Το Internet of Things και το μέλλον της ασφάλισης

Αιμίλιος Μάρκου, Αλέξης Πανταζής @ 07.07.2016
Το Internet of Things και το μέλλον της ασφάλισης

Οι νέες τεχνολογίες και η δυνατότητα τους να συνδέσουν κάθε είδος συσκευής με το διαδίκτυο έχει αλλάξει ριζικά την αγορά και τις συνήθειες των καταναλωτών. Αντίστοιχες επιπτώσεις και αλλαγές βιώνει ήδη και η ασφαλιστική αγορά.

Το διαδίκτυο και το Internet of Things αναμένονται μέσα στα επόμενα (λίγα) χρόνια να αλλάξουν όσα ξέρουμε και στην ασφάλιση.

Τα καλά νέα είναι ότι χάρη στο IoT, οι ασφαλιστικές θα προσφέρουν πλέον πιο ανταγωνιστικά και προσωπικά προϊόντα που απαντούν στις ανάγκες των πελατών, θα μειώσουν τις δαπάνες καθώς και τις αποζημιώσεις. Με άλλα λόγια, ο καταναλωτής θα απολαμβάνει πιο προσωποποιημένες και οικονομικές παροχές ασφάλισης και οι εταιρίες θα παρέχουν καλύτερη εξυπηρέτηση και καλύτερα προϊόντα, ενώ θα έχουν περισσότερο business intelligence και θα αναλαμβάνουν πιο σωστά ρίσκα.

Ήδη, οι ασφαλιστικές εταιρίες αυτοκινήτων στρέφονται προς τη τεχνολογία για να αναπτύξουν User Based ή ακόμα και Behaviour-Based εφαρμογές. Οι υπηρεσίες Buy the Mile (User Based Insurance) και η εφαρμογή Hellas Direct (Behaviour Based Insurance) αποτελούν τις πρώτες κατευθύνσεις στην Ελληνική αγορά. Στις Η.Π.Α. οι ασφαλιστικές εταιρίες προβλέπουν ότι μέχρι το 2020, πάνω από 50 εκ. οδηγοί θα επιλέγουν μόνο αυτό το είδος ασφάλισης για το αυτοκίνητό τους.

Αλλά δεν τελειώνει εδώ. Αυτή τη στιγμή, drones αξιολογούν ζημιές μετά από φυσικά φαινόμενα, ειδικές συσκευές ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες (και τις ασφαλιστικές) για πιθανά προβλήματα στις κατοικίες τους, πραγματογνώμονες χρησιμοποιούν το Google glass για να συλλέξουν στοιχεία, βραχιολάκια μειώνουν το κόστος ασφάλισης υγείας ανάλογα με το πόσο γυμνάζεσαι, οδοντόβουρτσες αξιολογούν την υγεία των δοντιών σου και αυτοκίνητα οδηγούνται μόνα τους.

Υπολογίζεται ότι στα επόμενα 5 χρόνια, πάνω από 26 δις συσκευές θα χρησιμοποιούνται με αυτόν τον τρόπο. Πρόκειται για πραγματική επανάσταση στην ασφαλιστική αγορά. Οι παλιές κλασικές εταιρίες με δυσκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες που δεν είναι προετοιμασμένες για αυτήν την αλλαγή θα υποφέρουν. Οι υπόλοιπες, θα πρέπει να ανταγωνιστούν μη-ασφαλιστικές και τεχνολογικά άρτιες εταιρίες όπως την Air Asia που χρησιμοποιεί την πλατφόρμα της για να κάνει cross- sell ασφάλιση και φυσικά την Google η οποία έχει αποκτήσει από το 2011 το beatthatquote.com και έχει δημιουργήσει και το δικό της marketplace για ασφάλιση.

Οι ασφαλιστικές καλούνται να απαντήσουν σε ένα βασικό ερώτημα: πόσο έτοιμες είναι;

 

* Ο Αιμίλιος Μάρκου και ο Αλέξης Πανταζής είναι συν-ιδρυτές της Hellas Direct

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home