Facebook εναντίον παραπλανητικών τίτλων

Deasy @ 23.05.2017
Facebook εναντίον παραπλανητικών τίτλων

Είναι μερικά πράγματα που σε κάνουν να αναρωτιέσαι. Όταν εμφανίστηκαν για πρώτη φορά οι εντυπωσιακοί τίτλοι της μορφής "Βάζει λίγο πάγο στον αγκώνα της και τρία λεπτά μετά γίνεται ΑΥΤΟ" ή "Δεν θα πιστέψετε τι έκανε αυτό το κατσικάκι μόλις είδε τη μαμά του" ή "ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ. Δείτε τι κάνει με λίγο σαπούνι και ένα καρφί" ήταν μια κακόγουστη μόδα που θα περνούσε ή θα κατέληγε στο ράφι με τις παραξενιές του διαδικτύου, δίπλα στα "Διαδώστε" και "Δείτε το πριν το κατεβάσουν".

Όμως ούτε οι εντυπωσιακοί τίτλοι ούτε τα "Διαδώστε" αποδείχθηκαν να είναι μόδες που ξεθυμαίνουν, αντίθετα χαρακτήρισαν μια διαδικτυακή μικρο-γενιά. Αν όχι όλοι, τουλάχιστον οι περισσότεροι, σκοντάφτουν κατά καιρούς σε δημοσιεύσεις διαδικτυακών φίλων με εντυπωσιακούς τίτλους που αυτό που θα ήθελαν πραγματικά ήταν να οδηγήσουν τον δείκτη του ποντικιού πάνω τους και να πατήσουν κλικ στον εαυτό τους. 

Το Facebook θεωρεί πως οι παραπλανητικοί τίτλοι, αυτό που λέμε clickbaiting, είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπιστεί, ενδεχομένως στο ευρύτερο πλαίσιο της αντιμετώπισης των παραπλανητικών ειδήσεων.

Αυτό δεν σημαίνει πως οι παραπλανητικές ειδήσεις έχουν πάντοτε έναν συναισθηματικά φορτισμένο τίτλο ή έναν τίτλο που επιχειρεί να αποσπάσει το κλικ σου παίζοντας με την περιέργειά σου, αλλά ο συνδυασμός αυτός είναι κάτι περισσότερο από συχνός.

Ετσι, το μεγάλο κοινωνικό δίκτυο ανακοίνωσε πως σταδιακά οι τίτλοι που... κυνηγάνε το κλικ θα παίρνουν χαμηλότερες θέσεις στη ροή ενημερώσεων σε σχέση με τους νορμάλ τίτλους που αφορούν νορμάλ δημοσιεύματα και δεν επιχειρούν να εξαπατήσουν τον αναγνώστη μόνο και μόνο για να του αποσπάσουν το κλικ. 

Μάλιστα, το Facebook αφήνει να εννοηθεί πως η νέα λειτουργία δεν θα αφορά μόνο τα αγγλικά αλλά θα εξαπλωθεί και σε άλλες γλώσσες, ενδεχομένως λοιπόν μέσα στο 2017 να δούμε μια μείωση στις δημοσιεύσεις αυτού του είδους και στα ελληνικά. Μέχρι τότε, αν βλέπεις μια δημοσίευση με τίτλο που επιχειρεί να σε ξεγελάσει, συγκράτησε την περιέργειά σου, θυμήσου πως είναι άλλη μια περίπτωση που θέλει από σένα μόνο το κλικ και δεν έχει να σου δώσει κάτι πίσω και αγνοήσέ την ή άνοιξε το βελάκι πάνω δεξιά και χαρακτήρισε τη δημοσίευση ως μη σχετική με τα ενδιαφέροντά σου. Είναι και αυτός ένας τρόπος να "καθαρίσεις" τη δική σου ροή ενημερώσεων από τα online σκουπίδια και σκουπιδάκια.

ΜΜΕ,FACEBOOK,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home