Το λάθος PR κοστίζει κύριε-σταρταπ

Το λάθος PR κοστίζει κύριε-σταρταπ

Παρακαλώ πριν διαβάσετε πιο κάτω, να δείτε το πολύ χρήσιμο video «How to do PR – the right way”, μία συνέντευξη του Ben Parr, ιδρυτή του DominateFund στο Σαν Φρανσίσκο (μπόνους-κανονάκι: είναι πρώην δημοσιογράφος).

 

 

Ο χώρος του PR έχει αλλάξει, ακόμη και ο πατροπράδοτος ορισμός του είναι πλέον ανεπαρκής. Υπάρχουν πια εκατομμύρια άνθρωποι που δημιουργούν περιεχόμενο και επικοινωνούν κάτι. Υπάρχουν επίσης εκατονταπλάσια κανάλια επαφής μεταξύ εταιριών και πελατών. Ακόμη χειρότερα για όλους (και για τον θόρυβο που δημιουργούμε), έχουν γίνει εκατομμύρια οι influencers, που διαφέρουν από industry και segment προϊόντος και υπηρεσίας (άλλοι έχουν βαρύνουσα γνώμη, άλλοι προσθέτουν clutter).

Επίσης ζούμε ανάμεσα σε μία ιστορική μετάβαση, από το sales by browsing («λεφτά υπάρχουν» αν θυμάστε...), προς το «παίρνω μόνο τα απαραίτητα». Ετσι, αρκετές φορές γινόμαστε καχύποπτοι και αρνητικοί απέναντι και σε ένα απλό announcement. Τέλος, στη ψηφιακή οικονομία είναι τόσα πολλά τα offerings και τα πιθανά προβλήματα (sites-μαιμού, ωραία app μόνο στις εικόνες του app store… αξιοπιστία, κόστος, συγκρίσεις, privacy, customer care, δυσδιάκριτα benefits), που ότι κι αν θέλεις να προβάλλεις καταντά δύσκολο. Παρακαλώ θεωρήστε την λέξη «πώληση» με την ευρύτερη έννοια, που αγγίζει από φίλο, έως επενδυτή.

Σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον που περιγράφω ...ευγενικά... βλέπω startups που γεμίζουν το timeline στο facebook, επιδεικνύοντας ότι ένα ακόμη μέσο ενημέρωσης τους πήρε συνέντευξη, κάποιος τους παρουσίασε ανάμεσα στα best cases, ή τους ανέφερε στη λίστα των εταιριών που αλλάζουν την Ελλάδα, ή έκαναν μία παρουσίαση. Δεν λέω, είναι καλό να έχεις active digital presence, αλλά ...λάθος κοινό φίλοι μου, λάθος timing. Τυχαία και τυχερή η έκθεση, but NO result. Μηδενικό engagement. Κανένας εταιρικός σας στόχος δεν υπηρετείται, εκτός από τη χαρά των φίλων σας που ξέρουν πόσο πολύ κουράζεστε νυχθημερόν και προσπαθείτε.

Οι τεχνικές επικοινωνίας διαφέρουν από αγορά και κοινό σε χώρα και κουλτούρα και δεν υπάρχουν έτοιμες ‘ρετσέτες’ για κάθε περίπτωση. Το σίγουρο είναι ότι πρέπει η ομάδα που στήνει την επιχείρηση, να σχεδιάσει επιλεκτικά το marketing mix και ιδιαίτερα τις ενέργειες PR. Ασχολείσαι με τον τουρισμό; Εσύ έπρεπε να έχεις το κανάλι προβολής για τη χώρα μας, χτίζοντας μία θεματικού ενδιαφέροντος κοινότητα. Ασχολείσαι με το φαγητό; Πριν το «βουρ στον πατσά», έπρεπε να χτίζεις εκπαιδευτικά κοινότητα ενημέρωσης συστατικών που χρησιμοποιείς, γιατί επιλέγεις με κώδικα την προστασία του πελάτη κλπ κλπ ...για να μην σου πω να ανοίξεις μπίζνα ειδικών προσφορών γευμάτων, που θα σου πρότειναν οι καταναλωτές ...όχι μόνο ενδιάμεσοι...και λίγη αγάπη παιδιά ...και λίγο engagement. Πουλάς υπηρεσίες σε marketplace; Μίλα λίγο για το δίκιο του καταναλωτή, για τη μείωση κόστους και πως διατηρείς την ποιότητα... φτιάξε ένα ερωτηματολόγιο ικανοποίησης.

Σκεφτείτε λίγο και βγείτε από το app-click-mindset. Μιλήστε με τον κόσμο, χτίστε δίκτυο με ένα θέμα, ανοίξτε διάλογο, ανοίξτε crowd-sourced events για ένα καλό σκοπό, δείξτε ότι είσαι ευφάνταστοι και ότι δεν θέλετε μόνο το κλίκ.

Και τέλος, μάθετε τα media που στοχεύετε / θέλετε, παρακολουθήστε τα, σκεφτείτε τι είδους ιστορίες δεν προωθούν και δώστε τους θέμα και λόγο να γράψουν για εσάς και το τι φέρνετε στην αγορά και την κοινωνία...ακόμη κι αν είναι μαρτυρίες πελατών σας και μία έρευνα ικανοποίησης. Στοιχεία, τίτλους, εικόνες... Το λάθος PR θέλει τον ίδιο χρόνο, την ίδια προσπάθεια, την ίδια ενέργεια ...αλλά κοστίζει αρνητικά στο μέλλον, που προσπαθείτε να χτίσετε.

Stay tuned ...και ο θεός βοηθός!

 

STARTUPS,ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,ΕΛΛΑΔΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home