busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
CATCHY
SMS ετών 25

SMS ετών 25

Deasy @ 04.12.2017
Σχόλια -

Ηταν 3 Δεκεμβρίου του μακρινού 1992, όταν ο Neil Papworth κάθισε μπροστά στον υπολογιστή του, έγραψε μια χριστουγεννιάτικη ευχή και πάτησε το κουμπί της αποστολής. Οι δύο λέξεις “merry Christmas” πέρασαν από καλώδια και ασύρματα δίκτυα και έφτασαν στην οθόνη του κινητού του Richard Jarvis, στελέχους της Vodafone. Και έτσι ακριβώς, μέρες Δεκεμβρίου και σχεδόν τρεις εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα εκείνης της χρονιάς, γεννήθηκε το SMS.

Ισως η υπηρεσία των σύντομων μηνυμάτων να ήταν η πιο παραγνωρισμένη και αγνοημένη από τα δίκτυα εκείνης της εποχής σε όλο τον κόσμο. Μέχρι που το μυστικό άρχισε να διαδίδεται από στόμα χρήστη σε αυτί χρήστη. “Ξέρεις, μπορείς να στείλεις μήνυμα από το κινητό σου σε άλλο κινητό”. “Και είναι δωρεάν!”. Ναι, ήταν δωρεάν γιατί πολύ απλά οι εταιρείες θεωρούσαν πως δεν υπήρχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον από εμπορικής πλευράς.

Φανταζόμαστε πως αυτή η αντίληψη άλλαξε όταν άρχισαν να βλέπουν στα δίκτυα την κίνηση των κειμένων και αν αρχίσουν τη χρέωση της υπηρεσίας. Εκείνη την εποχή η ρύθμιση των τηλεφώνων απαιτούσε περισσότερη άνεση με τα τεχνολογικά μαραφέτια σε σύγκριση με σήμερα και όσοι θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε τα SMS έπρεπε να ορίσουμε ένα κέντρο διαχείρισης των μηνυμάτων και επειδή το τσάμπα ουδείς εμίσησε, αναζητούσαμε τα κέντρα που ήταν ελεύθερα, αν δεν κάνουμε λάθος (όχι, δεν κάνουμε) το πιο διάσημο στα μέσα της δεκαετίας του ’90 ήταν το “ανοικτό” κέντρο της νοτιοαφρικανικής MTN. Για κάποιο λόγο αυτή η ρύθμιση λειτουργούσε απρόσκοπτα, μέχρι που οι υπεύθυνοι στα δίκτυα άρχισαν να κλείνουν τη μια κερκόπορτα πίσω από την άλλη.

Το SMS ήταν το κύριο μέσο μη φωνητικής επικοινωνίας για τουλάχιστον 15 χρόνια, μέχρι την εμφάνιση της νέας γενιάς smartphones και των mobile εφαρμογών. Ομως το SMS έχει αφήσει τα σημάδια του, άλλωστε το Twitter και ο αρχικός περιορισμός των 140 χαρακτήρων στηρίχθηκε στους περιορισμούς του SMS, που επέτρεπε την αποστολή μέχρι 160 (τα 20 που περίσσευαν από το Twitter αφορούσαν τον χώρο για το όνομα του χρήστη). Φυσικά για πάρα πολλούς από εμάς πια, το SMS έχει δώσει τη θέση του στα WhatsApp, Facebook Messenger, Apple iMessage και πόσα ακόμα. Αλλά πολλοί ακόμα σε όλο τον κόσμο εξακολουθούν να το χρησιμοποιούν και κάτι μας λέει πως η τεχνολογία του θα είναι κοντά μας για πολλά πολλά χρόνια ακόμα.

Topics: CYBERCULTURE
COMMENTS
TOP BRANDS