O κορωνοϊός δεν φρέναρε τα έσοδα της Google στο πρώτο τρίμηνο του 2020

Θα το κάνει όμως στο δεύτερο.

O κορωνοϊός δεν φρέναρε τα έσοδα της Google στο πρώτο τρίμηνο του 2020

Κρίνοντας από τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2020, που ανακοίνωσε χθες η Google, θα έλεγε κανείς ότι η εξάπλωση του κορωνοϊού δεν «χτύπησε» τα έσοδα του αμερικανικού κολοσσού. Όμως όπως ο ίδιος έσπευσε να προσθέσει χθες στις προβλέψεις του, οι επιπτώσεις θα είναι πιο εμφανείς στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς. Πιθανότατα θα προσθέταμε εμείς γιατί η μεγάλη αμερικανική αγορά συνειδητοποίησε αργότερα (από τον υπόλοιπο κόσμο) την κρίση, από τις τελευταίες ημέρες του Μαρτίου και έπειτα.

Όπως ανακοίνωσε η μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, το σύνολο των εσόδων στο πρώτο τρίμηνο έφθασε τα 41,2 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 13% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της προηγούμενης χρονιάς. Αντίστοιχα, τα έσοδα από τη διαφήμιση έφθασαν τα 33,8 δισεκατομμύρια, παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξεως του 10%, ενώ τα έσοδα από τις υπηρεσίες cloud διαμορφώθηκαν στα 2,8 δισεκατομμύρια, αυξημένα κατά 52%. Τέλος, τα κέρδη άγγιξαν τα 6,87 δισεκατομμύρια, ψηλότερα κατά 9,87% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2019.

Όμως όταν ήρθε η ώρα να μιλήσει ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας στους αναλυτές για το μέλλον σκιαγράφησε ένα "χλωμό" υπόλοιπο για το 2020. Όπως ανέφερε, με την εξάπλωση του κορωνοϊού διαμορφώθηκε ένα ιδιόμορφο φαινόμενο. Από τη μία πλευρά, οι χρήστες αυξήθηκαν και χρησιμοποιούν ακόμα περισσότερο τη μηχανή αναζήτησης της Google, όμως από την άλλη οι αναζητήσεις για εμπορικά προϊόντα ήταν σημαντικά λιγότερες και ταυτόχρονα οι διαφημιζόμενοι μείωσαν δραματικά τη δαπάνη για διαφήμιση. Φαινόμενο, που όπως σημείωσε, διαμορφώνει ένα δύσκολο δεύτερο τρίμηνο για τη διαφημιστική δραστηριότητα της αμερικανικής εταιρείας, με τα πρώτα σημάδια να είναι εμφανή από τα τέλη Μαρτίου.

Επιπρόσθετα, εργαλεία και υπηρεσίες στις οποίες στρέφεται πλέον μαζικά οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις και ενδεχομένως θα μπορούσαν να αλλάξουν λίγο την εικόνα των οικονομικών, διατίθενται δωρεάν από την εταιρεία με την ίδια να έχει την ευχέρεια να προβάλει διαφημίσεις στο περιβάλλον της. Στοιχείο, που δείχνει τη μεγάλη εξάρτηση που έχει ο αμερικανικός κολοσσός από τη διαφήμιση και η οποία στην παρούσα συγκυρία δεν βοηθάει. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 83% των εσόδων του Ομίλου για το 2019 αφορούσαν τη διαφήμιση.

Στο χλωμό τοπίο των επόμενων μηνών η Google δεν θα μπορεί επίσης να υπολογίζει σε δύο μεγάλα γεγονότα της φετινής χρονιάς. Στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο που μετατέθηκαν για το 2021 και στις αμερικανικές προεδρικές εκλογές του Νοεμβρίου, για τις οποίες η διαφημιστική δαπάνη αναμένεται να είναι σημαντικά μικρότερη, λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού.

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home