Το πραγματικό έγκλημα του Ashley Madison

Το πραγματικό έγκλημα του Ashley Madison

Στο κείμενο που δημοσιεύσαμε την προηγούμενη εβδομάδα για το Ashley Madison στην Ελλάδα αναφερόταν η δυσανάλογη κατανομή μεταξύ ανδρών και γυναικών -όπως ίσως θα θυμούνται όσοι το διάβασαν προσεκτικά η αναλογία ήταν 85/15 με το μεγάλο ποσοστό να πηγαίνει στους άντρες. Δεν ξέρω πόσοι εντυπωσιάστηκαν από τη μεγάλη διαφορά στη χρηστική βάση όμως δε θα έπρεπε: από τις πληροφορίες που διέρρευσαν η αναλογία στο σύνολο των των 37 εκατομμυρίων λογαριασμών που διέρρευσαν ήταν 6/1 ούτως ή άλλως.

Αυτό από μόνο του θα πρέπει να μας προβληματίσει σε κοινωνικό επίπεδο -ή ίσως και όχι. Ένα άλλο γεγονός που κατά τη γνώμη μου παρουσιάζει περισσότερο ενδιαφέρον είναι αυτό που αποκαλύπτει η Αναλί Νίουιτζ στο “Gizmodo”. Ότι δηλαδή από τα 5,5 εκατομμύρια λογαριασμούς γυναικών που διέρρευσαν, μόνο οι 12.000 δείχνουν να ανήκαν σε πραγματικά πρόσωπα -οι υπόλοιποι ανήκαν σε bot που, σύμφωνα με την αλληλογραφία που επίσης διέρρευσαν στο Δίκτυο οι εισβολείς της ομάδας “Impact Team”, είχαν δημιουργηθεί κατά παραγγελία από την ίδια την εταιρεία προκειμένου να εξαπατήσει τα εκατομμύρια των (πραγματικών) αντρών-χρηστών.

Όπως συμβαίνει με τους επώνυμους που αγοράζουν followers στο Twitter ή στο Facebook, η Ashley Madison αγόραζε προφίλ γυναικών κατά χιλιάδες από διάφορες χώρες (στο δημοσίευμα του “Gizmodo” αναφέρονται -ενδεικτικά, φαντάζομαι- η Ινδία, η Ολλανδία, η Ιαπωνία, η Πορτογαλία και το Χονγκ Κονγκ). Αν διαβάσει δε κανείς τη μεθοδολογία που ακολουθούσε το Ashley Madison προκειμένου να πείσει τους χρήστες του να... πλησιάσουν τα προφίλ αυτά (με κλιμακούμενες χρεώσεις που εύκολα έφταναν τις αρκετές εκατοντάδες δολάρια) καταλαβαίνει ότι τα 115 εκατομμύρια δολάρια που παρουσίασε η ιδιοκτήτρια εταιρεία Avid Life Media δικαιολογούνται απόλυτα.

Δεν είναι περίεργο λοιπόν ότι η αποκάλυψη όλων των παραπάνω σε συνδυασμό με τα ζητήματα προσωπικών δεδομένων που προέκυψαν από την ίδια την εισβολή και τη διαρροή, οδήγησαν στην αποπομπή του CEO Νόελ Μπίντερμαν από την εταιρεία -εξέλιξη που δε θα δυσαρεστήσει πέρα από τον γράφοντα και σχεδόν κανέναν άλλον καθώς με τις δηλώσεις του στα χρόνια λειτουργίας του site, ο κ. Μπίντερμαν δεν είχε και πάρα πολλές συμπάθειες. Ακόμα και αν αφήσει κανείς την ηθικολογία κατά μέρος, ό,τι έχει δημοσιευτεί ως τώρα δείχνει ότι το Ashley Madison ήταν μια απάτη με θύματα αρκετά εκατομμύρια ανθρώπους που δαπάνησαν αρκετό χρόνο και χρήματα προσπαθώντας να φλερτάρουν bots. Όπως λέει κι εκείνο το παλιό αμερικανικό ρητό “κάθε λεπτό γεννιέται και ένα κορόιδο” -ακόμα και αν αυτό δεν ισχύει γενικά, ισχύει σίγουρα στο Internet!

ASHLEY MADISON,

Σχόλια

ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ. ΦΟΡΤΩΝΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ...

Home