Από μηχανή αναζήτησης σε μηχανή παραγωγής εσόδων

Ο λόγος για το Google search

Deasy @ 09.07.2013
Από μηχανή αναζήτησης σε μηχανή παραγωγής εσόδων

Την σταδιακή κατάληψη σχεδόν του συνόλου της πρώτης σελίδας των αποτελεσμάτων στο Google Search από διαφημίσεις ή προϊόντα της ίδιας της Google αναδεικνύει ο Aaron Harris, σε μια «πρόχειρη έρευνα» που πραγματοποίησε ο ίδιος και δημοσιοποίησε στο blog του. Ειδικότερα, όπως μπορείτε να δείτε από τις σχετικές φωτογραφίες του, μόλις το 13% των pixels της οθόνης του υπολογιστή του καταλαμβάνονται από τα οργανικά αποτελέσματα, που βασίζονται στα κριτήρια αναζήτησής του, με το υπόλοιπο ποσοστό να καταλαμβάνεται από διαφημίσεις τύπου adwords σε ποσοστό 29%, Google Map σε 7% και 14% από την μπάρα αναζήτησης της Google και τις επιμέρους υπηρεσίες της εταιρείας.

Στο δεύτερο σκέλος της επιχειρηματολογίας του Aaron Harris έρχεται να προστεθεί μια νέα αναζήτησή του για ιταλικό εστιατόριο στην περιοχή που βρίσκεται το γραφείο του, με τα οργανικά αποτελέσματα να καταλαμβάνουν ακόμα μικρότερο ποσοστό της οθόνης του, που άγγιζε μόλις το 7%, ενώ τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα, όταν επιχείρησε την αναζήτηση από το κινητό του, όπου η οθόνη καταλήφθηκε εξ’ ολοκλήρου από «διαφημιστικό υλικό».

Αυτή η «αυθόρμητη» έρευνα του Aaron Harris, η οποία αξίζει να σημειωθεί ότι αναδημοσιεύτηκε από αρκετά αμερικάνικα ειδησεογραφικά μέσα, μεταξύ των οποίων και το Mashable (το οποίο έκανε και τη δική του αντίστοιχη αναζήτηση), αναδεικνύει με τη γλώσσα της εικόνας τον προβληματικό πλέον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το Google search, καθώς ο χρήστης αντικρύζει πλέον πολύ μικρό ποσοστό από πραγματικό περιεχόμενο που βασίζεται στα κριτήρια αναζήτησής του. Σίγουρα υπάρχει ο ισχυρισμός ότι τα πραγματικά αποτελέσματα ακολουθούν από κάτω και στις επόμενες σελίδες όμως το ποσοστό εκείνων που ασχολούνται με τα αποτελέσματα της δεύτερης σελίδας είναι πολύ μικρός σε σχέση με εκείνους που παραμένουν στην πρώτη. Γι’ αυτό βέβαια και βλέπουμε τόσο μεγάλη συγκέντρωση διαφημίσεων, όπως στα παραδείγματα του Aaron Harris. Είναι ενδεικτικό μάλιστα, όπως καταλήγει το Mashable, ότι ο διαφημιστικός τζίρος της Google στις ΗΠΑ κατά τους πρώτους μήνες του 2012, ξεπέρασε το σύνολο του τζίρου του έντυπου Τύπου στη συγκεκριμένη χώρα. Με άλλα λόγια, η εταιρεία έχει ξεφύγει προ πολλού από τις ρίζες της μηχανής αναζήτησης, την οποία έχει «αντικαταστήσει» με μια προηγμένη μηχανή παραγωγής εσόδων.  

GOOGLE SEARCH,ADWORDS,ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ,GOOGLE,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home