Diaspora: η κοινωνική δικτύωση αποκτά νέο πρόσωπο

Τρέμε facebook!

Τέσσερις φοιτητές από το πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης αποφασίζουν ότι η λογική των social networks δεν τους καλύπτει στα θέματα ασφαλείας των προσωπικών δεδομένων και ξεκινούν ένα νέο φιλόδοξο project. Ζητούν χρηματοδότηση από το Kickstarter, site του οποίου οι χρήστες μπορούν να χρηματοδοτήσουν εμπνευσμένες startup επιχειρήσεις, και καταφέρνουν να συγκεντρώσουν τις 10.000 δολάρια που χρειάζονται ως αρχικό κεφάλαιο μέσα σε μόλις 12 μέρες, ενώ μέχρι και ο Mark Zuckerberg, ο ιδρυτής του facebook, χρηματοδοτεί το project. Φαντάζει σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας; Κι όμως, το Diaspora* ξεκινά τη λειτουργία του στις 15 Σεπτεμβρίου.

Οι Ilya Zhitomirskiy, Dan Grippi, Max Salzberg, και Raphael Sofaer ηλικίας από 19 έως 22 ετών εμπνεύστηκαν από μια ομιλία του Eben Moglen, καθηγητή νομικών στο πανεπιστήμιο Columbia, που περιέγραψε τα υπάρχοντα site κοινωνικής δικτύωσης που χαρακτηρίζονται από συγκεντρωτικό σύστημα πληροφοριών ως μια «δωρεάν κατασκοπεία». Τότε, γεννήθηκε η ιδέα του Diaspora*. Σκοπός των τεσσάρων φοιτητών είναι να καλύψουν το κενό που υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά για τα άτομα που ανησυχούν για τα προσωπικά τους δεδομένα και δεν θέλουν να πωλούνται σε εταιρείες. Ουσιαστικά, η ανταλλαγή προσωπικών πληροφοριών με χρήση μιας υπηρεσίας κοινωνικής δικτύωσης δεν είναι δίκαιη ανταλλαγή για τον Max Salzberg: «Αυτό που μας προσφέρουν είναι αμελητέο σε σχέση με αυτό που κάνουν, και αυτό που προσφέρουμε εμείς είναι η ιδιωτικότητά μας», δήλωσε στους New York Times.

Το Diaspora* θα προσφέρει στους χρήστες του την απόλυτη διαχείριση των πληροφοριών, φωτογραφιών και βίντεό τους. Οι πληροφορίες δεν θα αποθηκεύονται στους server κάποιας εταιρείας, αλλά εναλλακτικά, κάθε χρήστης θα καλλιεργεί τον δικό τους «σπόρο» Diaspora*, έναν προσωπικό web server που θα αποθηκεύει τα δεδομένα του με τη χρήση GPG. Επιπλέον, θα παρέχεται η δυνατότητα συγκέντρωσης όλων των λογαριασμών του χρήστη σε άλλες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης και η πιο εύκολη διαχείρισή τους.  Οι ιδρυτές του σκοπεύουν η νέα υπηρεσία να είναι open source.

Σήμερα, το Diaspora* έχει καταφέρει να συγκεντρώσει 200.000 δολάρια, 2.000% περισσότερο κεφάλαιο από αυτό που ζητούσαν αρχικά! 6.479 χρηματοδότες πίστεψαν στην ιδέα και πρόσφεραν χρήματα μέσω της ιστοσελίδας Kickstarter. Αδιαμφισβήτητα, μια πανέξυπνη κίνηση των ιδρυτών είναι η χρήση των υπαρχόντων ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση της ιδέας. Περισσότεροι από 37.500 άνθρωποι ακολουθούν το λογαριασμό του στο Twitter και σχεδόν 22.000 χρήστες έχουν κάνει like τη σελίδα του στο Facebook. Ο Mark Zuckerberg χαρακτήρισε το εγχείρημα ως μια «κουλ ιδέα». Μένει να δούμε αν ο «σπόρος» του Diaspora* θα αποδώσει καρπούς.

DIASPORA*,SOCIAL MEDIA,ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home