Στο εδώλιο οι «sponsored stories»

Στο εδώλιο οι «sponsored stories»

Στα περισσότερα ελληνικά μέσα έχουν περάσει στα ψιλά· το Deasy, επειδή δεν είναι «τα περισσότερα ελληνικά μέσα», έχει γράψει αρκετά για το θέμα όμως εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι οι «sponsored stories» του Facebook, το πρόγραμμα δηλαδή που μετατρέπει τους απλούς χρήστες σε ακούσιους διαφημιστές, είναι από εκείνες τις περιπτώσεις που θα πρέπει να προβληματίσουν όλους όσους χρησιμοποιούν το μεγάλο SNS, πολύ περισσότερο από όσο τους προβληματίζει, π.χ. η προσθήκη του timeline στη σελίδα τους. Και αυτό, επειδή μια αλλαγή όπως αυτή του timeline είναι απλώς ξεβόλεμα (και επειδή οι άνθρωποι είναι πλάσματα της συνήθειας, πολύ σύντομα θα το έχουν ξεχάσει), ενώ «features» όπως αυτά των «sponsored stories» άπτονται και θεμάτων προστασίας του προσωπικού απορρήτου και εκμετάλλευσης των χρηστών από την εταιρεία.

Αν η παραπάνω ανησυχία φαίνεται υπερβολική, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι τη συμμερίζεται και ο δικαστής Ρίτσαρντ Σίμποργκ από το Σαν Φρανσίσκο ο οποίος εξέτασε την περίπτωση μιας ομαδικής μήνυσης με ενάγοντες μια ομάδα χρηστών του Facebook και εναγόμενο την εταιρεία· μήλο της έριδας είναι τα «sponsored stories» και αίτημα των εναγόντων είναι αφενός η δυνατότητα μη-συμμετοχής στο «πρόγραμμα» και αφετέρου, η αποζημίωσή τους δια δωρεάς από τη Facebook σε διάφορες οργανώσεις που υπερασπίζονται τα online δικαιώματα –ναι, οι χρήστες δε ζητούσαν προσωπική αποζημίωση, γεγονός σαφώς άξιο επαίνου.

Ο δικαστής Σίμποργκ απέρριψε την αίτηση των δύο πλευρών να συμβιβαστούν (η απόφαση βρίσκεται σε αρχείο PDF εδώ) έχοντας την υποψία ότι οι νομικοί σύμβουλοι των εναγόντων δεν έπραξαν τα δέοντα προκειμένου να υπερασπίσουν τα συμφέροντα των πελατών τους. Αφήνοντας ωστόσο κατά μέρος το καθαρά νομικό θέμα, αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι ο δικαστής απέδειξε ότι αντιλαμβάνεται πολύ καλά πώς λειτουργεί τόσο το Internet, όσο και η περί αυτό αγορά και εξέφρασε ο ίδιος επιφυλάξεις σχετικά με τις «sponsored stories» και με το αν και κατά πόσον παραβιάζουν τα δικαιώματα των χρηστών.

Καθώς η απόφαση του δικαστή απορρίπτει το συμβιβασμό, η υπόθεση θα προχωρήσει σε δίκη και αυτό είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον καθώς το ενδιαφέρον του κοινού για τις «sponsored stories» θα ανέβει κατακόρυφα, τουλάχιστον στις ΗΠΑ. Και παρακάμπτοντας οποιαδήποτε διάθεση αντιπαλότητας προς τη Facebook και την υπηρεσία της, προσωπικά δεν μπορώ παρά να θεωρήσω ότι η άνοδος του ενδιαφέροντος για τέτοια θέματα είναι κάτι καλό· το Facebook έχει γίνει κομμάτι της online ζωής σχεδόν όλων μας, οπότε είναι χρήσιμο να θυμόμαστε ότι όσο το χρησιμοποιούμε εμείς, εξίσου μας χρησιμοποιεί κι αυτό. Τουλάχιστον, ας το κάνει με την έγκρισή μας.

SPONSORED STORIES,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home