Ο μεγάλος φόβος του Facebook δεν είναι αυτός που νομίζεις

Ο μεγάλος φόβος του Facebook δεν είναι αυτός που νομίζεις

Τις τελευταίες εβδομάδες οι αποκαλύψεις για το πώς λειτουργεί το Facebook έχουν προκαλέσει ανησυχία στην ηγεσία του μεγάλου κοινωνικού δικτύου, ωστόσο αυτό που φαίνεται πως κάνει τον Μαρκ Ζάκεμπεργκ και τους συνεργάτες του να ανησυχούν περισσότερο έχει να κάνει με κάτι που είναι γνωστό εδώ και πολύ περισσότερο καιρό - το Facebook γερνάει.

Λέγοντας γερνάει εννοούμε πως χάνει σε αυτό που στην τηλεόραση θα έλεγαν τα νεανικά κοινά. Το Facebook ξεκίνησε πριν από περισσότερο από μια δεκαετία και όποιος ήταν 35άρης εκείνη την εποχή τώρα έχει πατήσει τον μισό αιώνα ζωής, ενώ ο 17χρονος του 2008 είναι πολύ πιθανό σήμερα να έχει οικογένεια και παιδιά. Η εξαγορά του Instagram από το Facebook ήταν σαφώς μια ενέργεια που είχε στόχο να εξασφαλιστεί πως θα εξακολουθήσει να υπάρχει πρόσβαση στους νέους, όμως τίποτα στον κόσμο της τεχνολογίας δεν μένει ίδιο για πολύ καιρό.

Πλατφόρμες όπως το TikTok ή το Snapchat κερδίζουν περισσότερο χρόνο στις οθόνες των νέων παιδιών, που δεν καταλαβαίνουν για ποιο λόγο θα πρέπει να δημοσιεύουν πληροφορίες ή να διαβάζουν κατεβατά στο Facebook. Σε πολλές περιπτώσεις ο λογαριασμός του Facebook είναι απλώς μια προέκταση του λογαριασμού στο WhatsApp, το Instagram ή το Messenger και τίποτε άλλο. Για μια εταιρεία όπως το Facebook που θέλει να είσαι όσο το δυνατόν περισσότερο συνδεδεμένος μαζί του ώστε να πατάς στις διαφημίσεις αυτό δεν είναι καθόλου καλό νέο. Μην ξεχνάς πως μιλάμε για μια εταιρεία που σχεδόν το 98% των εσόδων της προέρχεται από τις διαφημίσεις που προβάλονται στο Newsfeed σου.

Οι αποκαλύψεις για το πώς (και πόσο) αδιαφορούσε το Facebook στην τοξική επίδραση του Instagram στους έφηβους κάθε άλλο παρά βοηθάει την κατάσταση. Οι έρευνες δείχνουν μια σαφή προτίμηση των νέων στο Snapchat και το TikTok με το Instagram να βρίσκεται στην τρίτη θέση της κατάταξης, ενώ το Facebook ακολουθεί από απόσταση.

Η ηγεσία του Facebook γνωρίζει πως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα με τη δημόσια εικόνα του μεγάλου κοινωνικού δικτύου δεν θα λυθούν με μια μετονομασία. Γνωρίζουν επίσης πως, κατά πάσα πιθανότητα, κάποια ενέργεια των αμερικανικών ή των ευρωπαϊκών αρχών που θα έχει ως στόχο τον αυστηρότερο έλεγχο και την επιτήρηση του Facebook ή ακόμα και τη διάσπασή του σε μικρότερες εταιρείες θα απαιτήσει χρόνο (ή χρόνια) για να ολοκληρωθεί.

Όμως το ενδεχόμενο να ξεκινήσει μια οικονομική αιμορραγία εξαιτίας της μη δυνατότητας προσέλκυσης των πιο νεανικών κοινών είναι απείρως πιο πιθανό να συμβεί ταχύτερα.

ΕΡΕΥΝΕΣ,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home