"H Blueground έχει την προοπτική να αλλάξει τον τρόπο διαμονής στις μεγάλες πόλεις"

'H Blueground έχει την προοπτική να αλλάξει τον τρόπο διαμονής στις μεγάλες πόλεις'

Στη φάση που η Blueground θα παρουσιάσει μια κλιμάκωση των ρυθμών ανάπτυξής της εκτιμά ότι βρίσκεται η εταιρεία ο Στράτος Παυλάκης, VP of Engineering. Μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει στη συνάντηση που είχαμε μαζί του, η εταιρεία έχει τόσο μεγάλες προοπτικές που μπορεί ακόμα και να αλλάξει τον τρόπο διαμονής στις μεγαλουπόλεις.

Τον κ. Παυλάκη τον συναντήσαμε στα γραφεία της Blueground στην Αθήνα, λίγες ημέρες μετά την ολοκλήρωση του τελευταίου γύρου χρηματοδότησης, στον οποίο η εταιρεία εξασφάλισε κεφάλαια ύψους 12 εκατομμυρίων δολαρίων. Μια επένδυση που εξασφαλίζει στην Blueground σημαντικούς πόρους για το μέλλον και οι οποίοι θα αξιοποιηθούν για την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας. Ο ίδιος είναι σχετικά καινούριος στην Blueground, αφού εντάχθηκε στην εταιρεία τον προηγούμενο Αύγουστο, έχοντας περάσει από μεγάλες εταιρείες, όπως η Upstream, η Persado και η Workable. Οπότε βρήκαμε μια καλή ευκαιρία να ξεκινήσουμε ρωτώντας τον «τι ήταν αυτό που τον έφερε στη Blueground».

«Η προοπτική της. Οι ευκαιρίες που έχει κάποιος στην καριέρα του να γίνει μέλος μιας εξωστρεφούς εταιρείας, που έχει την προοπτική να γίνει εταιρεία του 1 δισ. δεν είναι πολλές» μας απάντησε. «Μια τέτοια εταιρεία είναι και η Blueground. Μια διεθνής εταιρεία, όχι μόνο ως προς τις περιοχές που δραστηριοποιείται αλλά και ως προς τους ανθρώπους με τους οποίους συνεργάζεσαι. Αυτό δεν είναι κάτι που μπορείς να το βρεις εύκολα στην Ελλάδα. Επιπλέον, θεωρώ ότι η Blueground βρίσκεται αυτή τη στιγμή σε ένα σημείο ανάπτυξης, που νομίζω ότι μπορώ να κάνω τη διαφορά. Ήταν λοιπόν ο κατάλληλος καιρός για εμένα να έρθω εδώ» κατέληξε.

 

“Για να θέσεις τις βάσεις επιτυχίας πρέπει στον πυρήνα σου να είναι η τεχνολογία”

«Είναι η Blueground μια εταιρεία τεχνολογίας;» ρωτήσαμε τον κ. Παυλάκη, συγκρίνοντάς την με τις άλλες τρεις εταιρείες από τις οποίες πέρασε, στις οποίες το κύριο προϊόν είναι το software που παράγουν. Ο ίδιος δεν έχει διλήμματα. «Οι σύγχρονες εταιρείες που θέλουν να έχουν τύχη μακροπρόθεσμα και να θέσουν τις βάσεις επιτυχίας σε διεθνές επίπεδο πρέπει να είναι τεχνολογικές εταιρείες. Αν η φιλοσοφία τους είναι ότι εγώ δεν πουλάω software άρα μπορώ να το κάνω μέτριο, θα ρίξω λίγο τα standards, αυτό είναι συνταγή αποτυχίας. Δεν χτίζεις έτσι μία εταιρεία που θέλεις να κάνει τη διαφορά» σημειώνει στην κουβέντα μας.

«Αυτό ισχύει και στην Blueground. Αυτό που πιστεύει ολοκληρωτικά το management –και κατ’ επέκταση θέλουμε να υλοποιήσουμε- είναι ότι για να αναπτυχθείς πρέπει να χτίσεις μια ισχυρή, εύχρηστη και αξιόπιστη πλατφόρμα. Μια πλατφόρμα που θα μπορεί να δώσει όλα τα εργαλεία στην εταιρεία, ώστε με τους λιγότερους αλλά πιο ταλαντούχους ανθρώπους να μπορεί να επεκτείνεται στις πόλεις που θέλει. Μια σύγχρονη πλατφόρμα, που θα εξασφαλίζει την καλύτερη εκτίμηση της τιμολόγησης, τα καλύτερα σπίτια και την μεγαλύτερη πρόσβαση. Η Blueground είναι μια εταιρεία με πολλές ανάγκες που ενδεχομένως να μην φαίνονται με μια πρώτη πρόχειρη ματιά».

«Μπορείτε να μας πείτε μερικά παραδείγματα;» τον ρωτήσαμε, ώστε να γίνουμε ακόμα πιο κατανοητοί και στον απλό αναγνώστη.

«Στην Ελλάδα, μετά από 5 χρόνια δραστηριότητας, έχουμε δημιουργήσει ήδη ένα όνομα και ένα μεγάλο κομμάτι του κόσμου κλείνει σπίτια απευθείας από το site μας. Όμως όταν επεκτείνεσαι σε μια νέα αγορά, για παράδειγμα στην Αμερική, που είναι τόσο μεγάλη, προφανώς δεν βγάζεις αφίσες στο δρόμο για να γίνεις γνωστός. Πρέπει να χρησιμοποιήσεις τα κανάλια αναζήτησης που χρησιμοποιεί και ο κόσμος. Να μπεις στα listing sites, στο Craiglist, στο AirBnB. Μάλιστα, πρέπει να βάλεις τα σπίτια στα κατάλληλα listing sites σε όλο τον κόσμο με βάση την πόλη στην οποία βρίσκονται και να τα προωθείς με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι πάντα ψηλά στις αναζητήσεις. Αυτό από μόνο του είναι δουλειά που θέλει αρκετό engineering για να υλοποιηθεί» μας απάντησε για να αναπτυχθεί λίγο πιο συνοπτικά και σε ένα ακόμα. «Θέλεις επίσης μια εσωτερική πλατφόρμα που να μπορεί να προσφέρει στην ομάδα πωλήσεων της εταιρείας όλα τα κατάλληλα εργαλεία, από μία συσκευή, από το κινητό, και να κάνει τα πάντα από εκεί».

Ένας ακόμα διαχωρισμός που δεν έχει εφαρμογή σε εταιρείες που έχουν στον πυρήνα τους την τεχνολογία είναι η διάκριση προτεραιοτήτων μεταξύ εξωτερικής, δηλαδή της πλατφόρμας που βλέπει ο πελάτης και η εσωτερική, που διαχειρίζονται οι άνθρωποι της εταιρείας. Όπως μας αναφέρει, «η τελευταία έκθεση από την Thought Works (Technology Radar), μίας από τις μεγαλύτερες συμβουλευτικές στον κόσμο, αναφέρει ότι οι εταιρείες που μεταχειρίζονται τις εσωτερικές τους πλατφόρμες όπως ακριβώς τις πλατφόρμες που απευθύνονται στους πελάτες τους έχουν τις μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας». Για να συνεχίσει σημειώνοντας ότι «το Uber, η AirBnB και άλλα πετυχημένα startups, εταιρείες που στην πραγματικότητα δεν πουλάνε το software, έχουν χιλιάδες προγραμματιστές το μεγαλύτερο μέρος των οποίων δεν δουλεύουν στην εξωτερική τους πλατφόρμα. Δουλεύουν και βελτιώνουν όλα τα εσωτερικά εργαλεία που είναι απαραίτητα για να κάνουν τη λειτουργία της επιχείρησης καλύτερη». 

 

Διπλάσια η ομάδα του engineering σε ένα χρόνο

Όλη αυτή η δουλειά που περιγράφει ο κ. Παυλάκης παράγεται αποκλειστικά από την Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή η ομάδα του engineering, όπως μας αναφέρει, αποτελείται από 25 άτομα συνολικά, ενώ μέχρι το τέλος της χρονιάς θα έχει αγγίξει τα 30 και μέχρι το τέλος του 2019 ο στόχος είναι να έχει φθάσει τους 50. «Στόχος μας είναι να προσελκύσουμε το καλύτερο ταλέντο που υπάρχει στην Ελλάδα και αργότερα και στο εξωτερικό» μας αναφέρει, προσθέτοντας ότι η εταιρεία δεν είναι αντίθετη με την εργασία από απόσταση, ωστόσο θεωρεί ότι δεν είναι ακόμα η κατάλληλη στιγμή. 

Στην Blueground λειτουργούν τέσσερις ομάδες στον τομέα αυτό: μία στην εσωτερική πλατφόρμα, μία στο channel management (συγχρονισμός κατοικιών με τα επιμέρους κανάλια), μία στο booking web site και μία ομάδα που είναι επιφορτισμένη να με την ανάπτυξη της εφαρμογής για το smartphone.

“Αυτή την περίοδο επανασχεδιάζουμε το mobile app, προκειμένου να το πάμε στο επόμενο επίπεδο» μας αναφέρει, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θέλει να εμπλουτίσει την εμπειρία που προσφέρει στο χρήστη-πελάτη, όταν κάνει χρήση ενός διαμερίσματος, καθώς επίσης και να προσθέσει και δυνατότητες που προηγούνται της χρήσης του διαμερίσματος, ακόμα και τη διαδικασία κλεισίματος ενός συμβολαίου μίσθωσης.

Η εφαρμογή της Blueground αυτή τη στιγμή προσφέρει πλήθος δυνατοτήτων στον πελάτη, όπως να παραγγείλουν φαγητό, να καλέσουν υπηρεσίες καθαρισμού, να δηλώσουν μια βλάβη αλλά και να μάθουν μερικά βασικά στοιχεία-σημεία ενδιαφέροντος της γύρω περιοχής. «Οι πελάτες μας έχουν online υποστήριξη 24/7 μέσα από το κινητό, όμως στόχος μας είναι να εμπλουτίσουμε περαιτέρω την εμπειρία που λαμβάνει ο χρήστης. Για παράδειγμα στο μέλλον ο χρήστης θα μπορεί να ανοίγει την πόρτα του σπιτιού μέσω Bluetooth ή NFC ή ακόμα και να καλεί υπηρεσίες καθαρισμού με τη φωνή του μέσω της Alexa» μας αναφέρει, δίνοντας μας μια πρώτη εικόνα για τις υπηρεσίες που θα μπορούσαν να «κουμπώσουν» πάνω στην εφαρμογή. Υπηρεσίες που έχουν ως στόχο να προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία στον χρήστη.

Ένα ακόμα στοιχείο που σύμφωνα με τον κ. Παυλάκη ευνοεί όχι μόνο την προσέλκυση ταλέντου αλλά και την ανάδειξή του είναι η διαστρωμάτωση που έχει υιοθετήσει η Blueground στη λειτουργία της.

«Έχει αποδειχθεί ότι όσο απομακρύνεις έναν άνθρωπο από το τελικό προϊόν τόσο λιγότερο παραγωγικός είναι. Τον αποθαρρύνεις, με αποτέλεσμα και η διαδικασία ανάπτυξης να παίρνει περισσότερο χρόνο. Στη Blueground λειτουργούμε με κάθετες ομάδες που έχουν όλους τους απαραίτητους ρόλους για να αναπτύξουν ένα προϊόν. Είναι μια δομή απαραίτητη γιατί οι ομάδες αυτές αγκαλιάζουν και αγαπάνε το προϊόν, πάνω στο οποίο δουλεύουν. Φέρουν την πλήρη ευθύνη από τη δημιουργία μέχρι και την υποστήριξη. Ταυτόχρονα και εσύ ως εταιρεία δεν ψάχνεσαι για να δεις ποιος έχει την ευθύνη. Γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή ποια είναι η ομάδα και ποια άτομα εργάστηκαν» μας εξηγεί πιο αναλυτικά.

 

Οι διαφορές από πόλη σε πόλη

Η Blueground δραστηριοποιείται μέχρι στιγμής σε 9 πόλεις. Τελευταίοι σταθμοί το προηγούμενο καλοκαίρι ήταν πέντε μεγάλες πόλεις στις ΗΠΑ: Σαν Φρανσίκο, Λος Άντζελες, Βοστώνη, Σικάγο, Ουάσιγκτον. Στόχος μέχρι το 2023 είναι ο συνολικός αριθμός να φθάσει τις 50 πόλεις. 

«Μια σημαντική πρόκληση που έχουμε να αντιμετωπίσουμε είναι οι παραμετροποιήσεις που χρειάζεται κάθε πόλη. Είτε γιατί το business είναι ελαφρώς διαφορετικό είτε γιατί οι νόμοι είναι τέτοιοι που σε αναγκάζουν να κάνεις κάποιες τροποποιήσεις. Μπορεί να φαντάζουν μικρά αλλά με δεδομένο ότι θέλουμε να αναπτυσσόμαστε και να μπαίνουμε σε αρκετές νέες πόλεις κάθε χρόνο αυτές οι παραμετροποιήσεις πρέπει να ενσωματώνονται στο σύστημα πάρα πολύ γρήγορα» μας αναφέρει.

«Όμως διαφορές από πόλη σε πόλη υπάρχουν και στον τρόπο με τον οποίο νοικιάζουμε διαμερίσματα. Για παράδειγμα, στις ΗΠΑ, δεν νοικιάζουμε απευθείας από ιδιώτες, αφού τη διαχείριση των μεγάλων κτιρίων την έχουν μεγάλες εταιρείες. Αυτό από μόνο του αλλάζει τα συμβόλαια» συνεχίζει, για να καταλήξει ότι υπάρχουν και μικροδιαφορές και στον τρόπο που θα παρουσιάσεις ένα σπίτι π.χ. στο Ντουμπάι σε σχέση με ένα στο Λος Άντζελες. «Χρειάζεται να υποβαθμίσεις κάποια χαρακτηριστικά και να αναδεικνύεις περισσότερο κάποια άλλα».

Όλα τα παραπάνω συνιστούν τις προσαρμογές που πρέπει να κάνει η Blueground  στη διαδικασία πριν την προσθήκη μίας πόλης. Με την ένταξή της στην πλατφόρμα έρχεται το δεύτερο κύμα της απαραίτητης διαδικασίας, ώστε να εξασφαλιστεί όχι μόνο η εμφάνιση των διαμερισμάτων σε όλα τα κανάλια που χρησιμοποιεί η Blueground αλλά και η ομαλή λειτουργία όλων των εργαλείων για απευθείας κράτηση μέσα από όποιο κανάλι επιτρέπει και αυτή τη δυνατότητα.

Μάλιστα, για να μπορεί να παρακολουθεί η Blueground ότι όλα τα σπίτια που προβάλει σε άλλες πλατφόρμες εμφανίζονται όπως πρέπει, έχει δημιουργήσει ένα σύστημα ελέγχου που παρέχει σε πραγματικό χρόνο μια εικόνα στην εταιρεία αν όλα τα σπίτια είναι διαθέσιμα στα κανάλια.

 

Η Νέα Υόρκη είναι η πιο δυνατή αγορά μας

Άποψη ενός εκ των διαμερισμάτων που προσφέρει η Blueground.

Από τις 9 πόλεις στις οποίες δραστηριοποιείται αυτή τη στιγμή η Blueground ο μεγαλύτερος αριθμός διαμερισμάτων υπάρχει στην Αθήνα, που είναι και η πόλη από την οποία ξεκίνησε η εταιρεία. «Όμως, η πιο δυνατή αγορά, με βάση το λόγο του αριθμού διαμερισμάτων και των εσόδων είναι η Νέα Υόρκη» μας ανέφερε ο κ. Παυλάκης. Συνολικά, στην πλατφόρμα της Blueground είναι διαθέσιμα περισσότερα από 1500 διαμερίσματα. «Στόχος μας μέχρι το 2023 είναι να δραστηριοποιούμαστε σε 50 πόλεις, με 50.000 διαμερίσματα» σπεύδει να προσθέσει.

Η εταιρεία αυτή τη στιγμή συνεργάζεται με περίπου 100 εταιρείες σε όλο τον κόσμο για την παροχή διαμερισμάτων σε στελέχη τους που μετακινούνται για ένα χρονικό διάστημα μεγαλύτερο του 1 μήνα από την πόλη κατοικίας τους, με το δείκτη ικανοποίησης να φθάνει το 4,5 στην κλίμακα του 5, όπως μας ενημέρωσε ο κ. Παυλάκης.

Ο ίδιος έσπευσε να σημειώσει ότι ένα μεγάλο κομμάτι της πελατειακής βάσης δεν ανήκει σε εκείνους που εξαρχής έψαχναν επιπλωμένο διαμέρισμα. Ίσως λόγω και της εικόνας που έχει διαμορφωθεί για τα επιπλωμένα διαμερίσματα. «Η πλειοψηφία του κόσμου δεν γνωρίζει ότι μπορεί να βρει ποιοτικές λύσεις σε έτοιμα διαμερίσματα, πόσο μάλλον με IoT λύσεις, έτοιμο Netflix, Alexa κλπ.» σημειώνει, εκτιμώντας ότι η Blueground έχει την προοπτική να αλλάξει ακόμα και τον τρόπο διαβίωσης σε μεγάλες πόλεις. 

«Ίσως να μην είμαστε πολύ μακριά από την εποχή που ένα σημαντικό ποσοστό του κόσμου θα είναι πραγματικά πρόθυμο να αλλάξει σπίτι αν βρει κάτι καλύτερο, αν βρει κάτι που το βολεύει περισσότερο. Όπως συμβαίνει τώρα με τις μετακινήσεις, όπου απομακρύνεται σταδιακά από την ιδιοκτησία».  «Ναι, αυτή τη στιγμή απευθυνόμαστε κατά κύριο λόγο στα στελέχη που μετακινούνται σε μια καινούρια πόλη για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, όμως και αυτή η εποχή ίσως δεν είναι πολύ μακριά» καταλήγει.

BLUEGROUND,ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ,SHARING ECONOMY,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home