Panasonic Convention 2013: Η προσωποποίηση της τηλεόρασης

Η Panasonic ποντάρει στη λειτουργία My Home Screen προκειμένου να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό

Τι είναι αυτό που οδηγεί αυτή την περίοδο την αγορά των τηλεοράσεων; Πριν δύο χρόνια, ενδεχομένως κάποιοι να πίστευαν πως θα ήταν το 3D, αλλά η έλλειψη περιεχομένου έχει ως αποτέλεσμα η τρισδιάστατη απεικόνιση να μην έχει λειτουργήσει ως παράγοντας αγοράς. Γι’ αυτό και οι κατασκευαστές έχουν στραφεί προς τις «έξυπνες» τηλεοράσεις, οι οποίες συνδέονται στο Διαδίκτυο, έχουν εφαρμογές (apps) και είναι γενικότερα περισσότερο διαδραστικές.

Σε αυτό το χώρο θέλει να εισέλθει με όσο πιο δυναμικό τρόπο η Panasonic, όπως είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά στο πλαίσιο του Panasonic Convention 2013, της ετήσιας εκδήλωσης του ιαπωνικού κολοσσού για την ευρωπαϊκή αγορά, η οποία φέτος πραγματοποιήθηκε στη Νίκαια της Γαλλίας. Μία εκδήλωση που είχε αρκετά νέα προϊόντα και τη δυνατότητα να μιλήσεις από κοντά με τα στελέχη της Panasonic, αλλά δεν είχε μικρά δωματιάκια με τεχνικούς που κάνουν …βίδες μία τηλεόραση. Μόνο δωμάτια για να ακούσεις καλύτερα τον ήχο ενός ηχοσυστήματος, όπως να δεις πως συγκρίνεται μία κορυφαία τηλεόραση (όπως η ΖΤ60) με άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού.

Το σλόγκαν της Panasonic τα λέει όλα: «Η έξυπνη τηλεόραση γίνεται απλή». Και όπως μας σημείωσε ο γενικός διευθυντής του τομέα τηλεοράσεων της Panasonic για την Ευρώπη, Φαμπιέν Ροθ, «η διαφοροποίηση μας σε σχέση με τον ανταγωνισμό έγκειται στην έμφαση στην απλότητα και γενικότερα στον τρόπο με τον οποίο επικοινωνεί ο χρήστης με τις συσκευές μας».

 

My Home Screen

Κεντρικό κομμάτι της στρατηγικής της Panasonic είναι το My Home Screen, μία καινοτόμα –σύμφωνα με τον κ. Ροθ- προσέγγιση καθώς επιτρέπει έναν πολύ μεγάλο προσωποποίησης του μενού, το οποίο μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον χρήστη ή τη διάθεση του.

To My Home Screen επιτρέπει στον χρήστη να έχει σε μία οθόνη, εκτός από το κανάλι που επιθυμεί, πρόσβαση σε μία σειρά από εφαρμογές ή ακόμη και να βλέπει –σε μικρότερο παράθυρο- το πρόγραμμα ενός δεύτερου τηλεοπτικού σταθμού. Γενικότερα, μπορεί να φτιάξει την οθόνη, όπως επιθυμεί, ενώ μπορούν να υπάρχουν πολλαπλές οθόνες για διαφορετικές καταστάσεις ή για διαφορετικούς χρήστες.

Σύμφωνα με την Panasonic, υπάρχουν περίπου 200 εφαρμογές αυτή τη στιγμή διαθέσιμες για τις τηλεοράσεις της. Η Panasonic είναι μέλος του Smart TV Alliance, κάτι που σημαίνει ότι υποστηρίζει εφαρμογές δημιουργημένες σε HTML5.

Ρωτήσαμε τον κ. Ροθ, αν θα είχε νόημα να συνεργαζόταν η Panasonic με την Google, όμως, η απάντηση ήταν αρνητική. «Εάν η ερώτησή σας είναι γιατί δεν ενσωματώνουμε το περιβάλλον της Google TV, η απάντηση είναι ότι πλέον ανήκεις στο οικοσύστημα της Google. Το περιεχόμενο, οι διαφημίσεις είναι στη διαχείριση της Google και εμείς θα γινόμασταν κατά μια έννοια πελάτες της. Και το ερώτημα για εμάς είναι αν υπάρχει το αντίστοιχο ενδιαφέρον από την πλευρά των καταναλωτών για μια πλατφόρμα όπως η Google TV. Εμείς, λοιπόν, προτιμάμε να σχεδιάσουμε ένα περιβάλλον, μέσα στο οποίο ο πελάτης μας να έχει τη δυνατότητα να επιλέξει» σημείωσε πως ο κ. Ροθ, προσθέτοντας πως δεν είναι τυχαίο που οι μεγαλύτεροι παροχείς περιεχομένου έχουν αποφύγει να συνεργαστούν με το Google TV.

 

 

Φωνή και πένα

Προκειμένου να υποστηρίξει το μήνυμα περί απλότητας, η Panasonic παρουσίασε και τη δυνατότητα για φωνητικές εντολές μέσω ενός νέου τηλεκοντρόλ που υποστηρίζει φράσεις από 18 ευρωπαϊκές γλώσσες. Επίσης, υπάρχει και η επιλογή της διαχείρισης της τηλεόρασης μέσα από ένα iPad ή ένα Android tablet, κάνοντας χρήση του ειδικού app που έχει δημιουργηθεί και διατίθεται δωρεάν, όπως είναι προφανές.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και λειτουργίες όπως είναι μία έξυπνη πένα, η οποία μπορεί να λειτουργήσει σε συγκεκριμένα μοντέλα τηλεοράσεων plasma και επιτρέπει στον χρήστη να γράφει πάνω στην οθόνη! Το demo που είχαμε την ευκαιρία να δούμε ήταν αρκετά εντυπωσιακό.

 

Διπλό tuner

Πάντως, ένα σημείο όπου δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση ήταν το διπλό tuner. Δύο από τις νέες LED τηλεοράσεις (WT60 και DT60) όπως και δύο τηλεοράσεις plasma (ΖΤ60 και VT60) έχουν διπλό τηλεοπτικό δέκτη, κάτι που σημαίνει ότι η τηλεόραση μπορεί να προβάλλει ταυτόχρονα δύο προγράμματα, τα οποία το ένα να είναι επίγειο κανάλι και το άλλο δορυφορικό, ή να κάνει εγγραφή ενός προγράμματος τη στιγμή που ο καταναλωτής παρακολουθεί κάποιο άλλο, όπως και αρκετές ακόμη δυνατότητες.

Συνολικά, η Panasonic ανακοίνωσε 28 μοντέλα τηλεοράσεων (με την επωνυμία Viera) με οθόνη τεχνολογίας LED με διαγώνιο από 19 έως 60 ίντσες, ενώ στο χώρο των τηλεοράσεων plasma, οι προτάσεις του ιαπωνικού κολοσσού κινούνται μεταξύ 42 και 65 ιντσών. Το κορυφαίο μοντέλο plasma είναι η Viera ZT60, η οποία προσφέρει εξαιρετική ποιότητα εικόνας, σύμφωνα με την Panasonic, η οποία συνεχίζει να στηρίζει τον τομέα των plasma οθονών, εκτιμώντας ότι υπάρχει μία μερίδα καταναλωτών που προτιμά τη συγκεκριμένη τεχνολογία.

 

OLED

Η Panasonic ετοιμάζεται και αυτή για την επόμενη γενιά τηλεοράσεων που θα βασίζεται στην τεχνολογία OLED. Το εντυπωσιακό OLED μοντέλο που παρουσιαζόταν στη Νίκαια είχε τη δυνατότητα προβολής video ανάλυσης 4K, δηλαδή περιεχομένου με ανάλυση διπλάσια του σημερινού full HD. Όμως, το κόστος αυτών των τηλεοράσεων κινείται ακόμη σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα.

Πότε θα γίνουν προσιτές; Όπως μας ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος του ιαπωνικού ομίλου, θα χρειαστούν τουλάχιστον 3 χρόνια προκειμένου να δούμε μία OLED τηλεόραση με αρκετά μεγάλη οθόνη (άνω των 40 ιντσών), η τιμή διάθεσης της οποίας θα κινείται σε επίπεδα κάτω των 5.000 ευρώ.

 

ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ,OLED TV,SMART TV,PLASMA,PANASONIC,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home