Την αντίθεσή τους στη λογική της ενσωμάτωσης μιας πληθώρας χαρακτηριστικών που όμως δεν τελικά θα είναι απολύτως λειτουργικά δηλώνει ο Craig Federighi, επικεφαλής του τμήματος software της εταιρείας σε συνέντευξή του στο BusinessWeek. Αντ’ αυτού η εταιρεία, σύμφωνα με τον ίδιο, δείχνει να επικεντρώνεται σε πολύ λιγότερα χαρακτηριστικά, τα οποία όμως έχουν επεξεργαστεί εις βάθος, ώστε τελικά να είναι απολύτως λειτουργικά για τους κατόχους των συσκευών, προσθέτοντας μάλιστα τη χαρακτηριστική φράση ότι «δεν προσθέτουμε νέες τεχνολογίες και κατόπιν να μπαίνουμε στη διαδικασία να βρούμε τη χρησιμότητά τους. Το καινούργιο είναι εύκολο, το σωστό είναι δύσκολο».
Οι δηλώσεις του κ. Federighi αποτελούν ένα μικρό μόλις κομμάτι μιας μεγαλύτερης συνέντευξης στο τελευταίο τεύχος του Business Week που δίνουν ίσως για πρώτη φορά όλοι μαζί τρία σημαντικά στελέχη της Apple (εκτός από τον Craig Federighi συμμετέχουν οι Tim Cook – CEO, Jonathan Ιve – Chief designer) με αντικείμενο τη συνολική στρατηγική της εταιρείας. Μάλιστα, ο τίτλος του εξωφύλλου, στο οποίο απεικονίζονται και οι τρεις έχει ως τίτλο ότι «δεν ανησυχούμε».
Για την κριτική ότι η Apple δεν απευθύνθηκε προς τα χαμηλότερα στρώματα της αγοράς με αποτέλεσμα το Android να τρώει συνεχώς μερίδιο η τοποθέτηση του Tim Cook έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. «Η αγορά της κινητής τηλεφωνίας δεν μετριέται από το βυθό της. Χωρίζει. Ένα τμήμα της κινείται στις φθηνές συσκευές, στις οποίες δεν δραστηριοποιείται η Apple» (με την τοποθέτησή του να είναι ιδιαίτερα αιχμηρή καθώς χρησιμοποίησε τον όρο junk business), προσθέτοντας ότι υπάρχει και ένα ακόμα μεγάλο κομμάτι της αγοράς που ζητάει από τη συσκευή του να κάνει πολλά γι’ αυτούς. Καταναλωτές για τους οποίους του αρέσει «να ανταγωνίζεται σαν τρελός» για να τους κερδίσει.
Συνεχίζοντας μάλιστα την τοποθέτησή του πρόσθεσε ότι το μερίδιο αγοράς της Apple είναι μεγαλύτερο από το αντίστοιχο της BMW ή της Mercedes στο χώρο του αυτοκινήτου, όπου οι δύο γερμανικές εταιρείες, επισημαίνοντας αν «είναι κακό να είσαι μία από τις δύο».
Αξίζει πάντως να σημειώσουμε ότι λίγες μέρες πριν την επίσημη κυκλοφορία των δύο νέων iPhone, τα υψηλόβαθμα στελέχη της αμερικάνικης εταιρείας εμφανίζονται όλο και συχνότερα στα μέσα ενημέρωσης, σε μια προσπάθεια να δώσουν μια τελευταία ώθηση (πριν τις 20 Σεπτεμβρίου) στις συσκευές τους. Αντίστοιχη συνέντευξη με τους Jonathan Ive και Craig Federighi δημοσιεύει σήμερα και η USA Today.
Σχόλια