busyπαρακαλώ περιμένετε...
ΔΙΑΒΑΣΕ ΓΙΑ
NEWSLETTER
newsletter
Το email σου εδώ!
budy παρακαλώ περιμένετε...
POLL
Πόσο συχνά αγοράζεις online;

Πόσο συχνά αγοράζεις online;

busy παρακαλώ περιμένετε...

 

 

 

 

TAGS
FRESH
Το σκάνδαλο της Cambridge Analytica ταρακουνάει το Facebook
Δριμεία κριτική ασκούν πολλά ΜΜΕ και στον επικεφαλής του Facebook, Mark Zuckerberg.

Το σκάνδαλο της Cambridge Analytica ταρακουνάει το Facebook

Deasy @ 20.03.2018
Σχόλια -

Το σαββατοκύριακο ήρθαν τα πρώτα δημοσιεύματα από αμερικάνικα και αγγλικά Μέσα Ενημέρωσης, τη Δευτέρα ξεκίνησε η πτώση στην αξία της μετοχής του Facebook, αργά το βράδυ της ίδιας ημέρας ξεκίνησε το κίνημα #deletefacebook μέσα από τα social media αλλά και ΜΜΕ και σήμερα Τρίτη ήρθε η ώρα να κινητοποιηθούν οι αρμόδιες αρχές ζητώντας εξηγήσεις από το Facebook.

Τα παραπάνω συνιστούν το ντόμινο των εξελίξεων του σκανδάλου της Campridge Analytica, της εταιρείας που φέρεται ότι χρησιμοποίησε τα προσωπικά δεδομένα 50 εκατομμυρίων λογαριασμών από χρήστες του Facebook προς όφελος της προεκλογικής καμπάνιας του Τραμπ. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, η Campridge Analytica «πήρε στα χέρια της» το προφίλ των χρηστών μέσω μιας εφαρμογής, στην οποία οι χρήστες του Facebook καλούνταν να απαντήσουν ένα σετ ερωτήσεων (σε συνεργασία με καθηγητή ψυχολογίας του Campridge). Οι ερωτήσεις είχαν ως στόχο να σκιαγραφήσουν το προφίλ και τις τάσεις ψήφου των χρηστών, εν αγνοία τους. Η ίδια η αγγλική εταιρεία ανάλυσης δεδομένων αρνείται τις κατηγορίες, σημειώνοντας στις τοποθετήσεις της ότι τα ευρήματα από τα προφίλ των χρηστών δεν χρησιμοποιήθηκαν για πολιτικούς σκοπούς. Χωρίς όμως να πείθει προς το παρόν…

Σήμερα, ήταν η σειρά της Ομοσπονδιακής Επιτροπής Εμπορίου των ΗΠΑ να επέμβει, προχωρώντας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, σε έρευνα της υπόθεσης, ώστε να εξακριβώσει τι ακριβώς και με ποιον τρόπο συνέβη. Και ταυτόχρονα ποια είναι η ευθύνη του Facebook, το οποίο από το 2011 έχει υπογράψει συμφωνία για την απαγόρευση χρήσης προσωπικών δεδομένων των χρηστών από άλλες εταιρείες. Σε εγρήγορση βρίσκεται και το Αμερικάνικο Κογκρέσο, το οποίο επίσης φέρεται να έχει ζητήσει εξηγήσεις από το Facebook, μέσω των αρμόδιων επιτροπών του.

Στο μεταξύ, ο επικεφαλής του Facebook, Mark Zuckerberg, κατακρίνεται πολύ έντονα από τα αμερικάνικα και διεθνή ΜΜΕ, αφού μέχρι στιγμής δεν έχει προχωρήσει σε κάποια δημόσια τοποθέτηση. Μάλιστα, δεν είναι λίγα εκείνα τα ΜΜΕ που υπενθυμίζουν ότι και σε προηγούμενες περιπτώσεις που σχετίζονται με προσωπικά δεδομένων χρηστών, έχει προτιμήσει να αποφύγει τα φώτα της δημοσιότητας. Μια πρακτική αντίθετη με εκείνη που θα περίμενες από τον επικεφαλής μίας μεγάλης εταιρείας, πόσω μάλλον από μία εταιρεία που έχει περίπου 2 δισ. πελάτες-χρήστες.

Όμως, η Βουλή των Αντιπροσώπων στην Αγγλία δεν φαίνεται να πτοείται από το «κρυφτό» του Mark Zuckerberg, καθώς με σημερινή της επιστολή, σε πολύ επιθετικό τόνο, ζητάει από τον ίδιο να εμφανιστεί ενώπιον της αρμόδιας αρχής της για να δώσει εξηγήσεις. Στην επιστολή αφού σημειώνεται ότι στο παρελθόν και σε αντίστοιχα γεγονότα που έχουν προκύψει οι αντιπρόσωποι του Facebook έχουν υποτιμήσει τους κινδύνους  τονίζεται ότι «ήρθε η στιγμή να ακούσουμε από ένα ανώτερο στέλεχος του Facebook με την επαρκή εξουσιοδότηση για να έχουμε μια ακριβή εικόνα αυτής της καταστροφικής αποτυχίας της διαδικασίας». Η επιστολή καταλήγει ότι «λαμβάνοντας υπόψη τη δέσμευσή σας (απευθύνεται στον ίδιο τον Μark Zuckerberg) στην αρχή του νέου έτους να διορθώσουμε το Facebook, εκπρόσωπος θα είστε εσείς», κλείνοντας ότι καταληκτική ημερομηνία απαντήσεως είναι η 26η Μαρτίου.

Στο μεταξύ εκτός από το σάλο που έχει προκύψει για το πόσο προσωπικά είναι τα προσωπικά μας δεδομένα στο Facebook, μια αντίστοιχη σκόνη έχει σηκωθεί γύρω από την Campridge Analytica. Ρεπορτάζ του Channel 4, το οποίο χρησιμοποίησε μυστικές κάμερες και ρεπόρτερ, που προσποιήθηκε υποψήφιο πελάτη της, εμφανίζει υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρείας (ακόμα και τον διευθύνοντα σύμβουλό της) να παραδέχονται ότι έχουν προχωρήσει σε μια σειρά αθέμιτων (έως και παράνομων) πρακτικών προκειμένου να εξασφαλίσουν τη νίκη του προηγούμενων πελατών τους. Το 20λεπτο βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα το Channel 4 είναι ιδιαίτερα αποκαλυπτικό, με την Campridge Analytica να απαντάει ότι οι παραδοχές των στελεχών έγιναν όχι γιατί οι πρακτικές που προτείνονται έχουν πραγματικά υιοθετηθεί στο παρελθόν αλλά γιατί ήθελαν να διαπιστώσουν μέχρι ποιο επίπεδο θα έφθαναν οι απαιτήσεις του «υποψήφιου πελάτη».

Από την πλευρά του το Channel 4 σημειώνει ότι σε μερικές ημέρες θα δημοσιοποιηθoύν πληροφορίες για το ρόλο που έπαιξε η Campridge Analytica στις αμερικάνικες εκλογές του 2016. Δείτε το video του Channel 4

 

Brands: FACEBOOK
COMMENTS
TOP BRANDS