς το Gmail έχουμε μια τρανή απόδειξη του πόσο σημαντικό είναι να μην έχεις μηνύματα να περιμένουν στην περιοχή των εισερχομένων. Το ίδιο το Gmail... πανηγυρίζει αν πετύχεις κάτι τέτοιο με το μήνυμα “Νο new mail!”. Η λεπτομέρεια είναι, βέβαια, στο θαυμαστικό.

 Ωραία και πώς το πετυχαίνεις όλο αυτό; Πρώτα πρώτα μπορείς να οργανώσεις σε φακέλους και κατηγορίες τα μηνύματα ανάλογα με τον αποστολέα. Εντάξει, αν είσαι δημοφιλής άνθρωπος μπορεί να σου πάρει και ένα βράδυ. Αλλά μόνο ένα. Το ξημέρωμα θα σε βρει μεν ξενυχτισμένο αλλά θα είσαι πιο κοντά στη διαδικτυακή αρμονία.

Tο δεύτερο είναι να χρησιμοποιήσεις ένα εργαλείο, το Mailstrom που υπόσχεται να κάνει και μια μικρο-επεξεργασία των μηνυμάτων σου διαβάζοντας μόνο τις επικεφαλίδες και να σου δώσει μερικά ενδιαφέροντα στατιστικά. Δεν μπορείς να φανταστείς τι μπορούν να σου πουν μερικοί αριθμοί. Φυσικά αν έχεις προβληματισμούς ως προς το προσωπικό απόρρητο ξεχνάς το Mailstrom και επιστρέφεις στους αυτοματισμούς και στα φίλτρα.

Εστω πως τα έκανες όλα αυτά και βρίσκεσαι ξαφνικά -και ίσως για πρώτη φορά στη ζωή σου- με ένα άδειο φάκελο εισερχομένων. Είσαι χαρούμενος τώρα; Μήπως νιώθεις λίγο, κάπως, παραμελημένος; Μήπως αυτή η θέα του κενού σε τρομάζει; Πρώτα πρώτα μη στενοχωριέσαι, σίγουρα στον φάκελο της ανεπιθύμητης αλληλογραφίας θα βρεις κάτι να διαβάσεις, κατά προτίμηση για ένα βαθύπλουτο Αφρικανό που θέλει να βγάλει 300.000.000 δολάρια από κάποιο κοντέινερ στην Ανταρκτική και απ'όλο το Internet ήρθε και σκόνταψε πάνω σου. Επειτα, υπάρχουν εξαιρετικά sites να διαβάσεις, αυτό εδώ για παράδειγμα. Τέλος, αν σε πιάσει από τον λαιμό η μοναξιά του e-mail και δεν σ'αφήνει με τίποτα, πάρε κανέναν άνθρωπο στο τηλέφωνο ή, απλούστερα, απενεργοποίησε όλα τα φίλτρα και τους αυτοματισμούς για να επιστρέψεις στον κόσμο του χάους. 

E-MAIL,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home