Related (και όχι και τόσο related) stories του Facebook

Related (και όχι και τόσο related) stories του Facebook

Και ενώ οι περισσότεροι ασχολούνται με την καινούρια μηχανή αναζήτησης του Facebook και με τις πιθανές... επιβλαβείς συνέπειές της, τις τελευταίες ημέρες έχει φουντώσει σε διάφορα σημεία του web μια άλλη συζήτηση η οποία φέρνει στην επικαιρότητα ένα αρκετά παλιότερα θέμα: της εγκυρότητας των like. Το θέμα ανακίνησε ο developer Κρεγκ Κόντον όταν παρατήρησε ότι στα feed των φίλων του εμφανίζεται να έχει κάνει like σελίδες που δε θυμόταν να είχε κάνει -για να είναι σίγουρος, ο κ. Κόντον χρησιμοποίησε εκτός από τον κανονικό του λογαριασμό και ένα δεύτερο που χρησιμοποιεί με ψευδώνυμο.

Ψάχνοντας λίγο περισσότερο, ο developer ανακάλυψε ότι αυτό που πραγματικά συνέβαινε ήταν ότι ναι μεν υπήρχε κάποτε ένα αρχικό like όμως το Facebook το επαναφέρει στην επιφάνεια (δηλαδή στο feed των φίλων του) κάθε φορά που η σελίδα εμφάνιζε κάποια δραστηριότητα* πιο απλά, αν ο χρήστης Χ κάνει κάποια στιγμή like τη σελίδα του CNN, είναι πολύ πιθανό κάποια στιγμή να εμφανιστεί το συγκεκριμένο like κάτω από ένα ρεπορτάζ που δημοσίευσε το CNN και με το οποίο ο ίδιος δε συμφωνεί καθόλου! Και παρότι η Facebook θεωρητικώς καλύπτεται καθώς η παραπάνω δραστηριότητα εμπίπτει, ίσως, στα λεγόμενα "social ads" της, και εμφανίζει το αμφιλεγόμενο like ως "related story" το θέμα παραμένει: στα μάτια πολλών χρηστών, οι φίλοι τους εμφανίζονται να προσυπογράφουν περιεχόμενο με το οποίο ενδέχεται να έχουν σοβαρές διαφωνίες.

Πρέπει όλοι να αρχίσουμε να ρωτάμε φίλους και γνωστούς αν στα feeds τους εμφανίζονται περίεργα like συνοδευόμενα από το όνομά μας; Κάποιοι από τους συμμετέχοντες στη συζήτηση απαντούν κάθετα "ναι", ενώ κάποιοι άλλοι προτείνουν πιο δραστικές λύσεις όπως το να μην κάνει κανείς like καμία σελίδα. Και παρότι το τελευταίο ακούγεται κάπως υπερβολικό, η αλήθεια είναι ότι η μέχρι τώρα ιστορία της εταιρείας τόσο σε ό,τι σχετίζεται με την ενημέρωση των χρηστών για τα διάφορα "features" του δικτύου της, όσο και σε ό,τι σχετίζεται με την... οικονομική της ενίσχυση δεν είναι πολύ ενθαρρυντικά. Ίσως τελικά ο μόνος τρόπος να είναι κανείς 100% σίγουρος ότι κάτι που δημοσίευσε στο Facebook δε θα γυρίσει εναντίον του να είναι το να μην είναι στο Facebook...

LIKE,FACEBOOK,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home