Ideasu και Teesmile, γιατί για μια ιδέα ζούμε

Ideasu και Teesmile, γιατί για μια ιδέα ζούμε

Ψάχνοντας στο internet έπεσα πάνω στο «Ideasu»! Μπράβο σε όποιον το σκέφτηκε!  Τα κείμενα λένε : «Μέσα σε 15 λεπτά μπορείς να βρείς χρηματοδότηση και στήριξη για την πιο απίθανη σου ιδέα! Εσύ εχεις καθόλου χρόνο;» …ε, εννοείται, αν είναι για την ιδέα μου θα βρω!

Το Ideasu είναι ένα τηλεοπτικό πρόγραμμα-διαγωνισμός, όπου ο καθένας μπορεί να παρουσιάσει την νέα καινοτόμο ιδέα, δημιουργία, πρωτοβουλία του και να ζητήσει χρηματοδότηση απευθείας απο το τηλεοπτικό κοινό. Οι συμμετέχοντες έχουν 15 λεπτά στην διάθεση τους για να παρουσιάσουν την ιδέα τους και να πείσουν το τηλεοπτικό κοινό ότι αξίζει να χρηματοδοτηθούν. Κατα τη διάρκεια του προγράμματος οι τηλεθεατές μπορούν να χρηματοδοτήσουν απευθείας την ιδέα που τους άρεσε ή απλά να ψηφίσουν την καλύτερη (και λίγο θετικής ψυχολογίας ‘boost’ καλό είναι).

 

Το κέρδος για τους συμμετέχοντες προκύπτει απο την απευθείας χρηματοδότηση που μπορεί να λάβουν απο το τηλεοπτικό κοινό, την δεδομένη προβολη τους και την άμεση ευρεση υποστηρικτών και εν δυνάμει καταναλωτών εφόσον πρόκειται για έτοιμο επιχειρηματικό σχέδιο. Ολες οι ιδέες που θα προβάλονται στην εκπομπή θα δημοσιεύονται και στο web όπου οι χρήστες μπορουν να συνεχίσουν να στηρίζουν οικονομικα τις ιδέες που τους άρεσαν. Η ιδέα αυτή υποστηρίζεται από το groopio και τη βρίσκεις να «ψάχνεται» στο twitter, και το youtube – δείτε το video, είναι ενδιαφέρον...

 

Καλωσήρθατε στο Ideasu λοιπόν! Κάπως έτσι θα έπρεπε να είναι τα πράγματα, και οι νέοι που «ψάχνονται», να γίνονται οι πρώτοι πρεσβευτές τέτοιων εγχειρημάτων. Επίσης, κάπως έτσι θα έπρεπε η (λεγόμενη) σκηνή της νέας επιχειρηματικότητας, δηλαδή με σύγχρονο τρόπο να διαδίδει νέες ιδέες, εκπαιδεύοντας παράλληλα ευρύτερα τμήματα της κοινής γνώμης...και τα παιδιά αυτής, που δεν ξέρουν από που να πιαστούν. Ακόμη κάπως έτσι θα ήθελα, ας πούμε, να προσεγγίζουν τα πράγματα –ανοιχτά και με σύγχρονο τρόπο– οι ινκιουμπέιτορς, οι αξελερέιτορς και όλοι οι ...ειτορς, ώστε αφενός να ξεθαρρεύουν δημόσια όλο και περισσότερες νέες ιδέες και προσπάθειες, και αφετέρου να λειτουργεί μία υπόγεια άμιλλα καλών αλλά και όχι τόσο καλών ιδεών.

Ετσι κάπως οι 144 startups του 2013 δεν θα ήταν μόνες τους, ή εν κρυφώ, ή χαμένες σε κάποιο event, ή με κάποιο άστοχο marketing effort στην εγχώρια αγορά, αλλά θα μπορούσαν αν ανθίσουν, να αυγατίσουν, να προβάλλουν best cases στην παγκόσμια αγορά και το μήνυμα να φτάσει γρηγορότερα μέσα από τα internet κανάλια (youtube, google+, twitter κλπ). Τέλος, η περιβόητη χρηματοδότηση, οι μύθοι της και τα εμπόδιά της (πραγματικά ή βαλτά) θα αποκτούσε ευρύτητα και θα έδινε συνείδηση / ερεθίσματα / καλά παραδείγματα σε κοινότητες και ομάδες, που σήμερα δεν διανοούνται «να επενδύσουν ακριβό χρήμα με 100% ρίσκο σε ανέτοιμα παιδάκια» όπως μου έλεγε φίλος, μεγάλος επιχειρηματίας και παλιός πελάτης μου.

Διαβάζεις ότι όλες οι επιχειρήσεις μιας Αμερικανικής πολιτείας επενδύουν σε κοινές λύσεις, «τύπου ΣΔΙΤ», που θα εφαρμοστούν σε όλη την πολιτεία. Η χρηματοδότηση “εναλλακτικών” projects / apps πόλεων / εμπορικών λύσεων για πολλούς (με συμμετοχική χρηματοδότηση) δεν αφορά μόνο κεφάλαια, αλλά μία σιγανή και σταθερή ψηφιακή μεταμόρφωση κοινωνικών και οικονομικών δομών σε πόλεις, χώρες κλπ. Πολλές απο αυτές θα μπορούσε να είναι ολοκληρωμένα προιόντα ή υπηρεσίες, άλλες πιο σύνθετες ιδέες, αλλά τελικά όλες φέρνουν ελπίδα και (ξαναλέω) εκπαιδεύουν το μάτι και το μυαλό στο μέλλον.

Η συμμετοχική χρηματοδότηση, έξω από τα στενά όρια της tech startup ‘σκηνής’ κερδίζει έδαφος παγκόσμια. Υπάρχει ακόμη ένα ωραίο παράδειγμα, που πρόσφατα ξεκίνησε ο Ελληνας Louis Hatzis στις ΗΠΑ και για όλο τον κόσμο. Λέγεται Teesmile και είναι η πλατφόρμα να συγκεντρώνεις χρήματα για ευγενείς, κοινωνικούς σκοπούς. Από το να στηρίξεις τον Ερυθρό Σταυρό ή μία γυναίκα που έχει την επάρατη νόσο, έως το να μαζέψεις χρήματα για τη σχολική εκδήλωση...και όλα αυτά μέσω όμορφων t-shirts που δείχνουν σε όλους, ότι συμμετέχεις στο σκοπό και είσαι πρεσβευτής του.

Δεν ξέρω τι θα πετύχουν οι Γ. Μαργαρίτης με το Ideasu και Louis Hatzis με το Teesmile, αλλά το σίγουρο είναι ότι κάνουν ένα βήμα πολύ ....μπροστά. Μας δείχνουν νέες χρήσεις των μέσων, που πια θεωρούμε δεδομένα. Μας θυμίζουν, ότι το internet ενώνει όλες τις κοινότητες των δημιουργικών και φιλόδοξων ανθρώπων. Μαγικό πράγμα η επικοινωνία και η στήριξη ιδεών από τον κόσμο ...λίγες δεκάδες στην αρχή, και μετά εκατοντάδες αναφορές στα social media μπορεί να αποδείξουν ότι μια ιδέα αρέσει και αξίζει.

Μπράβο παιδιά. Ευτυχώς, δεν είναι όλα τα μυαλά «ναρκωμένα» σε ρουτίνα...

Stay tuned ...και ο θεός βοηθός!

 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ,STARTUPS,CROWDFUNDING,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home