Amazon, Apple και Alibaba: οι εταιρείες που επαναπροσδιορίζουν τον τεχνολογικό κλάδο

Amazon, Apple και Alibaba: οι εταιρείες που επαναπροσδιορίζουν τον τεχνολογικό κλάδο

Τα 3Α της τεχνολογίας ή αλλιώς οι Amazon, Apple και Alibaba αναγνωρίζονται ως εκείνες οι τεχνολογικές εταιρείες που ασκούν την μεγαλύτερη επίδραση στον κλάδο, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η KPMG. Στην έρευνα συμμετείχαν περισσότερα από 740 στελέχη της αγοράς, τα οποία ψήφισαν με τη μεγαλύτερη συχνότητα τις τρεις παραπάνω εταιρείες, με τη δεκάδα να συμπληρώνεται με τις DJI, Google, Netflix, Airbnb, Microsoft, Facebook και Baidu. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα επτά εταιρείες προέρχονται από τις ΗΠΑ, ενώ οι υπόλοιπες τρεις από την Κίνα.

Μια ενδιαφέρουσα πτυχή της λίστας των disruptor εταιρειών, είναι ότι αντανακλά τον τρόπο με τον οποίο η καινοτομία έχει επαναπροσδιορίσει τον ορισμό της τεχνολογικής εταιρείας. Ειδικότερα, «οι Amazon, Netflix, Alibaba και Airbnb αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα εταιρειών που βασίζονται στην τεχνολογία αλλά που δεν θα θεωρούνταν εταιρείες του τεχνολογικού κλάδου με την παραδοσιακή έννοια, ωστόσο συνδέονται άμεσα με τον κλάδο αυτό σύμφωνα με τον σύγχρονο ορισμό που δίνουν πολλοί», επισημαίνει ο Νίκος Δημάκος, Γενικός Διευθυντής της KPMG.

«Το να ορίζεσαι ως τεχνολογική εταιρεία αναβαθμίζει το κύρος σου μεταξύ των επενδυτών, των πελατών, των υπαλλήλων και συμβάλλει στην προσέλκυση προσωπικού», προσθέτει. «Αν και σύμφωνα με όσα έχουμε δει, έχει αυξηθεί εκθετικά ο έλεγχος στον τεχνολογικό κλάδο και κάποιες εταιρείες πιθανόν να μην επιδιώκουν τόσο δυναμικά την ταμπέλα της “τεχνολογικής εταιρείας”».

Διατηρώντας τη θέση του στην κορυφή της λίστας μεταξύ των πιο disruptive επιχειρηματικών μοντέλων τα επόμενα χρόνια, το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να μαγνητίζει το ενδιαφέρον χάρη στο σημαντικό αναπτυξιακό δυναμικό του. Η δαπάνη στο παγκόσμιο ηλεκτρονικό εμπόριο αναμένεται να αυξηθεί από τα 3,5 τρισ. δολάρια στα 6,5 τρισ. το 2023, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα.

Αντίστοιχα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κατατάχθηκαν στη δεύτερη θέση των επιχειρηματικών μοντέλων. Όπως και οι εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, οι εταιρείες κοινωνικής δικτύωσης επιχειρούν να συγκεντρώσουν ολοένα αυξανόμενο μερίδιο της προσοχής και του πορτοφολιού των καταναλωτών, με νέες προσφορές όπως αποκλειστικό και πρωτότυπο περιεχόμενο, ζωντανά αθλητικά γεγονότα, επαυξημένη/εικονική πραγματικότητα, εκπαιδευτικές υπηρεσίες και κρυπτονομίσματα. Τον Ιανουάριο του 2019 περισσότεροι από τρία δισεκατομμύρια άνθρωποι, δηλαδή πάνω από το 40% του πληθυσμού, χρησιμοποιούσαν κοινωνικά μέσα δικτύωσης σε κινητές συσκευές, σύμφωνα με έκθεση των We Are Social και Hootsuite Media.

Στην έρευνα της KPMG ζητήθηκε επίσης από τα στελέχη του παγκόσμιου τεχνολογικού κλάδου να αναφέρουν τις αγαπημένες τους εφαρμογές. Οι εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης επικράτησαν στις πρώτες θέσεις της λίστας, με την Google/Google Chrome να έρχεται πρώτη, ενώ η πεντάδα συμπληρώθηκε με τις εφαρμογές  Facebook, Instagram, YouTube, και το Twitter με το WhatsApp να ισοβαθμούν.

Σύμφωνα με την έρευνα της KPMG υπήρξαν κάποιες αποκλίνουσες απόψεις μεταξύ των millennials και των επικεφαλής του τεχνολογικού κλάδου, στο θέμα των ανερχόμενων οραματιστών τεχνολογικής καινοτομίας στον κόσμο. Μεταξύ των ηγετών του τεχνολογικού κλάδου, στην κορυφή βρέθηκε ο Sundar Pichai, CEO της Google, με τον Elon Musk, CEO της Tesla και της SpaceX να ακολουθεί. Από την άλλη πλευρά, η γενιά των millennials στον τεχνολογικό κλάδο ανέφερε αρκετούς από τους ίδιους οραματιστές ως ηγέτες στον τεχνολογικό κλάδο, αναγνωρίζοντας όμως επιπλέον μεταξύ τους και τους Ren Zhengfei, CEO της Huawei, Lei Jun, CEO της Xiaomi και Masayoshi Son, CEO της SoftBank.

KPMG,ΕΡΕΥΝΕΣ,ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home