busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
UNPLUGGED
Όποιος κοροϊδεύει, κοροϊδεύει την Apple

Όποιος κοροϊδεύει, κοροϊδεύει την Apple

Πρόκειται, πιθανότατα, για την πιο ανόητη εφαρμογή που έχει σχεδιαστεί από καταβολής προγραμματισμού: τρέχει σε τηλέφωνα Android με Marshmallow 6.0+ (αν και έχει λίγο πρόβλημα με αυτά που τρέχουν 8.0 Oreo) και αυτό που κάνει είναι να δημιουργεί στο επάνω μέρος της οθόνης μια μικρή μαύρη εγκοπή ώστε ο χρήστης να μπορεί να δει πώς θα ήταν η οθόνη του αν είχε το iPhone X. Όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να κατεβάσουν την εφαρμογή (η οποία λέγεται XOutOf10) μέσω της σελίδας του δημιουργού της στο GitHub.

Προφανώς ο δημιουργός του (στο GitHub χρησιμοποιεί το όνομα idoideas και η μόνη πληροφορία που δίνει για τον εαυτό του είναι ότι βρίσκεται στο/είναι από το Ισραήλ) έφτιαξε το XOutOf10 για να κοροϊδέψει την Apple –και ενδεχομένως για να κριτικάρει τη σχεδιαστική της επιλογή: όταν όλες οι εταιρείες (μηδέ της ίδιας της Apple εξαιρουμένης) προσπαθούν να αυξήσουν την επιφάνεια της οθόνης, το να την περιορίζει κανείς σκόπιμα ακούγεται θεμελιωδώς λάθος. Ιδιαίτερα όταν συμβαίνει σε μια συσκευή-ναυαρχίδα και, συνακόλουθα, πανάκριβη.

Προσωπικά βρήκα το όλο πράγμα ξεκαρδιστικό (εντός τουλάχιστον του συστήματος αναφοράς που βρίσκει ξεκαρδιστικό κάτι τέτοιο) επειδή πλήττει τη σοβαροφάνεια της Apple –για την ιστορία, στην προκειμένη περίπτωση βλέπω στο πρόσωπο της Apple όλη την αγορά και θα μου φαινόταν εξίσου αστείο αν δε στρεφόταν κατά της συγκεκριμένης εταιρείας. Όπως έγινε και με την περίπτωση του σόου του Τζακ Μα στα 18α γενέθλια της Alibaba κάθε υπενθύμιση ότι δεν πρέπει να παίρνουμε τον εαυτό μας πολύ σοβαρά είναι χρήσιμη.

Ιδιαίτερα όταν πρόκειται για εταιρείες ενός χώρου τα προϊόντα του οποίου είναι εξ ορισμού βραχύβια, η προσπάθεια να παρουσιαστούν τα προϊόντα αυτά ως ικανά να αλλάξουν τη ροή της ανθρώπινης ιστορίας είναι, επιεικώς γελοία και είναι απορίας άξιο γιατί ευφυείς άνθρωποι (όπως αναμφίβολα είναι οι επικεφαλής των εταιρειών αυτών) τα παρουσιάζουν ως τέτοια. Ναι, η εύκολη απάντηση είναι “για να πουλήσουν” όμως πραγματικά χρειάζεται να κάνουν κάτι τέτοιο; Η έκφραση “shut up and take my money” ξεκίνησε από μια παρωδία της ιδέας του iPhone από το “Futurama” - το 2010.

Το XOutOf10 θυμίζει στα απανταχού fanboys/girls (και όλοι είμαστε με τον τρόπο μας: η Apple είναι η Google που είναι η Nikon που είναι η Honda που είναι η Sony...) ότι έχουμε χάσει την μπάλα και ότι μεγαλοποιούμε πράγματα που είναι ουσιαστικά ασήμαντα ή που έχουν τόσο μικρή διάρκεια ζωής που καθίστανται ασήμαντα πολύ σύντομα. Βεβαίως η τεχνολογία έχει στοιχεία που μπορούν να σε συναρπάσουν –προχθές έγραφα, πάλι με αφορμή την Apple (Σεπτέμβριος γαρ), πόσο συναρπαστικό μου φαίνεται ότι μια συσκευή των 1000 δολαρίων (και μεθαύριο των 500 και από βδομάδα των 300) μπορεί να έχει κάτι σαν το σύστημα αναγνώρισης προσώπου FaceID που έχει το iPhone X. Είναι κρίμα να μην αφήνουμε τέτοια χαρακτηριστικά να μας εντυπωσιάσουν θάβοντάς τα κάτω από τόνους σοβαροφάνειας και μαρκετολογίας.

Topics: CYBERCULTURE
COMMENTS
TOP BRANDS